تألیف چندین کتاب در حوزه تربیت کودک در مؤسسه قرآن‌یاوران خرم‎‏آباد
کد خبر: 3878769
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳

تألیف چندین کتاب در حوزه تربیت کودک در مؤسسه قرآن‌یاوران خرم‎‏آباد

مدیرعامل مؤسسه قرآن‎یاوران خرم‎آباد با اشاره به تألیف و چاپ کتاب در این مؤسسه، گفت: تاکنون چندین عنوان کتاب در حوزه کودکان و تربیت دینی تألیف شده و به چاپ رسیده است، اما در حال حاضر به دلیل هزینه‎ بالای چاپ کتاب، نمی‎توانیم این کار را انجام دهیم.

تالیف چند کتاب در حوزه تربیت کودک در مؤسسه قرآان‌یاروران خرم‎‏آباد/هزینه چاپ بالاستزینب سپهوند، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت قرآن‎یاوران خرم‎آباد، در گفت‎وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به آغاز فعالیت مؤسسه قرآن‌یاوران از سال 84 با دریافت مجوز فعالیت از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: این مؤسسه با دریافت مجوز از آموزش و پرورش در کنار آموزش‎های عمومی، کار پیش دبستانی قرآنی را نیز انجام می‎دهد.

وی با اشاره به این‎که ساختمان مؤسسه در همان سال‎های ابتدایی و با کمک‎های معاونت قرآنی و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و گرفتن زمین از بنیاد مسکن استان به‎صورت تخصصی و با نقشه مؤسسه قرآنی ساخته شد، بیان کرد: در این مؤسسه علاه‌بر آموزش‎های عمومی شامل برگزاری روخوانی و روان‎خوانی و حفظ قرآن‌ کریم برای کودکان و مادران‌شان فعالیت‌ها و برنامه‌های تخصصی و پژوهشی در زمینه فعالیت‎های تربیتی و قرآنی نیز انجام می‎شود.

سپهوند با اشاره به راه‌اندازی کتابخانه در این مؤسسه، ادامه داد: می‎توان گفت یک کتابخانه خوب و تخصصی در این مؤسسه داریم که استفاده از آن برای عموم مردم آزاد بوده و با توجه به این‎که زیرنظر نهاد کتابخانه‎های عمومی استان است شروع به عضوگیری کرده‎ است.

بالا بودن هزینه‎های نگه‎داری ساختمان مؤسسه

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت قرآن یاوران خرم‎آباد، تصریح کرد: با توجه به مکانی که در اختیار داریم و بازدیدهای انجام شده توسط معاونت فناوری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مؤسسه، یک سایت کامپیوتری در مؤسسه راه‎اندازی شده و مورد استفاده قرآن‎آموزان قرار می‎گیرد.

وی با اشاره به این‎که یکی ‎از بزرگ‎ترین مشکلات مؤسسات قرآنی در حال حاضر اجاره‎نشینی و هزینه‎های سرسام‌آور آن‎ است، گفت: خوشبختانه ما این مشکل را نداریم اما از طرفی هزینه‎های نگه‎داری یک ساختمان نیز کم نیست.

سپهوند با اشاره به فعالیت‎های مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت قرآن‎یاوران خرم‎آباد در زمینه بانوان، اضافه کرد: بیشتر فعالیت‎های ما در حوزه بانوان است و به‎دلیل محدودیت‎هایی که داریم نمی‎توانیم در زمینه آقایان نیز فعالیت داشته باشیم.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت قرآن‎یاوران خرم‎آباد با اشاره به تألیف و چاپ کتاب در این مؤسسه، بیان کرد: تاکنون چندین عنوان کتاب در حوزه کودکان و تربیت دینی تألیف شده و به چاپ رسیده است، اما در حال حاضر به‌دلیل هزینه‎ بالای چاپ کتاب، نمی‎توانیم این کار را انجام دهیم.

وی با بیان این‎که یکی ‎از بزرگ‎ترین توفیقات ما همسایگی با مسجد است، گفت: هر ساله در ایام اعتکاف مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت قرآن‎یاوران میزبان جمعی از معتکفان است و اکثر جشن‎ها و عزاداری‎های مؤسسه در مسجد برگزار می‎شود.

انتهای پیام
captcha