تبانی آمریکا و اسرائیل در ترور سردار سلیمانی و عماد مغنیه + فیلم
کد خبر: 3878547
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
شبکه تلویزیونی اسرائیل فاش کرد؛

تبانی آمریکا و اسرائیل در ترور سردار سلیمانی و عماد مغنیه + فیلم

کانال 12 شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی با نمایش فیلمی مستند اطلاعاتی جدید درباره شب ترور شهید عماد مغنیه، از فرماندهان مقاومت و حزب الله لبنان و همکاری آمریکا و اسرائیل در ترور فرماندهان مقاومت منتشر کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المنار، این مستند نشان می‌دهد آمریکا و صهیونیست‌ها در تلاش برای ترور سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی سپاه قدس و عماد مغنیه از فرماندهان شهید مقاومت در لبنان با یکدیگر همکاری داشته‌اند.

رونن برگمن، کارشناس امنیتی ـ اطلاعاتی اسرائیل در این مستند درباره ترور عماد مغنیه صحبت‌هایی را به زبان آورده که نشان می‌دهد در شب ترور این فرمانده مقاومت، سردار سلیمانی در خودروی مغنیه حضور داشته و پس از تماس‌گرفتن با «مئیر داگان»، رئیس موساد، ترور هم‌زمان دو نفر منتفی شده است.

در این تماس اعلام می‌شود ترور سردار سلیمانی توافقی نیست که با جرج بوش، رئیس‌جمهور وقت آمریکا صورت گرفته باشد و بوش بر عدم هدف گرفتن هیچ شخصی دیگری به جز مغنیه تأکید کرده و در نهایت عماد مغنیه در این نقشه تروریستی به شهادت می‌رسد و سردار سلیمانی نجات می‌یابد.

در مستند شبکه تلویزیونی اسرائیل تأکید شده است ترور عماد مغنیه از پیچیده‌ترین عملیات‌های دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل بوده و به گفته رونن برگمن، مغنیه در شکست‌دادن ارتش اسرائیل نقش محوری ایفا و رژیم صهیونیستی را مجبور به عقب‌نشینی از لبنان کرده است.

 
انتهای پیام
captcha