جشنواره مجازی «قرآن، مقاومت، انقلاب اسلامی» با هدف افزایش سواد رسانه‌ای قرآنیان
کد خبر: 3876379
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷

جشنواره مجازی «قرآن، مقاومت، انقلاب اسلامی» با هدف افزایش سواد رسانه‌ای قرآنیان

مسئول امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: جشنواره «قرآن مقاومت، انقلاب اسلامی» با هدف رسانه‌ای‌تر شدن فعالان قرآنی و یادگیری هرچه بیشتر و مفیدتر تولید محتوای قرآنی در فضای مجازی اجرا می‌شود.

برگزاری جشنواره مجازی «قرآن، مقاومت، انقلاب اسلامی» با هدف افزایش سواد رسانه‌ای قرآنیانحجت‌الاسلام حسین نمازی‌فر، مسئول امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، ضمن تشریح روند برگزاری این جشنواره اظهار کرد: فراخوان این جشنواره با هدف تولید محتوای قرآنی به شکل جذاب در فضای مجازی و تبلیغ فعالیت های قرآنی صورت گرفته در سطح استان انجام شده است.

وی افزود: فعالان قرآنی خراسان رضوی می‌توانند در هر قالبی محتوای قرآنی خود را در شبکه‌های اجتماعی مختلف منتشر کرده و آن را بازنشر دهند، داوری این جشنواره نیز به صورت عمومی و مردمی و براساس بازدید و پسندیده شدن توسط مخاطب انجام می‌شود و مشارکت در این قابت مجازی تا 10 اسفندماه ادامه خواهد داشت.

نمازی‌فر ادامه داد: نرم‌افزار نیترو به عنوان پیوست این جشنواره، شبکه‌های اجتماعی تلگرام، اینستاگرام و توییتر را مورد بررسی قرار خواهد داد، تولید محتوای فعالان قرآنی را براساس اولویت‌بندی در جریان‌سازی و مخاطب‌پسندی مورد ارزیابی خواهد شد، استفاده از این نرم‌افزار فعالان قرآنی را در جهت بهبود کیفیت و کمیت محتوای قرآنی در فضای مجازی هم یاری خواهد کرد.

وی اضافه کرد: این جشنواره با هدف رسانه‌ای تر شدن فعالان قرآنی و یادگیری هر چه بیشتر و مفیدتر تولید محتوای قرآنی در فضای مجازی انجام می‌شود، براساس اطلاعات دریافت شده، بیش از ۱۰ هزار نفر از فعالان قرآنی خراسان رضوی در شبکه‌های مختلف مجازی عضو هستند و از این میان دو هزار نفر به عنوان کاربر فعال شناسایی شدند که در این جشنواره مجازی مشارکت خواهند داشت و فعالیت آن‌ها مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

مسئول امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: جشنواره متناسب با مفاهیم آیات قرآن کریم، مقاومت و بیانیه گام دوم و در بخش‌های مختلفی مانند قرائت تقلیدی، فیلم، مستند و پویانمایی با مضامین قرآنی، طراحی سایت، وبلاگ نویسی، کانال و گروه در شبکه‌های مجازی برگزار خواهد شد و پس از پایان جشنواره در دهه فجر این فعالیت و پویش مجازی به کار خود ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره مجازی در سه رده سنی، کودک و نوجوان، جوان و بزرگسال، گفت: آوانمای قرآنی کلیپ پویانمایی و موشن گرافیک، مستند مردمی، غنچه‌های قرآنی‌، عکس نوشته یا اینفوگرافی از جمله محورهایی است که برای ارزیابی در این جشنواره مجازی مدنظر قرار گرفته است.

نمازی‌فر با بیان اینکه نتایج افراد برتر فعال قرآنی در فضای مجازی پس از اتمام مهلت اعلام شده در اسفندماه اعلام خواهد شد، اظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند به آدرس @quran_m_en در شبکه‌های اجتماعی سروش، ایتا، تلگرام مراجعه‌ کرده و روند مشارکت در این جشنواره قرآنی را پیگیری کنند.

انتهای پیام
captcha