ویژگی‌های مجلس قوی چیست / خروج آمریكا از منطقه تبدیل به گفتمان عمومی شده است
کد خبر: 3878402
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸

ویژگی‌های مجلس قوی چیست / خروج آمریكا از منطقه تبدیل به گفتمان عمومی شده است

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن برشمردن ویژگی‌های یك مجلس قوی گفت: یك مجلس قوی، آن است كه پشتوانه عظیمی از رأی مردم را داشته باشد و نمایندگان آن از جنس مدرس باشند و ترکیب نمایندگان و نگاهشان همانند سردارسلیمانی باشد.

به گزارش ایكنا از فارس، سردار یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز، 23 بهمن‌ماه در جمع بسیجیان سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز به در پیش‌رو بودن انتخابات اشاره كرد و گفت: یكی از مؤلفه‌های قوی‌تر شدن كشورمان داشتن یك مجلس قوی است و به یاری خدا، مجلس قوی در روز جمعه، 2 اسفندماه سال جاری شكل خواهد گرفت و اینجا جایی است كه همه نیروهای انقلابی باید متوجه باشند كه اقتضا و نیاز زمان برای كشور و انقلاب، عزت، سربلندی و حركت با شتاب به سمت جلو، داشتن یك مجلس قوی است.

وی با تأكید بر اینكه مجلس قوی را یك ملت می‌سازد، گفت: البته مجموعه‌های مسئولیت‌دار در بحث انقلاب اسلامی نیز نسبت به این مسئله بی‌تفاوت نیستند به عنوان مثال بسیج و سپاه بی‌تفاوت نیست و بسیجیان هم كه خود مردم هستند. گرچه سپاه و بسیج به معنای آن مجموعه سازمان یافته رفتار حزبی ندارد و ورود مصداقی نخواهد داشت و دنبال لیست دادن و تبلیغ از افراد نیست اما در بحث اصل انقلاب هدف راهبردی دارد.

سپاه به دنبال لیست دادن در انتخابات نیست

معاون سیاسی سپاه تأكید كرد: سپاه را در تراز حزب نمی‌دانیم اما دارای کنش‌های سیاسی فعال است. مگر می‌شود در زمانه‌ای که دشمن، ضد انقلاب و غربگرایان در تکاپوی این هستند که یک مجلس غیر انقلابی شکل بگیرد ما بی‌تفاوت باشیم.

وی یادآور شد: هدف راهبردی ما این است که مردم را به مشارکت حداکثری در انتخابات فرا می‌خوانیم و به دیگر مجموعه‌ها هم در برگزاری و برقراری امنیت انتخابات همكاری می‌كنیم ضمن اینكه سپاه با بصیرت‌افزایی، روشنگری، تبیین وضعیت و شرح وضعیت برای اینكه مردم انتخابی هوشمند و آگاهانه داشته باشند و در نهایت یك مجلس در تراز انقلاب و قوی شكل بگیرد، فعالیت می‌كند.

جوانی تأكید كرد: یك مجلس قوی می‌تواند حركت انقلاب اسلامی را شتاب بخشد و با حل سریع مشكلات و برداشتن موانع بر سر راه پیشرفت جامعه كمك كند و البته دشمن هم چنین مجلسی را بر نمی‌تابد.

ویژگی‌های مجلس قوی

معاون سیاسی سپاه دو ویژگی مجلس قوی را برشمرد و گفت: یك مجلس قوی، آن است كه پشتوانه عظیمی از رأی مردم را داشته باشد كه همان مطالبه مقام معظم رهبری است كه فرمودند «اگر انقلابی هم نیستید و به انقلاب و مذهب هم پایبندی ندارید و لیکن ایران را دوست دارید و علاقه‌مند به امنیت ایران هستید بیایید رای بدهید». چون مجلس با پشتوانه مردم می‌تواند تهدیدات را ناکام بگذارد.

وی با ابراز امیدواری از اینكه به برکت این ایام‌الله و خون سردار شهید سلیمانی، مردم در دوم اسفند به تکلیف و وظیفه خود عمل كنند،‌ گفت: ویژگی دوم مجلس قوی این است که نمایندگان آن از جنس مدرس باشند چنانچه امام راحل فرمودند «مدرس‌ها را وارد مجلس کنید». پس ما باید نمایندگانی از جنس سردار سلیمانی که امروز مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) از وی به‌عنوان یک راه و یک مکتب یاد می‌کنند، انتخاب كنیم.

