اقامه نماز جماعت در 8 هزار مدرسه فارس
کد خبر: 3874050
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
سقاچی خبر داد:

اقامه نماز جماعت در 8 هزار مدرسه فارس

گروه اجتماعی ـ قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس از اقامه نماز جماعت در 8 هزار مدرسه این استان خبر داد و گفت: این نمازها توسط روحانیان و افراد غیرروحانی اقامه می‌شوند.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام‌و المسلمین علی سقاچی، قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس امروز، 5 بهمن‌ماه در جلسه ستاد اقامه نماز آموزش و پرورش این استان از برپایی نماز جماعت در 8 هزار مدرسه این استان خبر داد و گفت: 900 نفر از روحانیان و بیش از 7 هزار نفر افراد غیرروحانی در مدارس استان نماز جماعت را به پا می‌دارند.
وی با تأكید بر اینكه باید تلاش کنیم در شأن جمهوری اسلامی و آموزش ‌و پرورش نماز جماعت در مدارس برگزار شود، به راهكارهای ترویج نماز در مدارس نیز اشاره كرد و گفت: آموزش عوامل اجرایی مدارس و تأکید بر رعایت حداقل 30 دقیقه وقت برای اقامه نماز در مدارس، می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.
سقاچی بیان كرد: اصل و اساس همه آموزش‌های دینی در نوجوانان و جوانان، خانواده و مدرسه است و اساس همه فعالیت‌های فرهنگی کشور توجه به آموزش‌ و پرورش و بحث نماز است.
سیدحسین ذوالانوار، مدیر ستاد اقامه نماز استان نیز در این جلسه با اشاره به آیات قرآن كریم گفت: اگر بخواهیم یک کشور عزتمند داشته باشیم باید بر بحث‌های معرفتی و خداشناسی تأکید داشته باشیم و بچه‌ها را به خدا وصل کنیم.
وی با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق در زمینه نماز در ابتدای سال، گفت: برای عملی شدن این خیر بزرگ و حیاتی در مدارس، لازم است برای مدیران و مربیان دوره‌های آموزشی در نظر گرفته شود.

انتهای پیام
captcha