چند نفر در بزرگ‌ترین آزمون قرآنی کشور حضور یافتند
کد خبر: 3878774
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴

چند نفر در بزرگ‌ترین آزمون قرآنی کشور حضور یافتند

هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت کشور 11 بهمن‌ در 380 شهر برگزار و پس از انتشار نتایج آن در روزهای گذشته، آمار ثبت‌نام‌کنندگانی که در جلسه آزمون حضور یافته بودند اعلام شد.

چند نفر در بزرگ‌ترین آزمون قرآنی کشور حضور یافتند

به گزارش ایکنا، بخش کتبی هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت 11 بهمن‌ در بیش از 380 شهر در گروه‌های ترجمه و مفاهیم قرآن کریم(دو رشته)، معارف اهل بیت(ع) (دو رشته) و حفظ قرآن کریم(۱۰ رشته) برگزار شد.

براساس آمار منتشر شده، مجموعاً ۱۲۱ هزار و ۳۶۵ نفر در بخش‌های مختلف اعم از کتبی، شفاهی و آزمون آنلاین ثبت‌نام کرده بودند که از بین آنها نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر متقاضی و واجد شرایط حضور در بخش کتبی بودند و از بین این تعداد نیز حدود ۲۰ هزار نفر در گروه آقایان و ۸۰ هزار نفر نیز در گروه بانوان شرکت کرده بودند.

با اعلام نتایج این آزمون در روز 19 بهمن‌ماه، که از طریق سایت quranedu.ir صورت گرفت، برخی آمار و جزئیات بیشتری از آزمون نیز منتشر شده است که از مهم‌ترین این آمار باید به حضور 78 هزار و 316 نفر از مجموع ثبت‌نام‌کننده‌ها اشاره کرد.


بیشتر بخوانید:


با توجه به اینکه سال گذشته حدود 90 هزار نفر در آزمون حضور نیافته بودند و از 240 هزار ثبت‌نام‌کننده حدود 150 هزار نفر در روز آزمون حضور یافتند، به نظر می‌رسد ‌که در هجدهمین دوره از لحاظ ریزش ثبت‌نام‌کنندگان و حضور آنها در آزمون نسبت به سال قبل شرایط بهتر بود.

همچنین بر اساس دیگر آمار منتشر شده از سوی برگزارکنندگان هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت تعداد قبول‌شدگان در بخش کتبی 26 هزار و 325 نفر و تعداد قبول‌شدگان در آزمون الکترونیک نیز 9 هزار و 957 نفر بوده است. در آزمون شفاهی نیز که اواسط اسفندماه و با همکاری مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود، 9 هزار و 584 نفر حضور خواهند داشت.

بر اساس آنچه پیش از این در دستورالعمل اجرایی آزمون سراسری قرآن و عترت آمده بود، به تمامی شرکت‌کنندگانی که امتیاز بیشتر از 90 کسب کنند، لوح تقدیر اهدا خواهد شد. همچنین به افرادی که حد نصاب قبولی (بخش کتبی 70 و بخش الکترونیک 80) را دریافت کنند، گواهینامه پایان دوره اعطا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha