نواخته‌شدن زنگ فاطمی در مدارس آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3874720
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲

نواخته‌شدن زنگ فاطمی در مدارس آذربایجان‌غربی

گروه فرهنگی ــ به مناسبت ایام فاطمیه زنگ فاطمی در مدارس آذربایجان‌غربی همزمان با سراسر کشور نواخته شد.

نواخته شدن زنگ فاطمی در مدارس آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام محمد داداش‌زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، روز گذشته، هفتم بهمن ماه با حضور در دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی صدرا ارومیه زنگ فاطمی را در این مدرسه همزمان با سراسر کشور به صدا در آورد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی در این مراسم با اشاره به جایگاه والای حضرت زهرا(س) اظهار کرد: القابی که برای این بانوی بزرگوار به کار می‌رود به خوبی نشان دهنده جایگاه ایشان بوده و ام‌ابیها شاید یکی از القابی باشد که شان و منزلت ایشان را در نزد پیامبر گرامی اسلام(ص) نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام داداش‌زاده با بیان اینکه در حدود ۱۴۰ لقب برای حضرت زهرا(س) بیان شده است، افزود: این بانوی بزرگوار با جایگاه و مقام والایی که داشت اما ذوب در ولایت بودند و جان خویش را نیز در حمایت و دفاع از ولایت فدا کردند.

وی با بیان اینکه همه باید جان باختگی در راه ولایت را از حضرت زهرا(س) بیاموزند و ایشان را الگوی خود قرار دهند، عنوان کرد: سبک و سیره این بانوی بزرگوار برگرفته از سبک زندگی نبوی بوده که این سبک، الگو و مسیر زندگی هر مسلمانی قرار بگیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه شهدایی چون سردار قاسم سلیمانی و شهدای هشت سال دفاع مقدس نیز با الگو گرفتن از حضرت زهرا(س) جان خویش را در راه ولایت و دفاع از وطن نثار کردند، تصریح کرد: برای همین منظور باید یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس و انقلاب همیشه گرامی داشته شود.

وی با اشاره به لزوم برگزاری برنامه‌های عزاداری ایام فاطمیه خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو هزار و ۷۰۰ هیات مذهبی در سطح استان وجود دارد که این هیات‌ها باید در این ایام برای معرفی هر چه بیشتر زندگی حضرت زهرا(س) و آموزه‌های مربوط به خانواده اسلامی را به مردم منتقل کنند.

حجت‌الاسلام داداش‌زاده با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در ایام فاطمیه گفت: اعزام مبلغ به مناطق محروم و کم‌برخوردار سطح استان، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، برپایی عزاداری در مساجد و حسینیه‌ها و برپایی نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم از جمله این برنامه‌ها است.

انتهای پیام
captcha