ارسال 25 نمایشنامه به دبیرخانه جشنواره استانی تئاتر ماه «وتار»
کد خبر: 3874166
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳

ارسال 25 نمایشنامه به دبیرخانه جشنواره استانی تئاتر ماه «وتار»

گروه اجتماعی- معاون فرهنگی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان به آثار ارسال‌شده به دومین جشنواره تئاتر ماه«وتار» اشاره کرد و گفت: درمجموع 25 اثر نمایشنامه‌ای از سراسر استان آمادگی خود را جهت حضور در این جشنواره اعلام کرده‌اند که از این تعداد چهار اثر متعلق به هنرمندان شهرستان بیجار است.

آرمان نصراللهی، معاون فرهنگی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: حوزه هنری استان کردستان در راستای حمایت از هنرمندان استان کردستان برنامه‌های شاخصی را در سطح استان کردستان برگزار کرده است که در این راستا جشنواره تئاتر ماه را برای دومین سال پیاپی در سطح شهرستان بیجار برگزار می‌کند.
وی افزود: شهرستان بیجار دارای هنرمندان صاحب‌نام و افتخارآفرینی در بخش‌های مختلف بوده و برگزاری جشنواره تئاتر ماه در این شهرستان براین اساس بوده است.
معاون فرهنگی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان بیان کرد: دومین جشنواره استانی تئاتر ماه«وتار» دهه سوم اسفندماه امسال و با دبیری هنرمند این دیار «امید اکبر» برگزار خواهد شد که اعلام زمان دقیق آن بستگی به زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی دارد.
وی اعلام کرد: با توجه به برگزاری موفق دوره اول جشنواره در بیجار و بر اساس سیاست‌های حوزه هنری در توجه به هنر شهرستان‌ها دبیرخانه دائمی این جشنواره در بیجار مستقر شد.
نصراللهی به آثار ارسال‌شده به دومین جشنواره تئاتر ماه«وتار» اشاره و عنوان کرد: درمجموع 25 اثر نمایشنامه‌ای از سراسر استان آمادگی خود را جهت حضور در این جشنواره اعلام کرده‌اند که از این تعداد چهار اثر متعلق به هنرمندان شهرستان بیجار است.
وی ادامه داد: برگزیدگان دومین جشنواره تئاتر«وتار» به جشنواره تئاتر ماه کشور معرفی خواهند شد و اجرای عمومی سایر نمایش‌های اجراشده در جشنواره وتار هم در تهران اکران می‌شود.
معاون فرهنگی حوزه هنری استان کردستان اعلام کرد: امیدواریم در این دوره با حمایت مسئولان استانی و شهرستانی شاهد برگزاری جشنواره‌‌ای درخور شأن و جایگاه هنری این شهرستان باشیم.
وی با اشاره به اینکه جشنواره فجر با همکاری و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان 13 بهمن‌ماه به‌صورت هم‌زمان در پردیس سینمایی بهمن سنندج آغاز می‌شود، عنوان کرد: امیدواریم با هماهنگی‌های صورت گرفته، امکان پخش هم‌زمان این جشنواره در سینما آزادی بیجار نیز فراهم شود.
گفتنی است؛ پوستر دومین جشنواره تئاتر ماه«وتار» سوم بهمن‌ماه با حضور فرماندار شهرستان بیجار در حوزه هنری این شهرستان رونمایی شد.
انتهای پیام
captcha