انقلاب اسلامی، محور همایش دانشگاه غنا
کد خبر: 3877516
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵

انقلاب اسلامی، محور همایش دانشگاه غنا

همایش «پایبندی به اصول انقلاب اسلامی 1979: مسیر پیش رو» با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در دانشگاه غنا برگزار و در آن بر خنثی‌شدن توطئه‌های آمریکا با تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و استقامت مردم ایران تأکید شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت بزرگداشت چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همایش «پای‌بندی به اصول انقلاب اسلامی 1979 : مسیر پیش رو» با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در محل سالن اجتماعات مؤسسه مطالعات آفریقای دانشگاه غنا برگزار شد.

در این همایش 180 نفر از شخصیت‌های علمی، فرهنگی، علما و رهبران اسلامی، کلیسای انجلیکن، دانشجویان و اساتید دانشگاه غنا، دانشجویان دانشکده فرماندهی غنا و برخی ایرانیان مقیم این کشور حضور داشتند.

علیرضا فرامرزی، رایزن فرهنگی ایران در غنا در سخنانی با اشاره به بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: روز 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی است که به همین مناسبت خیل عظیمی از ملت ایران، علی‌رغم فشارهای روز افزون و غیر قانونی ایالات متحده در مراکز شهرها به ویژه شهر تهران، در حمایت از رهبران خود گرد هم آمده تا با نمایش وحدت‌آفرین خود به مقابله با استکبار جهانی بپردازند.

وی به شعار «مرگ بر آمریکا» اشاره کرد و افزود: منظور از این شعار، بیان مرگ و اهانت به مردم آمریکا نیست؛ بلکه منظور ابراز انزجار و نفرت نسبت به سیاست‌های خصمانه خارجی آمریکا در سراسر جهان است.

فرامرزی همچنین، اظهار کرد: انقلاب ما متعلق به همه ملل مظلوم جهان است. این انقلاب مختص مردم ایران نیست؛ بلکه در راستای منافع مظلومان یمن، فلسطین، سوریه و آفریقاست. این انقلاب تنها انقلابی است که پس از گذشت بیش از 40 سال از عمرش همواره در معرض اهدف خصمانه دشمنان قرار گرفته است. اما، ملت ایران همچنان پایبند به اصول و اهداف انقلاب خود هستند و به حرکت رو به جلوی خود ادامه می‌دهند.

وی افزود: استراتژی‌های فرهنگی و سیاسی ما طی سال‌های متمادی رو به رشد است، نفوذ معنوی ما در بدنه تصمیم‌سازی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی افزایش یافته و ایران طی 40 سال گذشته با تقویت نیروی نظامی خود، جهان را شگفت‌زده کرده است.

فرامرزی به پیروزی انقلاب اسلامی و تأسیس نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخت و با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا گفت: سفارت آمریکا یک مرکز جاسوسی و محلی برای اجرای برنامه‌های شیطانی آمریکا در منطقه بود، از این رو دانشجویان شجاع و حامی امام خمینی(ره) این مرکز را به اشغال خود در آوردند. امروز ایالات متحده سنگین‌ترین تحریم‌های اقتصادی را بر ملت ایران تحمیل کرده است؛ اما با اتکا به خداوند، رهبری شجاع و استقامت مردم دلیر ایران، تاکنون از تروریسم اقتصادی آمریکا سربلند بیرون آمده‌ایم و همواره نیز به اصول اولیه انقلاب اسلامی پایبند خواهیم ماند.

ولادیمیر آنچی دانسو، رئیس دانشکده فرماندهی نیروهای مسلح غنا، آناس ساندو، عضو دفتر امام کل شیعیان غنا، نانا سارفو کانکام، رئیس قبیله انساوام از منطقه آدواجیری و دانیل تورتو، اسقف اعظم کلیسای انجلیکن غنا از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

انتهای پیام
captcha