30 هزار دقیقه برنامه‌سازی ویژه دهه فجر و انتخابات
کد خبر: 3875251
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶

30 هزار دقیقه برنامه‌سازی ویژه دهه فجر و انتخابات

گروه اجتماعی - مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان با اشاره به برنامه‌های دهه مبارک فجر و انتخابات، تصریح کرد: به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر و همچنین انتخابات صدا و سیمای مرکز گیلان 30 هزار دقیقه برنامه سازی را در دستور کار دارد.

به گزارش ایکنا از گیلان، محمدباقر باقرزاده،‌ مدیرکل صداوسیمای مرکز استان گیلان امروز،‌ 10 بهمن ماه در نشست با اصحاب رسانه،‌ ضمن تبریک به مناسب فرارسیدن دهه مبارک فجر، اظهار کرد: 41 سال از خواست مردم برای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی می گذرد و مردم ولایتمدار ایران همچنان بر عهد استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ایران پایبند هستند و طی این سال ها «مردم سالاری» و «دین سالاری» دو بال ارزشمند برای نظام بوده است.

وی افزود: دهه فجر طلوع ارزش های اسلامی و رهایی ملت از یوغ استثمار و ایادی آنهاست؛ ایام الله دهه فجر فرصت مغتنمی برای تجدید میثاق ملت و مقام معظم رهبری است و لذا جهت پاسداشت همه رشادت ها و ایثارگری‌های مردم باید ویژه‌برنامه های این ایام را هرچه باشکوه تر برگزار کنیم.

مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان گفت: برای اینکه انقلاب به این نقطه و شکوه برسد کم هزینه نداده ایم و در ادوار مختلف شهدای گرانقدری برای پیروزی انقلاب تقدیم شده‌اند تا نظام عزت و اقتدار داشته باشد.

باقرزاده ادامه داد: انقلاب چهلمین سال خود را با اقتدار پشت سر گذاشته و وارد دهه پنجم شده و با اقتدار نیز مسیر خود را ادامه می دهد، در حالی که بدخواهان ملت به دنبال این بودند که انقلاب چهل سالگی خود را نبیند.

وی بیان کرد: در چنین برهه تاریخی رهبر انقلاب در قالب بیانیه گام دوم مطالب ارزشمندی را ارائه فرمودند که چراغ راهی برای آینده بوده و عزت چهل سال گذشته و آینده انقلاب را ترسیم می‌کند. قطعا با ابلاغ بیانیه گام دوم فصل جدید حیات جمهوری اسلامی ایران با اقتدار آغاز شده است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان با اشاره به خطبه های مقام معظم رهبری در نماز جمعه اخیر مبنی بر تقویت همه حوزه ها، گفت: باید علاوه بر حوزه های دفاعی، همه حوزه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه «فرهنگ» اساس همه توفیقات است، افزود: اصحاب فرهنگ با برنامه‌ریزی جامع تر می توانند سایر بخش ها را به حرکت دربیاورند که در این راستا می توانیم با هم افزایی و نشست های هم‌اندیشی کارکردهای متنوعی داشته باشیم و موضوعات مختلف اجتماعی و اقتصادی را مطرح و ایده‌پردازی کنیم.

باقرزاده با اشاره به تشریح برنامه های صدا و سیما به مناسبت دهه مبارک فجر و انتخابات، تصریح کرد: به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر و همچنین انتخابات صدا و سیمای مرکز گیلان 30 هزار دقیقه برنامه سازی را در دستور کار دارد که شامل طرح ها، افتتاحیه ها و برنامه سازی های مختلف می شود. همچنین 15 هزار دقیقه شامل تولید و پخش ویژه‌برنامه های دهه فجر و بیش از 14 هزار دقیقه برنامه سازی ویژه انتخابات داریم.

