یادواره «مكتب سلیمانی» دانشگاهیان فارس را فراخواند
کد خبر: 3876822
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴

یادواره «مكتب سلیمانی» دانشگاهیان فارس را فراخواند

گروه فرهنگی ــ به‌منظور گرامیداشت اربعین شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی، یادواره هنری ـ ادبی «مكتب سلیمانی» ویژه دانشگاهیان استان فارس برگزار می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسالم والمسلمین جواد نیری، رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه شیراز امروز، 16 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: به‌منظور گرامیداشت اربعین شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی و شهدای جبهه مقاومت، یادواره هنری ـ ادبی «مكتب سلیمانی» ویژه دانشگاهیان استان فارس به‌همت نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینكه این یادواره به‌منظور ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در عرصه رسانه برگزار می‌شود، افزود: یادواره مذكور در رشته‌های كلیپ، پوستر، شعر، داستان كوتاه، موشن گرافیك، عكس و عكس نوشته برگزار می‌شود كه علاقه‌مندان جهت شركت در این یادواره می‌توانند به آدرس www.shirazu.ac.ir مراجعه كنند.

نیری بیان كرد: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این یادواره ۱۲ فروردین‌ماه ۹۹ اعلام شده است و اطلاعات كامل‌تر این یادواره در آینده اعلام می‌شود.

وی زمان برگزاری این یادواره را 20 فروردین‌ماه سال 1399 مصادف با روز هنر انقلاب اسلامی اعلام كرد و گفت: علاوه بر این‌ها مراسم چهلمین روز درگذشت شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی نیز در روز یكشنبه، ‌20 بهمن‌ماه بعد نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حسین اكبری، معاون دبیركل جبهه بیداری اسلامی در مسجد جامع دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد.

رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه شیراز همچنین گفت: کتابت آیات جهاد و شهادت با حضور اساتید و خوشنویسان در روز پنج‌شنبه، 17 بهمن از ساعت ۱۰ لغایت ۱۲ در پردیس آفرینش دفتر نهاد رهبری دانشگاه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینكه علاوه بر این‌ها عصر شعر مقاومت در ساعت 15 تا 17 روز یكشنبه، 20 بهمن‌ماه در سالن شهید چمران نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود، گفت: همچنین نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه‌های شیراز رو در این ایام خواهیم داشت كه در روز چهارشنبه، ۱۶ بهمن از ساعت ۱۵ لغایت ۱۷ در سالن شهید چمران دفتر نهاد دانشگاه انجام می‌شود.

نیری از برگزاری كارگاه سواد مجازی با حضور فعالین دانشگاهی فضای مجازی خبر داد و گفت: جبهه مقاومت عنوان نشست تخصصی است که در تاریخ 7 اسفند با حضور اساتید و کارشناسان جبهه مقاومت برگزار خواهد شد.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه شیراز در ادامه سخنان خود گفت: سردار عزیز شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نمادی است از آرمان‌ها و ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی. ایشان یادگاری بود از سرداران و فرماندهان دفاع مقدس و الگو و نمونه‌ای از آن‌ها برای نسل جوان امروز.

وی با بیان اینكه شهادت این سردار موجی از خروش انسانی مردان و زنان آزاده در همه جهان ایجاد کرد، گفت: از این جهت گرامیداشت یاد سردار دل‌ها، بزرگداشت همه این ارزش‌ها و آرمان‌هاست و از سوی دیگر بنا به فرمایش مقام معظم رهبری حاج قاسم سلیمانی یک شخص نبود یک مکتب یک مرام بود یک راه بود که باید آن را شناخت و به درستی در مسیر آرمان های انقلاب طی کرد.

نیری در پایان یادآور شد: ویژه برنامه‌های مکتب سلیمانی در چهلمین روز شهادت این شهید عزیز در دانشگاه شیراز به‌همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و حمایت سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha