نمایش دوباره عظمت یك ملت در فجر انقلاب/ سلیمانی‌ها در راهند
کد خبر: 3878152
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵

نمایش دوباره عظمت یك ملت در فجر انقلاب/ سلیمانی‌ها در راهند

امروز و در چهل و یكمین سالگرد آن حماسه عظیم و تحول‌آفرین جامعه بشری، باز هم این ملت به پا خاستند و عظمت خود را با خلق حماسه حضوری بی‌نظیر و شگفت‌آور دوباره به رخ جهانیان كشیدند.

به گزارش ایكنا از فارس، تاریخ شهادت می‌دهد كه یك ملت همواره تاریخ‌آفرین و حماسه‌ساز بوده است. تمدن ایرانیان به‌عنوان كهن‌ترین تمدن دنیا، همیشه موجب حیرت و شگفتی جهانیان شده است و آن زمان كه این تمدن با تمدن عظیم اسلام درآمیخته شد، چنان تحول عظیمی در طول تاریخ و جامعه بشریت ایجاد كرد كه هنوزم كه هنوز آثار و بركات آن در دنیا قابل مشاهده و بلكه روز به‌روز نمایان‌تر از قبل می‌شود.

آری! ایرانیان همواره حماسه‌ساز بوده‌اند. آن زمان كه یكه و تنها و با دست خالی و تنها با توكل بر خدا و اعتماد به وعده‌های او و به پیروی از فقیهی مجتهد و عادل بر علیه طاغوتیان زمان به‌پا خاستند و چنان حماسه آفریدند كه تمام معادلات دنیا را برهم زدند و موازنه قدرت را به نفع مسلمانان تغییر دادند.

امروز و در چهل و یكمین سالگرد آن حماسه عظیم و تحول‌آفرین جامعه بشری، باز هم این ملت به پا خاستند و عظمت خود را با خلق حماسه حضوری بی‌نظیر و شگفت‌آور دوباره به رخ جهانیان كشیدند.

ملت ایران، مرد میدان هستند

به راستی چه زیبا گفت سردار دل‌ها:«ما ملت شهادتیم، ما ملت امام حسینیم، بپرس، ما حوادث سختی را پشت سر گذاشته‌ایم، بیا،‌ ما منتظریم، مرد این میدان ما هستیم برای شما...» و امروز باز هم این ملت شهادت و امام حسینی حماسه آفریدند و به همه دنیا ثابت كردند كه به حق و انصاف، مرد میدان هستند.

هرچه امروز دیدیم عشق بود و شعور؛ عشق را می‌شد از نگاه تك تك افرادی كه در راهپیمایی حضور پیدا كرده بودند، مشاهده كرد. این عاشقان دلشان به خاطر از دست دادن ذوالفقار انقلابشان به درد آمده بود و این‌گونه باز هم خروشیدند تا دوباره به آمریكا و مستكبران عالم یادآوری كنند كه هیچ‌گاه جنایاتشان را فراموش نمی‌كنند و همواره آماده‌اند تا سخت‌ترین انتقام‌ها را از دشمنان این نظام و انقلاب بگیرند.

با وجودی كه بنا بود راهپیمایی 22 بهمن در شیراز از ساعت 9:30 از میدان نمازی آغاز شود، اما خیل عظیم عاشقان امان نمی‌داد. كل محوطه بزرگ میدان نمازی مملو از جمعیت شده بود؛ جایی برای ایستادن نبود. همه منتظر لحظه آغاز مراسم بودند. هرچه جلوتر می‌رفتیم لحظه به لحظه به خیل عظیم جمعیت افزوده می‌شد.

از همان دقایق اول آغاز راهپیمایی، كل مسیر درنظر گرفته شده برای این مراسم، مملو از جمعیت شده بود. گویی این ملت برای نشان دادن عشق خالصانه خود به امام و انقلاب و سردارشان سر از پا نمی‌شناسند و برای نشان دادن عرق وطن‌پرستی خود لحظه‌ها و موقعیت‌ها را درمی‌یابند و از هر فرصتی استفاده می‌كنند.