مكتب سردار سلیمانی گره‌گشای ملت ایران است

جوانی با تأكید بر اینكه امروز مجلس قوی، مجلسی است که ترکیب نمایندگان و نگاهشان همانند سردارسلیمانی باشد، گفت: امروز راه و مکتب سردار سلیمانی گره‌گشای ملت ماست.

معاون سیاسی سپاه گفت: با انتخاب صحیح نمایندگان مجلس می‌توانیم افرادی دلسوز، مردمی، صادق، ولایت‌مدار، انقلابی و استکبارستیز که بتوانند فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) را عملیاتی و به جای نگاه به دست بیگانگان به دست ملت خود نگاه کند، راهی مجلس كنیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به روند تثبیت انقلاب اسلامی گفت: حرکت انقلاب اسلامی ایران نه ایستاد و نه متوقف شد و نه به عقب برگشت بلکه این حركت یک حرکت رو به جلو بود به طوری که می‌توان گفت امروز در شرایطی قرار داریم که یک کارنامه پر افتخار از گذشته داریم که در آن 40 سال ملت ایران در مقابل تمامی دشمنان بشریت، زورگویان عالم و طواغیت مقاومت كرد و شکست نخورد.

گام دوم، خروج آمریكایی‌ها از منطقه است

جوانی با بیان اینكه امروز این انقلاب در نقطه‌ای قرار دارد که دشمنان، از شكست در مقابل آن وحشت دارند، گفت:‌ توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته همگی شكست خورده است و امروز دشمن در یک موقعیت فرو ریختن و از صحنه خارج شدن قرار دارد که ما در ابتدای این گام هستیم و گام دوم هم خروج آمریکایی‌ها از منطقه راهبردی غرب آسیا خواهد بود.

معاون سیاسی سپاه ادامه داد: امروز شرایطی پدیدار شده است که به برکت شهادت حاج قاسم، مقاومت پایدار در منطقه ایجاد شده است به‌طوری كه خروج آمریكایی‌ها از منطقه در كشورهایی نظیر ایران، سوریه، عراق، لبنان، سرزمین‌های اشغالی و غیره به یك گفتمان تبدیل شده است.

وی یادآور شد: آمریکایی‌ها خود می‌دانند که خروجشان از منطقه به معنای پایان ابرقدرتی آن‌ها خواهد شد و معنای این پایان آن است که آن‌ها دچار مشکلات درونی می‌شوند و این همان وضعیتی است که برای شوروی سابق پدید آمد.

جوانی، مقاومت ملت ایران در مقابل استكبار را به بركت حضور ملت در صحنه دانست و گفت: باید بدانیم که با این حضور خداوند این قابلیت را در ملت ایران دید که نصرت خود را بر آن‌ها نازل کند و این یک افتخار برای ملت ایران است که محل نزول نصرت الهی واقع شوند.

معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه آمریکایی‌ها در این 40 سال هر چه نقشه کشیدند و توطئه کردند نتیجه عکس گرفتند، گفت: امروز در نقطه‌ای قرارداریم که انقلاب ما به یک پدیده جهانی تبدیل شده است. دشمنی که تصور می‌کرد با به شهادت رساندن سردار سلیمانی خط مقاومت را بی‌رمق و مغز متفکر آن را جدا می‌كند و به همین دليل فرمانده میدانی آن را حذف فیزیکی می‌کند و همچنین گمان می‌كرد می‌تواند نقشه کثیف و پلید خود را راحت‌تر در عراق پیاده کند، مشاهده كرد شهادت سردار سلیمانی کاری در انسجام مردم عراق کرد که اگر زنده بود سالیان سال زمان می‌برد تا این انسجام به‌وجود بیاید.

شهادت سردار سلیمانی، وضعیت منطقه را دگرگون كرد

وی اضافه كرد: شهادت سردار سلیمانی به‌طور كلی وضعیت منطقه را دگرگون کرد و دیدیم با به زمین ریخته شدن خون شهید سلیمانی، یک یوم الهی رقم خورد و دنیا تحت تاثیر این شهادت قرار گرفت. یوم الهی که هرگز در محاسبات دشمن قرار نداشت.

جوانی همچنین در خصوص ارتباط ترور سردار سلیمانی و معامله قرن نیز گفت: برخی می‌گفتند ترامپ می‌خواسته معامله قرن را رونمایی کند و از ترس اینکه سردار سلیمانی این نقشه را در نطفه خفه کند، دست به ترور سردار سلیمانی زد، ولی دیدیم که خون این سردار عزیز باعث یکپارچگی ملت مظلوم فلسطین در مقابل این معامله قرن شد.

