کادرسازی، مهم‌ترین رسالت حوزه علمیه در جنگ نرم است
کد خبر: 3874444
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸

کادرسازی، مهم‌ترین رسالت حوزه علمیه در جنگ نرم است

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: مهم‌ترین رسالت حوزه علمیه در شرایط جنگ نرم، کادرسازی است؛ حوزه باید انسان‌هایی سخت و مقاوم تربیت کند که در شرایط دشوار و فتنه‌ها، راهگشا باشند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در استان روز گذشته، 6 بهمن‌ماه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان گفت: دنیای اسلام امروز در شرایط خاصی قرار دارد، بطوری که هیچگاه دشمنان تا این اندازه برای ضربه زدن به اسلام، سرمایه‌گذاری نکرده بودند.

وی ادامه داد: در وضعیت کنونی، دنیای کفر با هم متحد شده و در مقابل اسلام ایستاده‌اند؛ اما این‌بار نمی‌خواهند اسلام را به‌طور مستقیم نابود کنند، بلکه می‌خواهند آن را از درون تهی کنند، بطوری که از اسلام فقط ظواهر آن باقی بماند.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: در چنین شرایطی، برخی نهادها از جمله حوزه‌های علمیه نقش حساس‌تری دارند؛ مهم‌ترین رسالت حوزه علمیه در شرایط جنگ نرم، کادرسازی است؛ حوزه باید انسان‌هایی سخت و مقاوم تربیت کند که در شرایط دشوار و فتنه‌ها، راهگشا باشند.

وی افزود: در سال‌های اخیر حوزه‌های علمیه استان از لحاظ کمّی رشد خوبی داشته است، اما از نظر کیفی با سایر نقاط فاصله داریم؛ ما باید از لحاظ کیفی نیز حوزه‌ها را در سطح استان ارتقا دهیم.

محامی اظهار کرد: یکی از مراکزی که می‌تواند پیشرفت چشمگیری در سطح حوزه‌های علمیه به‌وجود آورد، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه است و اگر این مرکز بتواند خدمات درست و هوشمند ارائه دهد، می‌تواند روحیه نشاط و پیشرفت را ایجاد کند.

وی گفت: انتطار از مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در استان سیستان‌وبلوچستان همین است و این مرکز کار بسیار ویژه و پر حجمی را دارد؛ دوستان در این مرکز باید با همت زیاد کار کنند.

ارائه 60 نوع خدمت به جامعه طلاب و روحانیت

حجت‌الاسلام محمد هادی‌، نماینده رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور نیز در این مراسم بیان کرد: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور از سال ۱۳۷۰ راه‌اندازی شده و با خدماتی در حد مقدور شروع به کار کرده و به تدریج برنامه‌های این مرکز گسترش پیدا کرد.

وی افزود: هدف مرکز خدمات این بود که بتواند حداقل جزئیات زندگی را برای طلاب و روحانیان حوزه‌های علمیه فراهم کند؛ بطوری که در حال حاضر حدود 60 نوع خدمت به جامعه طلاب و روحانیت، اعم از شیعه و سنی ارائه می‌شود.

هادی با اشاره به رویکرد مرکز خدمات در ارائه خدمات هدفمند به طلاب و روحانیان، اظهار کرد: طلبه و روحانی که عمر خود را برای تدریس گذاشته و یا ممتاز تحصیلی هستند، باید تحت حمایت بیشتری قرار گیرد.

نماینده رئیس مرکز خدمات با بیان اینکه مرکز خدمات وظیفه دارد در تمامی مشکلات همراه طلبه باشد، افزود: فعالیت‌های مرکز خدمات سال به سال در حال گسترش است و در تلاش است شرایطی فراهم کند تا طلاب با دغدغه کمتری به شئون طلبگی خود بپردازند.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم، حجت‌الاسلام مهدی‌نژاد به‌عنوان مدیرکل جدید مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان معرفی و از زحمات حجت‌الاسلام انصاری قدردانی شد.

انتهای پیام
captcha