اشتغال‌زایی برای ۳۳۰۰ مددجوی کمیته امداد آذربایجان غربی
کد خبر: 3874715
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱

اشتغال‌زایی برای ۳۳۰۰ مددجوی کمیته امداد آذربایجان غربی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی گفت: در راستای خودکفایی و اشتغالزایی مددجویان امسال سه هزار و ۳۰۰ شغل برای مددجویان استان به وجود آمده است.

اشتغالزایی برای ۳۳۰۰ نفر از مددجویان آذربایجان‌غربیعزیز سهندی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اشاره به برنامه‌های کمیته امداد استان در ایام دهه فجر امسال اظهار کرد: کمیته امداد در این ایام با پرداخت کمک‌های نقدی و مادی به مددجویان تحت پوشش در نظر دارد تا در این ایام تا حدودی زمینه شادی مددجویان را فراهم کند.

وی با بیان اینکه پرداخت کمک‌های بلاعوض به مددجویان در ایام دهه فجر از جمله برنامه‌های مهم در این ایام است، افزود: برای این کمک‌ها در حدود ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که این اعتبار با توجه به تعداد خانوارها و اولویت‌بندی بین مددجویان سطح استان توزیع خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی با بیان اینکه کمک‌ها تنها محدود به ایام ۱۰ روزه دهه فجر نیست، ادامه داد: برای مثال در چند روز پیش در بوکان ۳۱ سبد کالای غذایی و بهداشتی بین مددجویان این شهرستان توزیع شده که ارزش ریالی آنها ۳۱۰ میلیون ریال بوده است.

وی با اشاره به محتوای این سبد کالاها عنوان کرد: برنج، روغن نباتی جامد و مایع، قند، ماکارونی، چای، رب گوجه‌فرنگی، لوبیا، عدس، شامپو، صابون و پودر لباسشویی کالاها و موادی است که در بین مددجویان توزیع می‌شود و به تدریح توزیع این سبدها در سایر شهرستان‌های استان هم ادامه خواهد داشت.

سهندی با بیان اینکه در حدود ۶۰ درصد از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: برای آنها برنامه‌های ویژه‌ای در دهه فجر در نظر گرفته شده که اعزام ۱۲۰ نفر از این بانوان به مشهد مقدس و برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی برای پنج هزار نفر از بانوان تحت پوشش از جمله این برنامه‌ها است.

وی با اشاره به اجرای سه هزار و ۲۰۵ طرح اشتغالزایی در دهه فجر برای مددجویان تحت پوشش خاطرنشان کرد: هزینه اختصاص داده شده برای این طرح‌ها برابر با یک هزار و  ۱۸۰ میلیارد ریال است که با اجرای این طرح‌ها تا حدود زیادی مشکلات مددجویان در پیدا کردن شغل حل می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در راستای خودکفایی و اشتغالزایی مددجویان امسال سه هزار و ۳۰۰ شغل برای مددجویان استان به وجود آمده است، اظهار کرد: برای ایجاد این تعداد فرصت شغلی برای مددجویان تاکنون یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان پرداخت شده که اغلب این شغل‌ها در حوزه کشاورزی و مشاغل خانگی است.

وی پرداخت کمک هزینه جهازیه به ۵۰۰ نوعروس، افتتاح ۵۰۳ واحد مسکن مقاوم برای مددجویان، دیدار با ۱۲۶ خانواده شهید سطح استان را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی برشمرد.

انتهای پیام
captcha