وی ادامه داد: در ایام دهه فجر معاونت صدا اقدام به تولید و پخش برنامه های مختلف نظیر «روز خوبی پیروزی»، «پرچمداران عشق» ویژه 63 شهید انقلاب استان، «9 برنامه پنج ترانه ویژه سرودهای انقلابی»، «نمایش های 30 دقیقه ای ویژه انقلاب»، «برنامه شبانه های رادیو»، «برنامه روستا»، «برنامه تالشی» می کند. همچنین در معاونت سیما به مناسبت دهه مبارک فجر «آینه تلاش»، «ویژه‌برنامه پوشش زنده راهپیمایی در پنج نقطه رشت و 10 شهرستان»، «امیدآفرینی»، پوشش و انعکاس افتتاح پروژه های استانی، برنامه «هفت هنر» که به جشنواره فیلم فجر می پردازد، تولید و پخش 9 ویدیوکلیپ، پادکست، موشن‌گرافی، اینفوگرافی و همچنین تهیه و پخش مستند، طراحی 25 پوستر و عکس‌نوشته و گفت‌وگوی ویژه خبری با رویکرد انقلاب و دستاوردهای آن برنامه‌ریزی شده است.

وی با تشریح سیاست های رسانه ملی در ایام انتخابات، گفت: «تبیین ضرورت مشارکت در انتخابات»، «تبیین تاثیر مجلس قوی و کارآمد در کارآمدسازی دیگر دستگاه ها»، «مجلس قوی و پاکدست در رفع مشکلات مردم و کشور و تلاش برای ارائه ملاک ها و معیارهای انتخاب اصلح»، «تبیین سلامت انتخابات در کشور»، «برجسته‌سازی آرای مردم در شکل‌گیری مجلس کارآمد»، «تبیین مولفه های مجلس انقلابی و خدمت به مردم»، «بیان و انعکاس گسترده موفقیت های تفکر انقلابی در عرصه های مختلف کشور»، «تاکید بر اتحاد و انسجام ملی در انتخابات» و «توجه و انعکاس ایده در راستای حل مشکلات اقتصادی» از مهم ترین رویکردهای رسانه ملی در آستانه انتخابات پیش رو است.

مدیرکل صداوسیمای گیلان با اشاره به آیه «إِنَّا هَدَیْناهُ السَّبیلَ إِمَّا شاکِراً وَ إِمَّا کَفُوراً» مبنی بر معرفی انتخاب درست، خاطرنشان کرد: تلاش ما این است تا در رسانه ملی با برنامه‌سازی های مختلف ملاک انتخاب درست را به مخاطبان معرفی کرده و زمینه مشارکت حداکثری افراد را در انتخابات فراهم کنیم؛ سعی داریم با برنامه سازی ها اقتدار و امنیت کشور را در عرصه های مختلف هسته ای، فناوری نانو، بیوتکنولوژی، پزشکی و خدمات رسانی به رخ جهانیان بکشیم.

باقرزاده اضافه کرد: صدا و سیمای مرکز گیلان به مناسبت انتخابات تاکنون در بخش های مختلف خبر، سیما و صدا و حتی فضای مجازی ویژه‌برنامه هایی را داشته و همچنان در دستور کار دارد که شامل گفت‌وگوی ویژه خبری، تولید کلیپ ویدیو، موشن‌گرافی، طراحی عکس‌نوشت و اینفوگرافی، برنامه های شبانگاهی و پخش سریال با رویکرد انتخابات، تبیین و تشریح موضوعات مختلف در برنامه های میزگرد محور، ویژه‌برنامه روز انتخابات، پخش مستند گزارشی و... می شود.

وی تاکید کرد: خبرنگاران پل ارتباط بین مردم و مسئولان هستند و باید خدمات نظام را تبیین کنند. در این راستا ایجاد همدلی، تبیین خدمات نظام، وحدت و امیدآفرینی و ایجاد نشاط در جامعه از رسالت های ماست و باید با عملکردمان زمینه حضور حداکثری مردم را در انتخابات پیش رو و راهپیمایی 22 بهمن فراهم کنیم.

انتهای پیام
captcha