ایتالیایی‌ها حاج قاسم را به عنوان یک فرمانده شجاع و صلح‌طلب می‌شناسند
کد خبر: 3876112
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
خبرنگار ایتالیایی:

ایتالیایی‌ها حاج قاسم را به عنوان یک فرمانده شجاع و صلح‌طلب می‌شناسند

گروه حوزه‌های علمیه‌ ــ خبرنگار روزنامه «ایل جورناله» ایتالیا گفت: با ترور شهید حاج قاسم سلیمانی و ادعا‌های دروغ بنگاه‌های خبری غرب، من به شما اطمینان می‌دهم نه تنها مردم ایتالیا بلکه همه اروپا از حاج قاسم به عنوان یک فرمانده شجاع، ایثارگر و مدافع واقعی صلح یاد می‌کنند و همیشه در خاطرخواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ایکنا، سباستیانو کاپوتو، روزنامه‌نگار ایتالیایی شامگاه گذشته در نشست تخصصی «بررسی نقش شهید حاج قاسم سلیمانی در حمایت از مسیحیان سوریه و عراق در جنگ با داعش» که به همت مؤسسه صلح شیعه و صلح جهانی در ساختمان خاتم قم برگزار شد، اظهار کرد: مردم اروپا و همه انسان‌های آزاده معتقدند شهید حاج قاسم سلیمانی یک مبارز واقعی در برابر جریان‌های جنایتکار داعشی و تفکیری در سوریه و عراق بودند چرا که همه ابوبکر البغدادی را به عنوان یک جنایتکار واقعی می‌دانستند و حاج قاسم را دشمن جدّی و واقعی ابوبکر البغدادی می‌دیدند.


رئیس مؤسسه حمایت از مسیحیان خاورمیانه ادامه داد: من کارم را در سال ۲۰۱۴ به عنوان گزارشگر شروع کردم و در سال ۲۰۱۵ در حالیکه گروه‌های داعشی شهر دمشق را محاصره کرده بودند به دمشق رفتم. شرایط خیلی سخت و پیچیده بود، حتی بازگو کردن حقایق هم سخت و باورنکردنی است.

مردم اروپا و همه انسان‌های آزاده معتقدند شهید حاج قاسم سلیمانی یک مبارز واقعی در برابر جریان‌های جنایتکار داعشی و تفکیری در سوریه و عراق بودند چرا که همه ابوبکر البغدادی را به عنوان یک جنایتکار واقعی می‌دانستند و حاج قاسم را دشمن جدّی و واقعی ابوبکر البغدادی می‌دیدند.


کاپوتو بیان کرد: این اقدامات زمانی رخ داد که فرایند بهار عربی در برخی کشور‌های عربی شکل گرفته بود و در سوریه نیز به صورت حرکت‌های اعتراضی آرام و نرم در حال وقوع بود؛ حضور خبرنگاران در سوریه با این موضوع همراه بود که مبادا از بشار اسد حمایت و یا در راستای حمایت از او باشد در حالیکه فعالیت آنان سیاسی نبود و در واقع بیانگر واقعیت موجود بود.

این فعال رسانه کشور ایتالیا افزود: از سویی دیگر غرب و سیاسیون غربی به دنبال القای حرکات تروریستی در سوریه بودند تا به نوعی به این حرکت‌های اعتراضی جدّیت بدهند تا بتوانند اهداف پلید خود را در منطقه پیاده کنند. من در آن زمان فقط به دنبال این بودم که تریبونی باشم برای حق و حقیقت و با توجه به اینکه کاتولیک هستم به مناطق مسیحی‌نشین سوریه رفتم با کشیش‌های برجسته‌ای کشور گفتگو‌هایی انجام دادم و آن‌ها معتقد بودند که اگر بشار اسد برکنار شود فاتحه مسیحیت در سوریه خوانده شده است.


