سبک زندگی بانوان مسئول زیر ذره‌بین مردم است
کد خبر: 3875898
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴

سبک زندگی بانوان مسئول زیر ذره‌بین مردم است

گروه اجتماعی ــ مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین گفت: بانوان مسئول از آنجا که در معرض دید هستند نوع رفتار، پوشش و سبک زندگی آن‌ها رصد می‌شود.

بیدخام

مریم بیدخام، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه بعد از انقلاب اتفاقات بسیار خوب و مهمی در حوزه بانوان افتاد که قابل دفاع است، اظهار کرد: پیش از انقلاب شاهد بودیم که خانواده‌ها به دختران خود اجازه نمی‌دادند که به مدرسه و یا دانشگاه بروند و بیشتر آن‌ها تا کلاس پنجم یا سوم راهنمایی تحصیل می‌کردند.

وی افزود: این امر به دلیل آن بود که جامعه سالم نداشتیم و خانواده‌ها نمی‌توانستند اعتماد کنند که فرزندانشان را به مدرسه یا دانشگاه بفرستند.

بیدخام تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و نگاه بسیار مثبتی که حضرت امام و مقام معظم رهبری داشتند، باعث شد تا شرایط مساعدی ایجاد شود و بانوان در تمامی عرصه‌ها حرفی برای گفتن داشته و دوشادوش مردان و گاهی بیشتر از آن‌ها فعالیت داشته باشند.

وی ادامه داد: در پیشبرد اهداف انقلاب و هشت سال دفاع مقدس اگر بانوان در کنار مردان قرار نمی‌گرفتند و فرزندان، همسران و پدران خود را به جبهه‌ها راهی نمی‌کردند بی‌شک شاهد این افتخارآفرینی‌ها نبودیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در تمام عرصه‌ها حضور موفقی داشتند و گاهی نیز جلوتر از مردان قرار گرفته‌اند؛ عنوان کرد: امروز که در گام دوم انقلاب قرار داریم توجه به مسائل علمی، پژوهشی، دانشگاهی و تخصص‌های حوزه‌های گوناگون در رشته‌های مختلف بسیار مهم است.

وی بیان کرد: اگر بانوان فعالیت خوبی در عرصه‌های مختلف از جمله عرصه‌های سیاسی و حاکمیتی داشته باشند بی‌شک مردم نیز به آن‌ها اعتماد کرده و چنین اموری را به آن‌ها می‌سپارند، در حال حاضر مردم به این باور رسیده‌اند که در انتخابات مختلف می‌توانند براساس شایستگی‌ها و فعالیت‌هایی که بانوان انجام داده‌اند به آن‌ها اعتماد کرده و امور را به آن‌ها بسپارند.

بیدخام گفت: بانوان مسئول از آنجا که در معرض دید هستند نوع رفتار، پوشش و سبک زندگی آن‌ها رصد می‌شود، باید مراقب باشند تا در زندگی فردی، خانوادگی و فعالیت اجتماعی و سیاسی خود به‌گونه‌ای عمل کنند که به اعتماد مردم خلل ایجاد نشود.

وی اضافه کرد: اگر یک بانوی مسئول تخلفی کند ممکن است این تخلف در جامعه پررنگ شود و در نتیجه اعتماد عمومی به آن‌ها را مخدوش کند؛ لذا با رفتار موجه در امورات مختلف باید کاری کنند که اعتماد به آن‌ها از بین نرود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین در پایان گفت: باید بانوان در مسئولیت‌هایی که قبول می‌کنند با دلسوزی و تعهد لازم آن را به پیش ببرند زیرا بانوان مسئول پیش‌قراول فعالیت دیگر بانوان هستند.

انتهای پیام
captcha