مدیریت ۵۰ درصدی سمن‌های خراسان‌شمالی از سوی بانوان
کد خبر: 3874941
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳

مدیریت ۵۰ درصدی سمن‌های خراسان‌شمالی از سوی بانوان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی گفت: ۱۴۶ سمن در استان فعال هستند که ۵۰ درصد از این سمن‌ها از سوی زنان مدیریت می‌شود.

مدیریت 50 درصدی سمن‌های خراسان شمالی توسط زنانبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، ملیحه یغمایی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، امروز، 8 بهمن ماه در نشست خبری کارگروه‌های تخصصی ستاد دهه مبارک فجر، با اشاره به اینکه 49 درصد از جمعیت استان متشکل از زنان است، اضافه کرد: در حال حاضر 16 درصد از فعالیت‌های اقتصادی استان، سهم زنان است که این آمار در روستاهای استان بیشتر است و همچنان مشارکت اقتصادی زنان در روستاها سهم قابل توجهی دارد.

مسئول کارگروه زنان و خانواده ستاد گرامیداشت دهه فجر، از راه‌اندازی چهار بازارچه دائمی در ایام دهه فجر خبر داد و اظهار کرد: در این بازارچه‌های دائمی که در مسیر ورودی و خروجی شهر افتتاح می‌شود، توانمندی‌ها و تولیدات زنان استان ارائه می‌شود که در حال حاضر با آستان قدس رضوی نیز به تفاهم‌های بسیار خوبی رسیدیم.

یغمایی تأکید کرد: بازارچه‌های دائمی که در ایام دهه مبارک فجر افتتاح می‌شود، صد درصد توسط زنان مدیریت و حمایت خواهد شد که این مسئله نشان از توانمندی‌های زنان استان دارد.

تولید 10 هزار دقیقه برنامه در شبکه اترک به مناسبت دهه فجر

حمید قربانی‌جم، رییس کارگروه ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد بزرگداشت دهه فجر در ادامه این نشست بیان کرد: دوهزار و 900 دقیقه برنامه رادیویی، شش هزارو 800 دقیقه برنامه در سیما و 30 دقیقه برنامه در حوزه خبر و فضای مجازی آماده شده است.

وی ویژه برنامه صبح انقلاب، نمایش رادیویی با موضوع انقلاب، برنامه ترنم، تااوج، مسابقه رادیویی، اجرای برنامه میدان انقلاب هر شب، مستندهای رادیویی و برنامه پرسمان را به دیگر برنامه‌های تولیدی و تأمینی این کارگروه افزود.

مدیرکل صداو سیما خراسان شمالی با تاکید بر ویژه بودن شرایط چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، تصریح کرد: صدور انقلاب اسلامی از زمان حضور امام خمینی(ره) آغاز شده است و دشمنان انقلاب اسلامی نیز به دنبال ایجاد مشکلات فراوانی هستند که همین مسئله نشان از ویژه بودن شرایط دارد و باید با تمام قوا در مقابل دشمنان انقلاب اسلامی ایستاد.

قربانی‌جم اظهار کرد: نقش رسانه‌ها در صدور انقلاب اسلامی و پوشش همه جانبه دهه فجر بی‌بدیل است و باید به طور جد مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha