نقش جلسات قرآنی در رویش‌های انقلاب/ سالم‌ترین محافل، محافل قرآنی هستند
کد خبر: 3876152
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶

نقش جلسات قرآنی در رویش‌های انقلاب/ سالم‌ترین محافل، محافل قرآنی هستند

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ پیشكسوت قرآنی كشورمان با اشاره به نقش جلسات قرآنی در رویش‌های انقلاب گفت: از قبل از انقلاب در جلسات قرآنی شركت داشتم و افراد دیگری را نیز در این جلسات مشاهده كردم كه همگی در این جلسات رشد كردیم و در نهایت سالم‌ترین افرادی كه در دوران انقلاب سلامت خود را از حیث دین‌داری حفظ كردند، همین نوع افراد بودند.

محمود لطفی‌نیا، پیشكسوت قرآنی و داور بین‌المللی مسابقات قرآن كریم كشورمان در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن چهل و یكمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به تبیین نقش جلسات قرآنی مساجد در رویش‌های انقلاب پرداخت.
وی افزود: قبل از انقلاب و در دوران كودكی و نوجوانی در جلسات قرآن شركت داشتم و در این جلسات رشد كردم و به همراه تاریخ انقلاب گذر عمرم را می‌دیدم و همچنین بسیاری از دوستان قرآنی در این جلسات در راه خود پایدار ماندند و در جلسات قرآنی رشد كردند.
لطفی‌نیا ادامه داد: برخی از این افراد به فن قرائت روی آوردند و برخی معلم قرآن شدند و برخی دیگر هم به گرایش‌های تفسیر و مفاهیم قرآن كریم روی آوردند و در نهایت آنچه مشاهده كردیم این بود كه سالم‌ترین كسانی كه در دوران انقلاب اسلامی سلامت خود را از حیث دین‌داری حفظ كردند، همین نوع افراد بودند.
این پیشكسوت قرآنی كشورمان یادآور شد: در روایت‌ها آمده است كه سفره قرآن برای همگان پهن است و ما باید بر سر این سفره بنشینیم و از محضر قرآن اسلوب و سبك زندگی را بیاموزیم تا مسیر دنیا را به‌درستی طی كرده و به آخرت ملحق شویم.
وی، بهترین مكان برای هم‌صحبتی و مجالست با قرآن را مساجد دانست و گفت: مسجد خانه خداست و خداوند نیز خالق قرآن است و خودش دعوت كرده است و دوست دارد كه در خانه‌اش از كلامش گفته شود.
لطفی‌نیا بیان كرد: بهترین و سالم‌ترین محافل كه از حاشیه‌ها به دور هستند، محافل قرآنی هستند، اگرچه به‌صورت نامحسوس باشند و فرزندان این میهمن و نظام اسلامی در این بسترها رشد و متولد می‌شوند و بحمد الهی مشاهده می‌كنیم این فرایند به‌صورت جریان سالمی ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha