جوانان مؤمن و انقلابی سلیمانی‌های آینده هستند
کد خبر: 3877971
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸

جوانان مؤمن و انقلابی سلیمانی‌های آینده هستند

مادر شهیدان کبیری گفت: سلیمانی‌های آینده جوانان مؤمن و انقلابی هستند، بنابراین ما نمی‌توانیم بگوییم سلیمانی به شهادت رسید زیرا تا زمانی که دین هست اسلام و انقلاب هست سلیمانی‌ها یکی پس از دیگری می‌رویند و برای اقتدار اسلام تلاش می‌کنند.

جوانان مؤمن و انقلابی سلیمانی‌های آینده هستند

به گزارش ایکنا از قزوین، شاید بتوان یکی از اسوه‌های صبر و بصیرت استان قزوین را مادر شهیدان محمدرضا و محمود کبیری دانست؛ شیر زنی که همواره در مسیر آگاه‌سازی و بصیرت افزایی جامعه پیرامون خود فعال است و می‌توان او را در راهپیمایی‌ها و تظاهرات انقلابی دید.

نوش‌آفرین محمدی، مادر شهیدان کبیری، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین با اشاره به لزوم حضور حداکثری در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه اظهار کرد: در تاریخ کشورمان 22 بهمن‌ماه روزی است که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و امام خمینی (ره) توانستند با انقلاب اسلامی دوباره قرآن را زنده کنند بنابراین وظیفه ماست که این انقلاب را زنده نگه داریم زیرا توصیه امام راحل نیز همین است.

وی ادامه داد: تا آنجایی که بتوانم در راهپیمایی 22 بهمن شرکت می‌کنم، هر چند امسال مراسم 22 بهمن از هر سال ویژه‌تر است زیرا چهلمین روز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی است؛ شهید سلیمانی کسی بود که نابودی و ریشه‌کن شدن داعش را رقم زد و در کشورهای اسلامی مثل سوریه و عراق جریان مقاومت را راه‌اندازی کرد.

محمدی خاطرنشان کرد: دشمنان با ترور شهید سلیمانی می‌خواستند اسلام و مقاومت را نابود کنند اما اشتباه کردند زیرا شهادت سردار سلیمانی پایه‌های مقاومت را قوی‌تر کرد و موج جدیدی در بین مسلمانان راه انداخت و تمام معادلات دشمنان را به هم ریخت.

وی عنوان کرد: سلیمانی‌های آینده جوانان مؤمن و انقلابی هستند، بنابراین ما نمی‌توانیم بگوییم سلیمانی به شهادت رسید زیرا تا زمانی که دین هست اسلام و انقلاب هست سلیمانی‌ها یکی پس از دیگری می‌رویند و برای اقتدار اسلام تلاش می‌کنند.

مادر شهیدان کبیری در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به وضعیت بغرنج پیش از انقلاب اسلامی افزود: یکی از مواردی که بعد از انقلاب کنترل شد بی بندو باری بود، یادم می‌آید مادرم در زمانی که می‌خواستند چادر را از سرش بردارند اما مادرم تمام تلاش خود را به کار گرفت تا حجابش را حفظ کند، حتی از کلاه و پالتوی مردانه استفاده کرد تا خود را محفوظ نگه دارد؛ الحمدالله پس از پیروزی انقلاب اسلامی با آزادی و امنیت در خیابان قدم می‌زنیم بدون اینکه کسی اجازه تعرض به بانوی ایرانی بدهد.

این بانوی قزوینی در پایان تأکید کرد: در زمانه کنونی خانواده نقش مهمی در تربیت فرزندان دارد، خانواده‌ها باید قوی عمل و با روش‌هایی که نتیجه عکس ندهد فرزندشان را کنترل کنند، بی‌شک در این میان مادر وظیفه بسیار مهم‌تری بر دوش دارد.

با شهیدان کبیری بیشتر آشنا شویم

شهید محمدرضا کبیری، دوازدهم فروردین ۱۳۴۶، در شهر قزوین به دنیا آمد. پدرش علی‌اکبر، پلیس بود و مادرش نوش‌آفرین نام داشت. دانشجوی دوره کارشناسی در رشته صنایع پتروشیمی بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. چهارم دی ۱۳۶۵، در ام‌الرصاص عراق به شهادت رسید. پیکرش مدت‌ها در منطقه برجا ماند و سال ۱۳۷۶ پس از تفحص در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.
برادرش محمود نیز به شهادت رسیده است. شهید محمود کبیری، هشتم دی ۱۳۴۷، در شهر قزوین به دنیا آمد. پدرش علی‌اکبر، پلیس بود و مادرش نوش‌آفرین نام داشت. دانش‌آموز سوم متوسطه در رشته تجربی بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. پنجم دی ۱۳۶۵، در خرمشهر بر اثر اصابت گلوله به سر، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش قرار دارد. برادرش محمدرضا نیز به شهادت رسیده است.

روحشان شاد و راهشان پر رهرو

انتهای پیام
captcha