سرپوش‌گذاشتن بر پیامدهای ترور سردار با معامله قرن
کد خبر: 3876677
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
شیخ نعیم قاسم بیان کرد:

سرپوش‌گذاشتن بر پیامدهای ترور سردار با معامله قرن

گروه بین‌الملل ــ معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان این‌که معامله ترامپ، یک توافقنامه یا معامله نیست، تأکید کرد: هدف از اعلام معامله قرن تلاش برای سرپوش‌گذاشتن بر پیامدهای ترور شهید قاسم سلیمانی و المهندس و انحراف افکار عمومی از این پیامدها بود.

سرپوش‌گذاشتن بر پیامدهای ترور سردار با معامله قرن

به گزارش ایکنا؛ شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در گفت‌و‌گو با شبکه خبری العالم به مناسبت چهل‌‌و‌یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در برنامه «ضیف و حوار»(مهمان و گفت‌و‌گو) اظهار کرد: امام خمینی(ره) توانست با برپایی جمهوری اسلامی در ایران که تابع شرق و غرب نباشد، چرخش بزرگی در منطقه و جهان ایجاد کند؛ نظامی که نشئت‌گرفته از اسلام بود و بر استقلال ایران اسلامی در سیاستگذاری، رویارویی (با جبهه معاند) و حضور (در عرصه جهانی) تأکید داشت.

وی افزود: منشأ جنگی که علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز شد (جنگ ایران و عراق)،  نیروهای استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا و هدف از آن ممانعت از گسترش تجربه انقلاب ایران در جهان بود. جنگ تحمیلی ایران و عراق که هشت سال طول کشید، چیزی جز تلاش بین‌المللی برای پایان‌دادن به جمهوری اسلامی ایران نبود.

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: تمامی حوادثی که در منطقه در جریان است به خوبی نشان می‌دهد که چگونه استکبار تلاش می‌کند بستر را آرام کرده و طرحش را از طریق دروازه اسرائیل به شکل غیر مستقیم و یا از طریق حضور نظامی آمریکا به شکل مستقیم پیش ببرد و موانعی را بر سر راه هر پروژه‌ای که مربوط به جمهوری اسلامی ایران یا استقلال منطقه یا گزینه‌های پیش روی ملت‌های آزاد است، قرار دهد.

وی همچنین بیان کرد: تمامی این‌ها سبب می‌شود ما کاملاً درک کنیم که چرا آمریکا شهید سپهبد سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس و هم‌رزمان ایشان را ترور کرد، هدف آمریکا این بود که رهبر اصلی جریان محور مقاومت در عملیات‌های جهاد و مقاومت برای بازپس‌گرفتن حق فلسطین و استقلال در سطح منطقه را از میان بردارد.

سرپوش‌گذاشتن بر پیامدهای ترور سردار با معامله قرن

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: هدف آمریکا از این ترور بی‌رحمانه ممانعت از ادامه مسیر مقاومت بود؛ اما آمریکایی‌ها هرگز به این هدف نخواهند رسید؛ همان‌طور که در دیگر برنامه‌هایشان به اهدافشان نرسیدند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس مقدمه‌ای برای اعلام معامله قرن بود، تأکید کرد: هدف از اعلام معامله قرن تلاش برای سرپوش‌گذاشتن بر پیامدهای ترور شهید قاسم سلیمانی و المهندس بود تا ذهن افکار عمومی از این اتفاق که پیامدهای بسیار مهمی داشت، منحرف شده و آن‌ را نادیده بگیرد، نمونه این پیامدها درخواست پارلمان عراق برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق و راهپیمایی‌های میلیونی در ایران و عراق برای محکومیت جنایت آمریکا بود. این راهپیمایی‌های میلیونی بیانگر رویارویی حقیقی مردم با اشغالگری آمریکا بود.

نعیم قاسم ادامه داد: معامله ترامپ، یک توافقنامه یا معامله نیست؛ بلکه در واقع تلاش برای بیان این نکته است که آمریکا می‌تواند هر آنچه می‌خواهد، انجام دهد؛ اما آیا این طرح می‌تواند بدون وجود طرف فلسطینی که با آن موافق باشد، محقق شود؟!

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین بیان کرد: هدف از معامله ترامپ تلاش برای نادیده‌گرفتن روند رویارویی با آمریکا بوده و این معامله همچنین این هدف را دنبال می‌کند که عرب‌ها و مسلمانان به موضوع دیگری که مربوط به فلسطین است، سرگرم شوند؛ اما این در حقیقت معامله‌ای نیست که به نفع آمریکا و اسرائیل ارائه شده باشد و تنها یک اعلامیه خالی از محتوا است.

انتهای پیام
captcha