معاون سیاسی سپاه در مورد انباشت قدرت ایران نیز گفت: ملت ایران امروز در موقعیت تولید و انباشت قدرت قرار دارد و باید مشکلات و موانع را در گام دوم انقلاب از سر راه خود بردارد و زمینه‌های ظهور را فراهم كند که مستلزم عمل به فرمایش رهبری است که در خطبه‌های تاریخی نماز جمعه اخیر تهران فرمودند: ملت ایران برای اینکه بتواند دشمن را مایوس و تهدید را بی اثر کند یک راه پیش روی دارد و آن راه قوی شدن است.

وی با بیان اینكه امروز نشانه‌های تأثیر قدرتمندی خود را در برخی حوزه‌ها به عینه مشاهده می‌کنیم، گفت: آمریکایی‌ها در گذشته با زور تهدید به راحتی دولت‌هایی را جابه‌جا کردند و در این سال‌ها هم ملت ما را زیاد تهدید می‌کردند و متأسفانه عده‌ای در داخل به خاطر خود باختگی، عدم باور ملت ایران، عدم اطلاع از توانمندی‌های نظامی و دفاعی می‌گفتند باید کاری کرد که جنگ نشود چون اگر جنگ شود ما در برابر دشمنی مانند آمریکا ناتوان هستیم اما دیدیم وقتی آمریکایی‌ها خطای راهبردی شهادت سردار سلیمانی را انجام دادند مقام معظم رهبیر فرمودند این جنایتکاران در انتظار انتقام سخت باشند.

جوانی همچنین به رجزخوانی ترامپ برای ایران اشاره كرد و گفت: این ترامپ آن کسی است که وقتی در دوره اوباما نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس چند نفر از تفنگداران دریایی آمریکا را به‌خاطر تعرض به آب‌های ایران بازداشت کرد رجزخوانی کرد و گفت اگر من به‌جای اوباما بودم، دستور حمله می‌دادم، واکنش نشان می‌دادم و آمریکا تحقیر شد و آبرویش رفت. تفنگداران ما را گریان و لرزان گرفته‌اند و آن وقت حاکمان ما هیچ کاری نکردند. اكنون باید به ترامپ گفت كه نوبت او رسیده است و چرا در مقابل بمباران عین‌الاسد واكنش نشان نداد.

معاون سیاسی سپاه افزود: پاسخ این سئوال آن است كه امروز سرزمین ایران سرزمین مجاهدان است و وقتی سرزمینی این‌گونه فرزندان برومندی مانند سلیمانی‌ها داشته باشد، روی ذلت و خواری نمی‌بیند و تحقیر نمی‌شود چنانچه مشاهده كردیم که آمریکایی‌ها به خاطر این تحقیر (بمباران پایگاه عین‌الاسد در عراق) و اینکه این آبروریزی را کاهش دهند، کشته‌ها و زخمی‌های خود را انکار کردند. گرچه به شکل قطره چکانی دارند اطلاع‌رسانی می‌کنند.

تلاش دشمن در عرصه جنگ شناختی و تصرف اذهان جوانان

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت دشمن در عرصه‌های دیگر اشاره كرد و گفت: اگرچه دشمن در برخی حوزه‌ها ناتوان است اما در برخی حوزه‌های دیگر قوی و توانمند است به‌عنوان مثال حوزه رسانه و آن هم شبكه‌های ماهواره‌ای، فضای مجازی، اینترنت و غیره از حوزه‌های فعالیت دشمن هستند كه خیلی قوی در آن فعالیت می‌كنند.

جوانی گفت: دشمنان ملت ایران اگر نمی‌توانند سرزمین، منابع و ذخایر، پادگان‌ها و پالایشگاه‌های این كشور را تسخیر كنند، اما تلاش می‌كنند تا قلب و ذهن جوانان ما را تسخیر كنند و به نوعی در یك جنگ شناختی، دشمن به دنبال تصرف دل‌هاست و با ایجاد شبهه، تردید، بی‌اعتمادی از طریق نشر دروغ و اكاذیب، سیاه‌نمایی و لجن‌پراكنی این كار را دنبال می‌كند.

معاون سیاسی سپاه با تأكید بر اینكه امروز جنگ، جنگ اراده‌هاست، گفت: در این جنگ نیروهای اصلی مدافع انقلاب بسیجیان هستند و در دفاع مقدس هم این مسئله مهم مشخص شد که آن جایی که مردم وارد صحنه می‌شوند، دشمن شكست می‌خورد و بسیج نیز شكل سازمان‌یافته مردم است.

انتهای پیام
captcha