حضور ۱۸۰۰ گروه جهادی در سومین جشنواره ملی جهادگران
کد خبر: 3875863
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
زهرایی خبر داد:

حضور ۱۸۰۰ گروه جهادی در سومین جشنواره ملی جهادگران

گروه فعالیت‌های جهادی ــ رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه سومین جشنواره ملی جهادگران تحت تأثیر پیام مقام معظم رهبری تغییرات محتوایی عمده‌ای داشته است، اظهار کرد: هزار و 800 گروه جهادی در این رویداد شرکت می‌کنند و تاکنون بیش از سه هزار اثر در دبیرخانه جشنواره داوری شده است.

محمد زهرایی

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، امروز، 13 بهمن‌ماه، با حضور در نشستی خبری اظهار کرد: جبهه استکبار با همه قوا به جنگ با جبهه مقاومت آمده است. شهادت حاج قاسم سلیمانی و افتضاحی به نام معامله قرن نشان می‌دهد که جبهه باطل بیش از پیش امکانات و تجهیزات خود را برای مقابله با جبهه حق به کار گرفته است.

وی افزود: جنگ امروز جنگ اراده‌هاست و حتی اگر جبهه باطل با محاسبات ریاضی روی کاغذ امکانات و تجهیزات بیشتری از جبهه مقاومت داشته باشد اما سرانجام مغلوب اراده و همت مؤمنان خواهد شد چرا که قرآن کریم وعده داده است زمین برای مستضعفان خواهد بود؛ نشانه‌های این ادعا طی چهار دهه گذشته از خلال دستاوردهای انقلاب اسلامی ملموس و قابل مشاهده بوده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به شهادت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی، اظهار کرد: حاج قاسم چه در زمان فرماندهی لشکر ثارالله و چه در زمان فرماندهی نیروی قدس، لرزه بر اندام جبهه کفر و استکبار و داعش می‌انداخت و از برکات او این است که شهادتش نیز برگ زرینی برای جبهه مقاومت شد. سال‌ها باید بگذرد تا ابعاد شخصیتی او که یکی از سربازان ولایت در این کشور بود و هزاران سرباز دیگر همچون او تربیت یافته‌اند، برای مردم تبیین شود.

زهرایی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: مقام معظم رهبری از فعالیت‌های گروه‌های جهادی به عنوان جهاد در راه خدا یاد کردند، کار جهادگر با سختی و مشقت همراه است، او باید یک آتش به اختیار برای حل مسائل کشور باشد، جهادگر کسی است که در دوره دولت‌سازی اسلامی، نقش محوری داشته باشد. هدف اول در فعالیت جهادی، خودسازی و دیگرسازی و تولید نسلی با تفکر جهادی است و محرومیت‌زدایی تنها بهانه و عرصه‌ای برای تحقق این هدف بزرگ محسوب می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور به پیام مقام معظم رهبری به جهادگران اشاره کرد و گفت: پیام معظم‌له در مردادماه سال جاری، سرلوحه فعالیت‌های جهادی در کشور قرار گرفته است، جشنواره ملی جهادگران بعد از پیام ایشان تغییرات رویکردی عمده‌ای را شاهد بوده است، این رویداد، بزرگ‌ترین رویدادی است که خانواده عظیم گروه‌های جهادی آثار و فعالیت‌های خود را در آن به نمایش می‌گذارند. بیش از هزار و ۸۰۰ گروه جهادی در سومین جشنواره ملی جهادگران شرکت کرده‌اند، همچنین سه هزار اثر مورد داوری قرار گرفته که ۵۰۰ مورد از آن، مقاله تخصصی است.

تشکیل مجمع جهادگران در استان‌ها

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور به تشکیل مجمع جهادگران در استان‌های کشور اشاره کرد و گفت: مجمع جهادگران در هر استان تشکیل شده است و از استقلال نسبی برای آتش به اختیاری برخوردار است، پنجشنبه هفته جاری، مجمع ملی جهادگران کشور برگزار می‌شود، این مجموعه بزرگترین تشکل جهادی برای کمک به حل مشکلات کشور و زنده نگاه داشتن امید در دل مردم است.

حضور ۱۸۰۰ گروه جهادی در سومین جشنواره ملی جهادگران

محمدجواد نیک‌روش، رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور، نیز با حضور در این نشست خبری، اظهار کرد: این دوره از جشنواره تحت تأثیر پیام مقام معظم رهبری که مردادماه سال جاری، خطاب به جهادگران صادر شد، قرار دارد و از رویکردی مسئله‌محور برخوردار است. با تأکید مقام معظم رهبری و دغدغه‌مندی دانشجویان آگاه و دلسوز، مسئله‌محوری به سایر اقشار جامعه نیز سرایت کرده است و امروز حل مسائل کشور با این رویکرد پیگیری می‌شود. حرکت جهادی، یک حرکت مستمر، عمیق و پایبند به ارزش‌هاست که ضمن ارزش‌آفرینی در هر نقطه‌ای، می‌تواند با مسئله‌محوری مشکلات کشور را حل کند.

جشنواره ملی جهادگران با پیشتازی بسیج دانشجویی و حمایت بسیج سازندگی برگزار می‌شود اما در قید و بند هیچ محدودیتی نیست و همه گروه‌ها حتی گروه‌های غیردانشجویی نیز می‌توانند در آن شرکت کنند

نیک‌روش اظهار کرد: جشنواره ملی جهادگران از طریق معرفی الگوهای خوب جهادی و گروه‌های موفق، برای افزایش بهره‌وری فعالیت‌های جهادی و نشان دادن افق‌ها تلاش می‌کند، همچنین برای ارائه بهتر و هنرمندانه دستاوردهای گروه‌های جهادی طی هفته‌های گذشته، پیش‌رویداد نیز برگزار شده است. برگزاری جشنواره‌های ملی جهادگران از جهت برنامه‌ریزی بسیار طاقت‌فرساست چرا که دقیقاً بعد از اتمام هر جشنواره، برنامه‌ریزی برای جشنواره بعدی آغاز می‌شود، اما از جهادگران جز تلاش شبانه‌روزی انتظار دیگری نیست.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور تصریح کرد: جشنواره ملی جهادگران با پیشتازی بسیج دانشجویی و حمایت بسیج سازندگی برگزار می‌شود اما در قید و بند هیچ محدودیتی نیست و همه گروه‌ها حتی گروه‌های غیردانشجویی نیز می‌توانند در آن شرکت کنند.

وی با بیان اینکه از همه استان‌ها اثر درخور و شایسته به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، اظهار کرد: جشنواره سوم جهادگران در شرایطی برگزار می‌شود که ملت ایران و جبهه مقاومت در وضعیت خاصی قرار دارند و در یک ماه گذشته، دو یوم‌الله، یکی تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگری، نماز جمعه مقام معظم رهبری را شاهد بوده‌اند.

یادآوری می‌شود، سومین جشنواره ملی جهادگران، چهارشنبه 16 بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام
captcha