پیشرفت کشور مستلزم انتخاب افراد شایسته و مجلسی متفاوت است
کد خبر: 3878703
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳

پیشرفت کشور مستلزم انتخاب افراد شایسته و مجلسی متفاوت است

امام جمعه قزوين گفت: امیدواریم در انتخابات با انتخاب نمایندگان لایق و شایسته و برقراری مجلسی غیر از مجلسی که در این دوره داشتیم بتوانیم تحول عظیمی در کشور ایجاد کنیم؛ نمایندگانی پرشور و صادق و جدی که فکر منافع خود و اقوامشان نباشند.

پیشرفت کشور مستلزم انتخاب افراد شایسته و مجلسی متفاوت استبه گزارش ايكنا از قزوين،‌ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: همانگونه که رسول خدا(ص)، پیامبر همه اهل عالم است و رسالتی جهانی داشت، دین خدا نیز توسط حضرت فاطمه(س) و فرزندانش جهانی شده و عدل الهی عالم‌گیر می‌شود.

وی تصریح کرد: حضرت فاطمه(س) واسطه فیض خداست و ولادت ایشان، روز تکریم زنان و مادران نامگذاری شده است، خداوند شأن و منزلت بسیار زیادی برای بانوان قائل شده است و جایگاه مادری‌شان بسیار مورد توجه خداست، جا دارد بیش از پیش قدر خود را بدانند و پیرو سیره و سنت حضرت زهرا(س) باشند.

این خطیب نمازجمعه گفت: ایران اسلامی دارای مدیران لایق و بازار مصرف داخلی و خارجی است و کشورهای همسایه خوبی که از ما کالاهای خوب را طلب می‌کنند، ما آماده افزایش تولید ملی هستیم تا بیکاری از کشور ما رفع شود یعنی علاوه بر رفع بیکاری در کشور کارگرهای کشورهای دیگر را جذب کنیم.

وی ادامه داد: وقتی شاهد بیکاری و مشکلات اقتصادی هستیم یعنی مدیران ما وظیفه خود را به‌خوبی انجام نداده‌اند و از مدیران لایق استفاده نکرده‌اند و خام‌فروشی را بر تولید ترجیح داده‌اند. اگر ما به اقتصاد مقاومتی برگردیم و نگاه مهربانانه‌ای به حوزه تولید داشته باشیم زندگی اقتصادی و معیشت ما سر و سامان می‌گیرد و بیکاری و فقر رفع خواهد شد اما متأسفانه ما در این حوزه‌ها شاهد کم‌کاری هستیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: امیدواریم در انتخابات با انتخاب نمایندگان لایق و شایسته و برقراری مجلسی غیر از مجلسی که در این دوره داشتیم بتوانیم تحول عظیمی در کشور ایجاد کنیم. نمایندگانی پرشور و صادق و جدی، که فکر منافع خود و اقوامش نباشد نماینده‌ای که تمام تلاشش این است که فقط اطرافیان خود را مدیر اداره‌ای کند این فرد لیاقت نمایندگی ندارد.

وی گفت: نماینده باید خود را خادم مردم ببیند و خود را به زحمت بیندازد و حتی حقوق خود را خرج رفع گرفتاری مردم کند. نماینده باید لایق و شجاع باشد تا در برابر آمریکا توانایی ایجاد مصوبه را داشته باشد نماینده‌ای که برای رأی منفی دادن به مصوبه ضد آمریکایی، دستش بلرزد لیاقت نمایندگی مردم را ندارد.

این خطیب نمازجمعه ابراز کرد: نمایندگی مجلس حق‌الناس است اگر ما رأی دادیم و فردی در مجلس حضور پیدا کرد و حق مردم را رعایت نکرد ما هم در ضایع شدن حق مردم شریک هستیم؛ بنابراین باید حواسمان به رأی دادنمان باشد. اگر به جای انتخاب فردی آزاده و سربلند به فردی رأی دادیم که نوکر کس دیگری است حق‌‌الناس را ضایع کرده‌ایم.

وی بیان کرد: اینکه کسی می‌گوید اگر من چوب خشک هم معرفی کنم مردم به او رأی می‌دهند، اگر ما هم به این فرد رأی دادیم به حق‌الناس و خون شهدا خیانت کرده‌ایم. همه کسانی که چشم خود را بستند و رأی دادند باید در محضر خدا پاسخگو باشند زیرا نمایندگی مجلس حق‌الناس است.

نماینده ولی فقیه در قزوین درباره ویژگی‌های یک نماینده شایسته ابراز کرد: باید پاکدامنی و پاکدستی و امانتداری، ایمان و تقوا و شجاعت و بصیرت و بینایی و فهم حقایق و دشمن‌ستیزی و اعتماد به نفس، اعتقاد به ما می‌توانیم را در یک نامزد انتخابات ببینیم تا وی را برای این جایگاه انتخاب کنیم اما اینکه هر کس بیشتر شام و ناهار بدهد و بیشتر تملق‌گویی کرد و با هر منحرفی ارتباط گرفت تا رأی بیشتری کسب کند این فرد لیاقت مجلس را ندارد و ما نباید خود را به این فرد نالایق ربط بدهیم.

وی افزود: برای انتخاب یک نماینده شایسته و لایق می‌توان از نظرات صاحب‌نظران بهره برد تا کاندیدای اصلح را به ما ‌معرفی کنند کسانی که معیارها را متوجه هستند و عمری را در دیانت و تقوا و مسجد و سیاست گذرانده‌اند و خوب متوجه هستند که این فرد لیاقت و شایستگی دارد یا خیر؟ اگر خودمان در شرایطی به نتیجه نمی‌رسیم باید به افراد صاحب بصیرت و مؤمن مراجعه کنیم.

امام جمعه قزوین گفت: قرآن کریم می فرماید افرادی که اهل ایمان و توکل هستند و از گناهان بزرگ و فحشا و منکر دوری کرده و عصبانیت خود را مدیریت می‌کنند و زمانی که خداوند آن‌ها را صدا می‌کند لبیک گفته و نماز را حمایت می‌کنند و اهل انفاق هستند و در عرصه‌های بین‌المللی با اقتدار حاضر می‌شوند با این افراد مشورت کنید.

انتهای پیام
captcha