انتخابات به جشن ملی تبدیل شود
کد خبر: 3874462
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵

انتخابات به جشن ملی تبدیل شود

گروه سیاست و اقتصاد ــ معاون استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: موضوع انتخابات با توجه به شرایط سهمگین امروز مهم‌تر از گذشته است و باید تلاش کنیم به یک جشن ملی تبدیل شود؛ هدفمان باید برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه باشد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، علی زینی‌وند، معاون سیاسی ـ اجتماعی استاندار شب گذشته، 6 بهمن‌ماه در نشست شورای اطلاع‌رسانی و هماهنگی روابط‌ عمومی‌های استان گفت: در روزهای آتی دو رویداد مهم را در پیش‌رو داریم که یکی ایام‌الله دهه فجر و دیگری انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

وی ادامه داد: سال گذشته، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتیم، سالی که بسیار دشوار بود؛ چراکه دشمن برنامه‌ریزی کلانی انجام داده بود تا انقلاب اسلامی، چهلمین سال خود را نبیند، اما به لطف خدا، این سال با شیرینی و موفقیت سپری شد.

معاون استاندار در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات سالم و باشکوه بیان کرد: امسال دشمنان انقلاب سعی کردند با یک‌سری اقدامات، مردم را نسبت به نظام دلسرد کرده و در نتیجه از حضور آنان در انتخابات جلوگیری کنند؛ کاری که بارها تکرار کرده‌اند و مردم نیز بارها پاسخی قاطع و کوبنده داده‌اند.

وی افزود: انتخابات در واقع یک رویداد مهم برای همه کشورهاست؛ حضور حداکثری مردم در این رویداد مهم سیاسی، مشروعیت و محبوبیت آن نظام را نشان می‌دهد؛ بنابراین باید حضور در انتخابات را به‌عنوان یک تکلیف تلقی کنیم.

زینی‌وند اظهار کرد: موضوع انتخابات با توجه به شرایط سهمگین امروز مهم‌تر از گذشته است و باید تلاش کنیم به یک جشن ملی تبدیل شود؛ در این زمان دلخوری‌ها و اختلاف نظرها باید کنار گذاشته شود و هدف ما برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه باشد.

وی گفت: باید در خلق ادبیات و کلید واژه‌ها دقت شود، زیرا کشور ما بخش عمده‌ای از دوامش را از طریق ساختارهایش به‌دست آورده و مبدأ بسیاری از ساختارها در دنیا جمهوری اسلامی ایران است.

معاون استاندار افزود: فضای انتخابات باید سالم باشد؛ رقبا می‌توانند با رعایت انصاف، با هم رقابت کنند، اما مسئولان حق ندارند مردم را به سمت یک جناح خاص سوق دهند؛ اگر مقامی دولتی از کاندیدایی دفاع و از وظایفش عدول کرد، باید مورد بازخواست قرار گیرد و حتی در رسانه‌ها معرفی و در برخی موارد از کار برکنار شود.

این مقام مسئول از کمک‌ها و حمایت‌های مردم در یاری رساندن به همنوعان سیل‌زده جنوب استان قدردانی کرد و ادامه داد: در سیل سیستان‌و‌بلوچستان رفتار فرهنگی و انسانی خود مردم زمینه‌ای برای سینماگران شد تا به این استان سفر کرده و زیبایی‌های آن را که نادیده گرفته بودند، نشان دهند.

امنیت ملی را در انتشار اخبار نادیده نگیریم

محمدهادی مرعشی، معاون امنیتی و انتظامی استاندار نیز در این نشست بیان کرد: موضوع امنیت ملی از مسائل بسیار مهم و حیاتی هر کشوری است؛ بطوری که وقتی بحث امنیت ملی مطرح است، همه اختلاف‌نظرهای سیاسی کنار گذاشته می‌شود.

وی افزود: در آمریکا با وجود اختلاف نظرهای سیاسی میان جناح‌های مختلف، اما در موضوع حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد تمامی آنان و رسانه‌های تحت امرشان به‌طور متحد از تعداد رسمی کشته‌شدگان خبری منتشر نکرده و سعی کردند آن را مخفی نگه دارند زیرا این موضوع به امنیت ملی آنان مرتبط بود.

معاون استاندار اظهار کرد: رسانه‌ها باید امنیت ملی را در انتشار اخبارشان مدنظر داشته باشند؛ نباید برای جلب مخاطب بیشتر، خبری منعکس کنیم که امنیت ملی را به مخاطره بیندازد.

وی گفت: برای آنچه در داخل کشور اتفاق می‌افتد و به منافع ملی مرتبط است، مانند همدلی در سیل جنوب استان که حرکت زیبایی بود و توسط رسانه‌ها منتقل شد، باید همسو و متحد حرکت کنیم.

مرعشی با بیان این‌که باید منصفانه خدمات نظام را به تصویر بکشیم، افزود: این را بدانیم که دشمنان انقلاب، چه در داخل و چه در خارج، تمام مسائل را رصد می‌کنند تا با بزرگ‌نمایی، خدمات نظام را زیر سؤال ببرند.

انتهای پیام
captcha