تولید فصل اول مستند ـ مسابقه «بوم‌گرد» در استان گیلان
کد خبر: 3878895
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸

تولید فصل اول مستند ـ مسابقه «بوم‌گرد» در استان گیلان

تولید فصل اول مستند ـ مسابقه «بوم‌‌گرد» به کارگردانی تورج کلانتری و امیر منیری و تهیه‌کنندگی تورج کلانتری برپایه سه سرفصل «گردشگری»، «اشتغال و کسب و کار روستایی» و «هویت بخشی روستایی» در استان گیلان به پایان رسید.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مؤسسه اومافیلم، ایده و طرح اولیه این مستند مسابقه اسفندماه سال ۱۳۹۷ با هدف توجه و تمرکز بر مسئله مهم بوم گردی مطرح شد. بوم‌گردی یکی از شاخه‌های مهم توسعه گردشگری و فرهنگی در کشور‌های مختلف محسوب می‌شود و مستند ـ مسابقه «بوم‌گرد» با توجه به این مقوله که بوم‌گردی به زیست بوم منطقه آسیب نرساند و در عین حال منجر به رونق اشتغالزایی شود، به تولید رسیده است.

مستند ـ مسابقه «بوم گرد» برپایه سه سر فصل مهم گردشگری با محوریت بوم گردی و در نظر گرفتن اقتضائات فرهنگی هر منطقه، اشتغال و کسب و کار روستایی با در نظر گرفتن ظرفیت‌های مغفول و در نهایت ارزش بخشی به سنت‌ها و آداب و رسوم هر منطقه و هویت بخشی به هر بوم و قومیت تولید شده است.

بسیاری از مشکلات جوامع روستایی از اینجا آغاز می‌شود که بسیاری از روستائیان سعی می‌کنند خود را با ارزش‌های یک توریست وفق دهند در حالیکه در مستند ـ مسابقه «بوم‌گرد» بر حفظ ارزش‌ها و آداب و رسوم هر روستا تاکید فراوان شده است و گروه‌های شرکت کننده چالش‌های بومی را براساس سرفصل‌های کلی ساخت برنامه پشت سر می‌گذارند.

در هر فصل از مستند ـ مسابقه «بوم‌گرد» سه خانواده در قالب رقابتی جذاب براساس آیتم‌هایی متناسب با زیست بوم انتخاب شده در ۱۱ قسمت به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. تصویربرداری فصل نخست در مدت زمانی حدود دوماه در منطقه قاسم آباد و ییلاق جواهر دشت در حوالی لنگرود صورت گرفته است.

مستند ـ مسابقه «بوم گرد» تهیه شده در مؤسسه اومافیلم و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که با پایان مراحل فنی از رسانه ملی پخش خواهد شد.
انتهای پیام
captcha