انقلابی كه با گذشت 41 سال، روز به روز اوج می‌گیرد

انقلابی كه در سال 57 توسط ملت ایران و به رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید، در گام دوم و چهل و یكمین سالگرد خود، به بركت خون پاك شهدایی چون سردار دل‌ها روز به روز اوج می‌گیرد.

برخلاف تمام پیش‌‌بینی‌ها و تلاش‌هایی كه دشمنان این مرز و بوم داشتند، انقلاب ایران بعد از گذشت 40 سال نه تنها رو به افول نگذاشت، بلكه روز به روز در حال اوج‌گیری است و این مسئله به دلیل حماقت‌هایی است كه دشمنان در راه دشمنی خود با این ملت انجام می‌دهند و نتیجه عكس توطئه‌های خود را می‌بینند. هرچه بیشتر توطئه و نقشه می‌كشند، بیشتر شكست می‌خورند و این‌گونه است كه می‌گوییم ملت ایران،‌ ملت حماسه‌‌ و شگفتی‌ها هستند.

این وعده خداست كه در حال عملیاتی شدن است و هرچه پیشتر می‌رویم،‌ تحقق وعده‌های الهی را یكی پس از دیگری مشاهده می‌كنیم. آن زمان كه فرمود «... إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا؛... آرى باطل همواره نابودشدنى است» (آیه 81 سوره اسراء) به همه مظلومان و یاوران دین خدا این وعده را داد كه پیروزی آنان قطعی است اگر در راه خود ثابت قدم بمانند.

جمعیت تمام‌شدنی نبود. هرچه بیشتر جلو می‌رفتیم، می‌ایستادیم و تماشا می‌كردیم خیل عظیم جمعیت بود كه لحظه به لحظه از تمام مسیرهای منتهی به مسیر راهپیمایی افزوده می‌شدند.

همه در تكاپوی ابراز مودت به سردار دل‌ها

در دست راهپیمایان علاوه بر پلاكاردها و شعارهای مرگ بر اسرائیل و آمریكا و پرچم‌های زیبای ایران اسلامی،‌ تمثال مبارك سردار سلیمانی مشاهده می‌شد. به راستی فجر امسال فجر سلیمانی شده بود. همه تلاش می‌كردند تا تمثال و پوستری از سردار دل‌ها را به دست داشته باشند.

همه عاشق سردارند و خون او چنان جوشیدن گرفته است كه هر چه پیش‌ می‌رویم، این ملت را مسنجم‌تر از هر زمان دیگری كرده و شمارش معكوس نابودی دشمنان را تسریع می‌بخشد.

حضور گسترده كودكان و به خصوص نوجوانان و جوانان، مایه دلگرمی همه عاشقان انقلاب شده بود و این نوید را می‌داد كه سلیمانی‌ها در راهند و مكتب سلیمانی،‌ همچنان مریدان و عاشقان خود را جذب می‌كند.

شعارها و به خصوص شعرهایی كه در طول مسیر راهپیمایی خوانده می‌شد، همگی برگرفته از آرمان انقلاب اسلامی و مكتب سلیمانی بود. نواهای «مرگ بر آمریكا»، «مرگ بر اسرائیل»، «این همه لشكر آمده،‌ به عشق رهبر آمده»، «راه سلیمانی ما زنده است، مكتبش همیشه پاینده است»، «نه سازش، نه تسلیم، ما همه با هم هستیم»، «نه سازش، نه تسلیم، تا آخر خط هستیم»، «سردار دل‌ها اسوه جهاد است، شعار ما نبرد با آمریكاست» و غیره همواره به گوش می‌رسید.

در طول مسیر ایستگاه‌های صلواتی و فرهنگی برپا شده بودند و در محل تجمع راهپیمایی هم گروه سرود 1357 نفری دانش‌آموزان شیراز مستقر شده بودند كه به اجرای سرود انقلابی خود پرداختند و در پایان حجت‌الاسلام والمسلمین علی اكبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه كشور سخنرانی كرد.

انتهای پیام
captcha