برگزاری هفتمین همایش ملی سلامت معنوی/ تدوین منابع سلامت معنوی کودکان و والدین
کد خبر: 3874142
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
ابوالقاسمی خبر داد:

برگزاری هفتمین همایش ملی سلامت معنوی/ تدوین منابع سلامت معنوی کودکان و والدین

گروه سلامت ــ رئیس گروه سلامت معنوی فرهنگستان علوم پزشکی از برگزاری هفتمین همایش ملی سلامت معنوی اسلامی در شهر مقدس قم خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای را با حوزه علمیه و به ویژه مؤسسه آموزشی امام خمینی(ره) برای تدوین کتب سلامت معنوی کودکان منعقد کرده‌ایم؛ در حال حاضر این کتاب‌ها آماده شده است.

آماده شدن منابع سلامت معنوی کودکان و والدین/ برگزاری هفتمین همایش ملی سلامت معنویحسن ابوالقاسمی، رئیس گروه سلامت معنوی فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران، در گفت‌وگو با ایکنا؛ از برگزاری هفتمین همایش ملی سلامت معنوی اسلامی خبر داد و اظهار کرد: این همایش هر ساله از سوی فرهنگستان علوم پزشکی با همکاری حوزه علمیه قم، وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی قم و بقیه‌الله(عج) و بسیج جامعه پزشکی برگزار می‌شود.

ابوالقاسمی بیان کرد: هفتمین همایش سلامت معنوی با محوریت اصلی «جوانان» برگزار می‌شود. دلیل انتخاب این موضوع نیز توجه ویژه بیانیه گام دوم انقلاب به موضوع جوانان است. «روحانیت؛ سلامت معنوی اسلامی جوانان»، «اساتید دانشگاه و سلامت معنوی اسلامی جوانان» و «دانشجویان و سلامت معنوی اسلامی جوانان» محور‌های این همایش هستند.

رئیس گروه سلامت معنوی فرهنگستان علوم پزشکی یادآور شد: این همایش نمادی از وحدت حوزه و دانشگاه است. آیت‌الله اعرافی، رئیس حوزه علمیه قم، آیت‌الله رشاد، رئیس حوزه علمیه تهران و وزیر بهداشت از جمله سخنرانان این همایش هستند و بسیاری از رؤسا و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها نیز در این همایش حضور پیدا می‌کنند. ضمن اینکه این همایش قرار است هشتم و نهم اسفندماه سال جاری، در شهر مقدس قم برگزار شود.

ابوالقاسمی افزود: در چند دهه اخیر سلامت معنوی به عنوان یکی از ابعاد چهارگانه سلامت شناخته شده است. گروه سلامت معنوی فرهنگستان علوم پزشکی نیز بررسی‌های گسترده‌ای در تعاریف، شاخص‌ها و مفاهیم سلامت معنوی انجام داده است.

وی به همکاری‌های فرهنگستان با حوزه‌های علمیه در رابطه با سلامت معنوی، اشاره کرد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای را با حوزه علمیه و به ویژه مؤسسه آموزشی امام خمینی(ره) برای تدوین کتب سلامت معنوی کودکان منعقد کرده‌ایم؛ این کتاب‌ها آماده شده و چندین‌بار در فرهنگستان علوم پزشکی مورد نقد قرار گرفتند. این کتاب‌ها که مشتمل بر مطالبی است که برای والدین و مربیان اهمیت دارد، در قالب دو جلد آماده شده‌اند؛ امیدواریم در این روز‌ها بتوانیم این کتاب‌ها را به چاپ برسانیم.

رئیس گروه سلامت معنوی فرهنگستان علوم پزشکی یادآور شد: هنوز در مرحله حساس‌سازی جامعه علمی نسبت به سلامت معنوی هستیم و می‌خواهیم توجه سیاست‌گذاران بهداشت و درمان و آموزش پزشکی را جلب کرده و بگوییم که این موضوع باید در کوریکولوم آموزشی دانشگاه‌ها قرار داده شود.
انتهای پیام
captcha