کتاب‌سوزی برخلاف نص صریح قرآن است
کد خبر: 3874754
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷

کتاب‌سوزی برخلاف نص صریح قرآن است

گروه شهرستان‌ها ــ مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: کتاب‌سوزی برخلاف نص صریح قرآن صورت گرفته است و نمی‌توان پذیرفت که درمان بیماری‌ها تنها با طب سنتی امکان‌پذیر است و باید هم از طب سنتی بهره جست و هم طب جدید را لحاظ کرد.

آتش زدن یک کتاب طب، اقدامی ناشایست و کم‌سابقه بودبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گناباد، امروز، هشتم بهمن‌ماه در جمع دانشگاهیان علوم پزشکی گناباد در مسجد پیامبر اعظم(ص) پردیس این دانشگاه اظهار کرد: این اقدام اشتباه موجب سوء‌استفاده رسانه‌های بیگانه و زیرسؤال رفتن حوزه‌های علمیه شد اما این اظهارنظرهای غیرکارشناسانه ارتباطی به اسلام و حوزه‌های علمیه ندارد.

وی با اشاره به اینکه این اقدام برخلاف نص صریح قرآن صورت گرفته است، تصریح کرد: نمی‌توان پذیرفت که درمان بیماری‌ها تنها با طب سنتی امکان‌پذیر است و باید هم از طب سنتی بهره جست و هم طب جدید را لحاظ کرد.

امام جمعه گناباد افزود: در طب سنتی همانگونه که یافته‌های علمی و مفید وجود دارد، مطالب ضعیف نیز موجود است که نیاز به بررسی و اصلاح دارد، بنابراین نباید مغرور شدن به برخی یافته‌ها، موجب نادیده گرفتن یا بی‌احترامی به تلاش‌های علمی دانشمندان شود.

صادقی‌نسب با اشاره به آیه «الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُولَئِكَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ»، بیان کرد: خداوند می‌فرماید «همان کسانی که سخنان را می‌شنوند و از نیکوترین آنها پیروی می‌کنند؛ آنان کسانی هستند که خدا هدایتشان کرده، و آنها خردمندانند».

یادآور می‌شود، در چند روز گذشته کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که طی آن فردی به نام آیت‌الله عباس تبریزیان در حضور طرفداران خود اقدام به آتش زدن یکی از کتب مرجع پزشکی با عنوان هاریسون کرده است. کتاب «اصول طب داخلی هاریسون» از ۷۰ سال پیش تاکنون به عنوان معتبرترین منبع علمی، یکی از کتاب‌های اصلی مورد رجوع پزشکان متخصص داخلی محسوب می‌شود.

انتهای پیام
captcha