ایران بعد از انقلاب یک روز بدون فتنه پشت سر نگذاشته است
کد خبر: 3877207
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیة:

ایران بعد از انقلاب یک روز بدون فتنه پشت سر نگذاشته است

رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیة گفت: عناد و کینه توزی دشمنان اسلام و انقلاب به گونه‌ای است که بعد از پیروزی غرورآفرین انقلاب اسلامی، ایران عزیز حتی یک روز را بدون فتنه دشمنان پشت سر نگذاشته است.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی در دیدار علمای ایالت‌های مختلف شبه قاره هند اظهار کرد: جمهوری اسلامی، کانون عشق و آرمان همه مسلمانان عالم به شمار می‌رود. امام خمینی(ره) متعلق به همه بشریت بودند و انقلاب اسلامی هم فراسرزمینی است.

رئیس جامعةالمصطفی(ص) توضیحاتی درباره فعالیت‌ها و دستاورد‌های جامعةالمصطفی(ص) ارائه کرد و افزود: جامعةالمصطفی(ص) یکی از موالید انقلاب اسلامی است و سیاست‌های آن منطبق بر راهبرد‌های انقلاب اسلامی است. عزت دنیای اسلام، تقریب مسلمانان و تلاش برای ایجاد تمدن اسلامی، آرمان و هدف انقلاب اسلامی است و المصطفی(ص) نیز این اهداف را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به سیاست دشمنان انقلاب اسلامی مبنی بر دامن زدن به نزاع‌های مذهبی میان پیروان مذاهب اسلامی، تصریح کرد: نقشه اخیر آنان که آوردن تروریست‌ها به منطقه و ایجاد جنگ و خونریزی طولانی‌مدت بین مسلمانان بود، به برکت بیداری ملت‌ها و خدمات افرادی مانند «شهید سپهبد سلیمانی» و «شهید ابومهدی» که خود را متعلق به دنیای اسلام می‌دانستند ناکام ماند.

عباسی ادامه داد: دشمنان از انقلاب اسلامی کینه دارند، زیرا چند دهه است که جلوی زیاده‌خواهی آن‌ها را گرفته و در برابر فتنه‌های آنان قد علم کرده است. بی‌شک، اقدامات آنان به زیانشان تمام خواهد شد و خون شهدای مقاومت باعث بیداری و اتحاد هر چه بیشتر مسلمانان خواهد شد.

وی با اشاره به توطئه دشمنان در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بیان کرد: توطئه‌های دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به گونه‌ای است که ایران اسلامی حتی یک روز را بدون فتنه پشت سر نگذاشته است.

رئیس جامعةالمصطفی(ص) با اشاره به دستاورد‌های علمی جمهوری اسلامی ایران، گفت: خدا را شاکریم که با وجود فشار دشمنان و بدخواهان، در عرصه‌های علمی به دستاورد‌های عظیمی رسیده‌ایم. امروز ایران اسلامی در اوج اقتدار است و المصطفی(ص) نیز سیاست وحدت، تقریب و برادری مسلمانان را پی می‌گیرد و به تعامل و گفتگو با پیروان ادیان توجه ویژه دارد.

وی معنویت، عدالت و عقلانیت برای همه بشریت را پیام انقلاب اسلامی برای جهانیان دانست و بیان کرد: براساس این سیاست، تاکنون جمع زیادی در جامعةالمصطفی(ص) تحصیل کرده‌اند و سفیران صلح و عدالت در سطح عالم هستند.

عباسی در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به تراز حوزه‌های علمیه هندوستان، گفت: امروز هم همانند گذشته، شخصیت‌های ارزنده‌ای در حوزه‌های علمیه هندوستان هستند و تقویت ارتباط حوزه‌های هند با جامعةالمصطفی(ص) مورد تأکید ماست. در نظر داریم حوزه‌های علمیه کشور‌های دیگر تقویت شوند و طلاب آنان در صورت لزوم، برای تحصیلات تکمیلی به قم و جامعةالمصطفی(ص) بیایند.

عباسی، اهتمام علمای کشور‌های دیگر، جهت ارتقای حوزه‌های علمیه و طلاب را ضروری دانست و ابراز کرد: مراکز قم در نظر دارند همایشی برای بزرگداشت «قاضی نورالله شوشتری» برگزار کنند و مناسب است علمای هند نیز در این همایش حضور یابند.

شایان ذکر است در ادامه، علمای هند ضمن تسلیت شهادت شهید سپهبد سلیمانی و شهید ابومهدی، ابراز کردند: خون این شهدا برکات فراوانی برای اسلام و مسلمین خواهد داشت.

آنان در ادامه درخواست‌های خود را در خصوص پیگیری پذیرش مدارک المصطفی(ص) در دانشگاه‌های هند، لزوم برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت و ساماندهی فعالیت‌های دانش‌آموختگان المصطفی(ص) در هند مطرح کردند.

عباسی در جمع‌بندی نکات مطرح‌شده اظهار کرد: حل مشکل مدارک تحصیلی جامعةالمصطفی(ص) در هند، به همکاری نهاد‌هایی مانند سفارتخانه‌ها نیاز دارد. البته مدارک تحصیلی المصطفی(ص) رسمی و مورد تأیید وزارت علوم است و در بیشتر کشور‌های دنیا نیز مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس جامعةالمصطفی(ص) ضمن اعلام آمادگی المصطفی(ص) برای برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت آموزش زبان فارسی، زنده نگاه داشتن میراث اسلام ناب را در هند ضروری دانست و بر ایجاد حوزه‌های تراز اول در این کشور، با استفاده از ظرفیت علما و مردم هند تأکید کرد.

وی در پایان، ارائه محاسن کلام اهل بیت(ع) را ضروری دانست و با بیان این که کلام اهل بیت(ع) کاملاً با فطرت بشریت سازگار است، یکی از رسالت‌های جامعةالمصطفی(ص) را ارائه آن به جهانیان برشمرد.

یادآور می‌شود، در این جلسه برخی از مدیران جامعةالمصطفی(ص) نظرات خویش را درباره مسائل مربوط به هند بیان کردند.

انتهای پیام
captcha