وی گفت: به عنوان یک خبرنگار تجربه‌های متفاوتی را در آن شرایط سخت به دست آوردم؛ یکی آن زمان که داعش از شمال به جنوب و غرب به شرق سوریه از سال ۲۰۱۵ در اشغال خود داشت و دیگر آنکه جنگ را در عراق هم دنبال کردم، وقتی به شهر دمشق و برای زیارت مرقد حضرت زینب (س) خواهر امام حسین (ع) (که اربعین هم پیاده به زیارتشان مشرف شده بودم) دیدم که مدافعانی از کشور‌های عراق، افغانستان، سوریه و ایران برای دفاع آمده‌اند و دریافتم که این بانوی مکرم محور وحدت و انسجام ملیت‌های مختلف در سوریه است.


او ادامه داد:‌ تنها شیعیان بودند که بدون هیچ چشمداشتی از مسیحیان در برابر داعش جنایتکار دفاع جانانه کردند. این وحدت، همدلی، انسجام، اتحادی که در میان مدافعان حرم دختر رسول الله (ص) وجود داشت؛‌ برای حفظ پیروان مسیحیان نیز در سوریه و عراق به چشم می‌خورد و من این دفاع جانانه را دیدم؛‌ همچنین از بزرگان دینی خود در عراق و سوریه شنیدم که تنها شیعیان بودند که از مسیحیان بدون مزد و منت دفاع کردند.


وی با اشاره به مانور‌های تبلیغاتی غرب و بنگا‌های سخن‌پراکنی وابسته به آنان تأکید کرد: هر آنچه غربی‌ها در خصوص حقوق بشر و دفاع از حقوق ملت‌ها می‌گویند دروغی بیش نیست، خودِ آن‌ها دشمن اول ملت‌ها هستند و من از نزدیک آن را در جنگ علیه مسلمانان و مسیحیان در سوریه و عراق شاهد این دشمنی‌ها بوده‌ام.

همانطور که نیرو‌های حزب الله بشار اسد، حکومت آن را در شمال به سمت جلو پیش می‌بردند در جنوب هم حاج قاسم همین حمایت و دفاع جانانه را از مردم در برابر جنایتکاران داعشی انجام می‌دادند.


این فعال رسانه‌ای ایتالیا با اشاره به اشغال سه شهر باستانی مسیحی‌نشین معولا، ملایا، صیدنایا اشاره کرد و گفت: این سه شهر از شهر‌های باستانی مسیحی‌نشین سوریه هستند که هنوز با زبان مسیحی صحبت می‌کنند البته لازم به توضیح است که سوریه بعد از فلسطین دومین کشوری است که مسیحیان زیادی از دوران باستان در آن زندگی می‌کنند و حتی یکی از شخصیت‌های برجسته مسیحیت به نام «سن باب جاستین» در نزدیکی رأس الحسین (ع) دفن شده است، لذا این مکان امروز زیارتگاه مسیحیان، شیعیان و اهل سنت است.


رئیس مؤسسه حمایت از مسیحیان خاورمیانه تصریح کرد: این اشغال زمانی رخ داد که هیچ کشور اروپایی و غربی حاضر به کمک به این سه شهر باستانی مسیحیان نبود، شهر معولا به سنبل حضرت مسیح مشهور است، اما هیچ کشور غربی حاضر به حمایت نشد به جز سربازان حزب الله لبنان که آنقدر جنگیدن تا این سه شهر را که از سال ۲۰۱۳ در اشغال تروریست‌های النصره بود باز پس گرفتند و نکته جالب اینکه حزب الله این سه شهر را به تسیلم خودشان در نیاورند بلکه بعد از پاکسازی آن را آزاد کرده و به کمک مناطق دیگر و جبهه‌های دیگر مبارزه و دفاع رفتند.


کاپوتو تأکید کرد: مبارزان شیعه خودشان را سپر نجات مسیح و مسیحیت کردند، امروز همه مسیحیان و آزادگان مسیحیت رشادت‌های رزمندگان شیعه را می‌دانند چراکه تنها شیعیان بودند که از مسیح و مسیحیت در جنگ سخت، خشن و جنایتکارانه داعش از آنان دفاع جانانه کردند.


وی اظهار کرد: این عملیات خیلی برای حفظ مرز‌های سوریه اهمیت داشت. همانطور که نیرو‌های حزب الله بشار اسد، حکومت آن را در شمال به سمت جلو پیش می‌بردند در جنوب هم حاج قاسم همین حمایت و دفاع جانانه را از مردم در برابر جنایتکاران داعشی انجام می‌دادند.


