کیفیت‌بخشی برنامه‌های دهه فجر در اولویت قرار گیرد
کد خبر: 3874438
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲

کیفیت‌بخشی برنامه‌های دهه فجر در اولویت قرار گیرد

گروه فرهنگی - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان بر کیفیت‌بخشی برنامه‌های دهه فجر تأکید کرد و گفت: باید در اجرای برنامه‌های دهه فجر بیشتر از کمیت به کیفیت بخشی‌برنامه توجه شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، سهیلا شیخی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان در دومین جلسه کمیته کودک و نوجوان که دیروز، ششم بهمن‌ماه در مرکز شماره 4 کانون سنندج برگزار شد، به بیان اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و فراهم کردن زمینه حضور کودکان و نوجوانان در مراسم چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب تأکید کرد.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سپهبد شهید سلیمانی و کشته شدگان حادثه هواپیمایی و اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی افزود: برنامه‌ریزی کمیته کودک و نوجوان بر اساس این اصل است و دستگاه‌های فرهنگی برای روشنگری نسل کودک و نوجوان باید به بیانیه گام دوم انقلاب توجه کنند.
شیخی بیان کرد: شهادت سردار سپهبد شهیدسلیمانی و حضور و بیعت دوباره مردم در تشییع جناره ایشان را همگان دیدند ولی حادثه هواپیما موجب شد دشمنان دوباره فتنه‌انگیزی کنند که لازم است ما با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی در راستای خنثی کردن این توطئه‌ها تلاش کنیم.
وی عنوان کرد: کانون پرورش فکری به عنوان مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی هر سال با حضور اعضا این کمیته اقدام به برنامه‌ریزی و برگزاری ویژه برنامه‌هایی جهت آشنا کردن هر چه بیشتر نسل جدید یعنی کودکان و نوجوانان با اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌کند.
وی عنوان کرد: نسل کودک و نوجوان مخاطبان اصلی ما هستند که امیدبخشی و امیدانگیزی یکی از مهم‌ترین اهداف ما در دهه فجر است که باید در اجرا و برگزاری برنامه‌های دهه فجر در نظر گرفته شود.
مسئول کمیته کودک و نوجوان ادامه داد: در طول ایام دهه فجر در مراکز استان برنامه‌ها و فعالیت‌هایی در نظر گرفته شده که ما هم با رسالتی که داریم باید در پیشبرد اهداف انقلاب بیشتر از قبل هوشیار باشیم و سعی کنیم در این ایام نقش شهید و شهادت را پررنگ‌تر کنیم و مهرواره‌هایی در همین راستا اجرا خواهیم کرد.
وی گفت: هم اکنون که در آستانه پنجمین دهه از پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، توجه به بیانیه گام دوم انقلاب بسیار حائز اهمیت است، در این بیانیه روی صحبت مقام رهبری با جوانان است و دستگاه‌های فرهنگی به ویژه دستگاه‌های متولی امر کودکان و نوجوانان باید بیش از پیش در جهت تحقق این بیانیه گام بردارند، چرا که کار برای کودکان و نوجوانان در تمام زمینه‌ها چه فرهنگی، چه اجتماعی و سایر مسائل بسیار تأثیرگذار است و ایام الله دهه فجر فرصت مناسبی برای انگیزه بخشی و الگوسازی و ایجاد پیوند فکری کودکان و نوجوانان با بزرگان اسلام و شهیدان است.
مدیر کل کانون استان کردستان در پایان یادآور شد: گام دوم انقلاب هفت بند دارد که امید است با توجه بیشتر به آن، مردم را با آن همراه کنیم با ترفندهایی که دشمن برای این ایام در نظر گرفته و فعالیت‌هایی که دشمنان اسلام در فضای مجازی و برنامه‌های ماهواره دارند که با همدردی ظاهری با مردم ایران می‌خواهند به آن‌ها آسیب بزنند. ما باید سعی کنیم با ورود به فضای مجازی در نقطه مقابل آنها کار کنیم.
یادآور می‌شود؛ در ادامه این جلسه هر یک از اعضای جلسه نیز به بیان دیدگاه‌های خود در مورد برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان پرداختند.

انتهای پیام
captcha