حمله موشکی انصار الله به تاسیسات شرکت نفتی آرامکو در عربستان
کد خبر: 3875144
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳

حمله موشکی انصار الله به تاسیسات شرکت نفتی آرامکو در عربستان

گروه بین‌الملل- گروه «انصارالله» یمن اعلام کرد حملات گسترده‌ای را علیه چند منطقه در خاک عربستان از جمله تاسیسات شرکت نفت آرامکو و دو فرودگاه این کشور انجام داده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی انصارالله یمن در بیانیه ای که از شبکه المسیره متعلق به انصارالله پخش شد اعلام کرد: در پاسخ به تشدید حملات هوایی عربستان به یمن، نیروی موشکی و هوایی ما در چند روز گذشته عملیات بی سابقه‌ای را با عنوان «بنیان مرصوص» انجام داده است.
 
وی افزود: نیروهای یمنی در یک پاتک، موفق به پاکسازی همه مناطق در جبهه «نهم» و وارد کردن خسارت‌های فراوان جانی و تجهیزاتی به دشمن شدند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تصریح کرد: نیروهای ما در پی فروپاشی نیروهای دشمن به پیشروی خود تا غرب شهر مأرب ادامه دادند و چند شهر در استان‌های مأرب و الجوف را آزاد کردند که در این عملیات  ۲۵۰۰ کیلومتر مربع آزاد شده است.

سریع ادامه داد: در این عملیات هزاران نفر از نیروهای دشمن کشته، زخمی یا اسیر شده‌اند و ۱۷ تیپ نظامی و ۲۰ گردان نیروهای ائتلاف سعودی از بین رفته است.

وی تأکید کرد : نیروهای ارتش یمن در راستای دستور فرماندهی خود اجازه داده‌اند صدها نفر از نیروهای دشمن فرار کنند.

سریع افزود: همچنین تاسیسات نفتی آرامکو در منطقه جیزان و  فرودگاه‌های ابها و جیزان، پایگاه «خمیس مشیط» و چند هدف حساس در عمق خاک عربستان با تعداد زیادی موشک و هواپیماهای بدون سرنشین هدف قرار گرفته است.
 
وی تأکید کرد نیروهای انصارالله تا تحقق کامل اهداف و آزادی همه سرزمین‌های یمن به نبرد ادامه می‌دهند.

مسئولان عربستان سعودی در گفت‌‌وگو با یک رسانه‌ آمریکایی حملات موشکی به تأسیسات نفتی سعودی را تأیید کردند.
 
انتهای پیام
captcha