این خبرنگار ایتالیایی گفت: شهر دیرالزور سه سال در محاصره داعش بود و فرمانده این شهر فردی بود به نام «عیسام رزه الدین» که توانست با حمایت‌های نیرو‌های مقاومت و هدایت‌های حاج قاسم سلیمانی و کمک‌های هوایی روسیه این محاصره را بشکند. این پیروزی برای شهر استراتژیکی همچون دیرالزور خیلی مهم بود چرا که در کنار رود فرات و مرز عراق قرار داشت، تصرف این شهر توسط داعش می‌توانست خسارت‌های عظیمی را به سوریه و بعد به جبهه مقاومت وارد سازد.

 در سال ۲۰۱۳ دولت سوریه به داعشی‌های اخطار رسمی داد که محاصره حلب را تمام کنند و پس از آن با رشادت‌های حاج قاسم سلیمانی و نیرو‌های مقاومت از مرز زمینی و کمک‌های هوایی روسیه توانستند این شهر مهم و اقتصادی سوریه را آزاد کنند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به حمله تروریست‌ها به شهر حلب اشاره کرد و افزود: حلب دومین شهر مهم سوریه و بزرگترین شهر اقتصادی این کشور است که سال‌ها در محاصره گروه‌های تفکیری و داعش بود. به قول کشیشان مسیحی اگر شهر حلب به تسخیر گروه‌های تفکیری می‌افتاد مسیحیت از بین می‌رفت و کشور سوریه به دو قسمت تقسیم می‌شد.


خبرنگار روزنامه «ایل جورناله» ایتالیا ادامه داد: در سال ۲۰۱۳ دولت سوریه به داعشی‌های اخطار رسمی داد که محاصره حلب را تمام کنند و پس از آن با رشادت‌های حاج قاسم سلیمانی و نیرو‌های مقاومت از مرز زمینی و کمک‌های هوایی روسیه توانستند این شهر مهم و اقتصادی سوریه را آزاد کنند.


وی گفت: در طول آن سال‌هایی که من در سوریه و مناطق آزاد شده بودم همیشه دوست داشتم شهید حاج قاسم سلیمانی را ببینم، ولی این توفیق را نداشتم البته با فرماندهان نزدیک به ایشان ملاقات‌های زیادی داشتم، ولی همه مردم فقط حاج قاسم، حاج قاسم می‌گفتند و تصاویر ایشان در دیوار‌های شهر‌های مختلف سوریه نمایان بود، نام ایشان در کوچه و خیابان‌های شهر‌های آزاد شده بود، پرچم جمهوری اسلامی ایران در کنار پرچم حزب الله و سوریه بر روی هر خانه، مناره، تیرچراغ برق برافراشته بود.

آمریکا و همدستانش حقیقت شیعه را نفهمیدند و نمی‌دانند شهید سلیمانی بسیار خطرناک‌تر از حاج قاسم سلیمانی است و همین رمز پیروزی جبهه مقاومت در منطقه خاورمیانه است.


کاپوتو تصریح کرد: امروز مردم سوریه و عراق بیش از گذشته قدردان زحمات جبهه مقاومت به ویژه فرماندهان شجاع جبهه مقاومت و در رأس آنها شهید حاج قاسم سلیمانی هستند و همواره از ایشان به عنوان فرماندهی شجاع، بی نظیر، آرام و خاکی یاد می‌کنند.


این فعال رسانه‌ای ایتالیا در پایان تأکید کرد: آمریکا و همدستانش حقیقت شیعه را نفهمیدند و نمی‌دانند شهید سلیمانی بسیار خطرناک‌تر از حاج قاسم سلیمانی است و همین رمز پیروزی جبهه مقاومت در منطقه خاورمیانه است.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
سیده ساجده نقوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۱۲:۵۵
0
2
با سلام
چقدر دلنشین چقدر زیبا کاش بیشتر بود/ جانم فدایت شهید سلیمانی جانم فدایت شهید حاج قاسم
captcha