ارسال ۱۴ اثر به پیش‌کنگره شعر اهل بیت‌(ع) در سقز
کد خبر: 3876673
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲

ارسال ۱۴ اثر به پیش‌کنگره شعر اهل بیت‌(ع) در سقز

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان از ارسال ۱۴ اثر به دبیرخانه پیش کنگره شعر اهل بیت(ع) شهرستان سقز خبر داد و گفت: آثار برگزیده این پیش‌کنگره در کنگره اصلی معرفی می‌شوند.

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حاتمیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در پیش‌کنگره شعر اهل بیت(ع) که دیروز، 15 بهمن‌ماه در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی سقز اظهار کرد: حمایت از مظلومیت فلسطین به‌عنوان آرمان بزرگ مسلمانان، یکی اهداف امام راحل بود.

وی افزود: حضرت امام خمینی(ره) در داخل کشور به‌دنبال براندازی حکومت شاهنشاهی بود که با تکیه بر قدرت لایزال خداوند و پشتوانه مردم به اهدافش رسید و در خارج از ایران هم چون خدا اراده کرده بود به‌دنبال احیای عزت مسلمانان و اسلام بود.

حاتمیان به اشعار برخی از متفکران اسلامی از جمله فخر رازی و محبت وی به اهل بیت(ع) اشاره و بیان کرد: توصیه اصلی تمام متفکران اسلامی محبت و دوستی به اهل بیت(ع) بوده و به نوعی این امر را بر امت اسلامی واجب دانسته‌اند.

وی از فعالان عرصه ادب و فرهنگ خواست تا در راستای نشر معارف اهل بیت(ع) تلاش کنند و عنوان کرد: ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) راهکار مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با بیان اینکه کاستی‌ها و کمبودهایی در کشور وجود دارد، تأکید کرد: حاکمیت، ظرفیت و پذیرش انتقاد را دارد ولی نبایستی انتقادها به تخریب، هجمه، از بین بردن و نادیده گرفتن دستاوردها تبدیل شود.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس یازدهم، بیان کرد: انتخاب نماد دموکراسی و مردم‌سالاری در نظام اسلامی است و باید همه مردم برای شرکت در انتخابات تشویق شوند.

حاتمیان یادآور شد: در این همایش 14 اثر به دبیرخانه این پیش‌کنگره ارسال شد که پس از بررسی و اعلام نظر داوران آثار برگزیده برای حضور در کنگره اصلی معرفی می‌شوند.

ماموستا حسینی، امام جمعه سقز نیز در این محفل معنوی با بیان اینکه وحدت و اتحاد مسلمانان، کمر و پشت را می‌شکند، به داستان مظلومیت فلسطین اشاره و بیان کرد: دفاع از اسلام، محوری‌ترین بحث کنونی جهان اسلام است.

وی با اشاره به اینکه امام شافعی همواره بر ضرورت محبت و ارادت به اهل بیت(ع) تأکید کرده است، یادآور شد: در همین راستا مردم استان کردستان ارادت ویژه‌ای به اهل بیت(ع) دارند.

یادآور می‌شود، کنگره ملی شعر اهل بیت(ع) ۱۴ اسفندماه در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha