جشنواره بین‌المللی شعر فجر در زاهدان برگزار می‌شود
کد خبر: 3874726
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۴
با حضور وزیر ارشاد؛

جشنواره بین‌المللی شعر فجر در زاهدان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ مدیرکل ارشاد سیستان‌وبلوچستان گفت: جشنواره بین‌المللی شعر فجر ۱۲ بهمن‌ماه با حضور وزیر ارشاد و همچنین ۴۵ نفر از شاعران برجسته کشوری در زاهدان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حسین مسگرانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شب گذشته، 7 بهمن‌ماه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه، گفت: سیل اخیر در جنوب استان، علی‌رغم همه خساراتی که وارد کرد، اتفاق‌های خوبی هم رقم زد، مانند آن صحنه‌های زیبای همدلی مردم که برخی توسط رسانه‌ها نیز به تصویر کشیده شد.

وی ادامه داد: امسال برای جشنواره فیلم فجر، مراسم افتتاحیه نخواهیم داشت و هزینه آن صرف کمک به سیل‌زدگان می‌شود.

مدیرکل ارشاد استان بیان کرد: در حوزه موسیقی نیز، جشنواره موسیقی فجر از 24 تا 28 بهمن در تهران برگزار می‌شود که قرار است یک روز آن، به موسیقی محلی سیستان‌و‌بلوچستان اختصاص یابد.

مسگرانی افزود: اختتامیه جشنواره بین‌المللی شعر فجر روز شنبه، 12 بهمن‌ماه، بعد از نماز مغرب و عشا در تالار هلال زاهدان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین 45 نفر از شاعران برجسته کشوری برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: این جشنواره صرفاً شعرخوانی نیست، بلکه در آن کتاب‌های برگزیده سال نیز معرفی و از نویسندگان برتر تجلیل خواهد شد.

مدیرکل ارشاد استان ادامه داد: امسال اولین سالن تماشاخانه تئاتر استان نیز با نام «تماشاخانه نخل و آفتاب» 12 بهمن‌ماه، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد در فرهنگ‌سرای جوان زاهدان افتتاح می‌شود. ظرفیت این سالن، 150 نفر است.

مسگرانی بیان کرد: برگزاری جشنواره تئاتر و موسیقی فجر، جشنواره گرافیک رضوی و همچنین محفل شب شعر فجر از دیگر برنامه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ایام دهه فجر خواهد بود.

انتهای پیام
captcha