لزوم انتقال دستاوردهای انقلاب به نسل جوان
کد خبر: 3875467
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳
خطیب جمعه طارم بیان کرد:

لزوم انتقال دستاوردهای انقلاب به نسل جوان

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام منصوری گفت: دستاوردها و برکات انقلاب باید به نسل جوان انتقال پیدا کند تا آنها بدانند این انقلاب اسلامی بود که حکومت مردم‌سالاری دینی را به ارمغان آورد و دست بیگانگان را از کشور قطع کرد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی منصوری، امام جمعه طارم، 11 بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن دعوت مردم به رعایت تقوی الهی، گفت: بر اساس حدیثی گوهربار از امام رضا‌(ع) برای مؤمنان سه خصلت مهم معرفی شده است که عبارتند از 1) همچون خداوند که ستارالعیوب است و از کسانی که توبه کنند می‌گذرد و توبه‌کنندگان را دوست می‌دارد، به‌جای برملا کردن عیوب انسان‌ها بر او دعا کند و ستارالعیوب باشد، 2) مدارا کردن بر ضعفا و مردم؛ ایمان مؤمن زمانی کامل می‌شود که قلب و زبانش درست باشد و 3) باید سنت و خصلت امامان را داشت و بر مصیبت‌ها صبور بود.
وی در ادامه با گرامیداشت فرارسیدن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب و ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) بعد از ورود به میهن اسلامی فرمودند که من آمده‌ام تا به شما مردم ایران خدمت کنم و تا عمر دارم خدمتگزار ملت‌های اسلامی و ملت ایران خواهم بود.
امام جمعه طارم تأکید کرد: مراسم‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید مثل سایر برنامه‌های ملی مذهبی، باشکوه برگزار شود. دشمنان اسلام سعی دارند این ایام از یادها فراموش شده و از عظمت آن کاسته شود، اما دهه فجر تجسم اراده و عظمت امام بزرگوار ما است.
وی افزود: امروز باید دستاوردها و برکات این انقلاب به نسل جوان انتقال پیدا کند. انقلاب اسلامی یک حادثه منطقه‌ای نبود بلکه یک رویداد و حادثه تاریخی و جهانی بود. این انقلاب توانست به عمر ۲۵۰۰ ساله حکومت‌های سلطنتی و موروثی خاتمه دهد و حکومت مردم‌سالاری دینی رابرای مردم  ستم کشیده به ارمغان آورد و به برکت انقلاب اسلامی دست بیگانگان از کشور کوتاه شد.
حجت‌الاسلام منصوری بیان کرد: حق‌الناس بودن انتخابات، ضامن انتخاب سالم، امن و باشکوه بوده و باید در انتخابات حضور حداکثری داشته باشیم چراکه حضور هر فرد در انتخابات به منزله تیری بر چشم دشمنان است. بیگانگان برنامه‌ریزی می‌کنند تا مردم در انتخابات حضور پیدا نکنند اما مردم ما با دشمن‌شناسی و حضور حداکثری به دشمن ثابت خواهند کرد که هنوزهوشیار و بیدار هستند و اجازه نمی‌دهند دشمن برای آنها تصمیم بگیرد.
امام جمعه طارم، راهپیمایی میلیونی مردم عراق را نقطه عطف اخراج آمریکا از منطقه دانست و این راهپیمایی و تشییع باشکوه ده‌ها میلیونی سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی و حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد را سیلی‌های سخت مقاومت بر پیکره منحوس استکبار جهانی تلقی کرد.
منصوری گفت: معامله قرن خوابی است که هیچ زمانی برای آمریکا و اسرائیل تعبیر نخواهد شد؛ ترامپ از پرداختن به این طرح شیطانی به‌دنبال راهبردهای چندگانه است؛ اول تداوم حیات ننگین رژیم صهیونیستی، دوم ایجاد افتراق و اختلاف بین کشورهای عربی به‌عنوان کشورهای مخالف و موافق، سوم جبران شکست‌های اخیر در مقابله با جبهه مقاومت و چهارم به‌دست آوردن برگ برنده‌های لازم برای انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده، اما این مسئله هیچ زمانی اتفاق نخواهد افتاد و مثل همیشه آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
خطیب جمعه طارم ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم در مراسم‌های ایام فاطمیه، و با اشاره به پایان ایام عزاداری و آغاز مراسم‌های جشن و عروسی از مردم طارم درخواست کرد در جشن‌های عروسی شئونات اخلاقی و اسلامی رعایت شود و از پرداختن به تجملات و اسراف دوری کنند و به‌گونه‌ای این مراسم‌ها را آسان بگیرند تا جوانان عزیز به ازدواج راحت و آسان تشویق شوند.
مرتضی قاسمی
انتهای پیام
captcha