زنان جامعه‌پذیری سیاسی را به فرزندان آموزش دهند
کد خبر: 3879444
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹

زنان جامعه‌پذیری سیاسی را به فرزندان آموزش دهند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان با تأکید بر لزوم حضور بانوان و مادران در کنار فرزندان خود در انتخابات، گفت: زنان با حضور خود در انتخابات جامعه‌پذیری اجتماعی و سیاسی را به فرزندان آموزش دهند.

زنان جامعه‌پذیری سیاسی را به فرزندان آموزش دهندبه گزارش ایکنا از لرستان، ناهید پرویزپور، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، امروز دوشنبه، ۲۸ بهمن‌ماه، در دیدار بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی استان لرستان با نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، گفت: در طول تاریخ زنان فراز و فرودهای مختلفی داشتند زنان در دوران ‌جاهلیت ارزش و مقامی نداشتند و رسم و آیین زنده به گور کردن زنان مرسوم بود.

وی با ذکر این مطلب که حتی اگر دختری به دور از چشم پدر زنده می‌ماند پدر خانواده بعد از متوجه شدن او را زنده به گور می‌کرد، افزود: در دوران جاهلیت زنان حق اجتماعی و سیاسی نداشتند.

پرویزپور با اشاره به این‌که زنان در حوزه اقتصادی حق تملک دارایی نداشتند و حتی جزء املاک مرد به‌شمار می‌آمدند، ادامه داد: زنان هیچ جایگاهی نداشتند اما ظهور اسلام برای زنان برکات فراوانی داشت؛ چراکه خداوند متعال در قرآن فرموده که زن و مرد مساوی هستند و اوج کرامت‌بخشی به مقام زن را می‌توان در ولادت حضرت فاطمه(س) مشاهده کرد که خداوند سوره کوثر را در شأن ایشان نازل فرموده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان با اشاره به این‌که فاطمه‌زهرا(س) تداوم ‌بخش نسل پیامبر اکرم(ص) است و ابعاد شخصیتی آن حضرت در نوع خود منحصر به فرد است، اضافه کرد: حضرت زهرا(س) بر تمام زنان عالم برتری دارد، به همین دلیل است که پیامبر(ص) می‌فرماید فاطمه میوه دل، نور چشم و پاره تن من است.

وی حضرت زهرا(س) را معلم و الگوی زنان همه اعصار توصیف کرد و با یادآوری این مطلب که حضرت زهرا(س) مادر بزرگ‌مردی چون حسین(ع) و بزرگ زنی چون زینب(س) است که راوی کربلا می‌شود، گفت: حضرت زهرا(س) اولین شهیده راه ولایت است در کنار نقش مادری از فعالیت‌های سیاسی دور نمی‌ماند به‌طوری‌که به‌عنوان یک زن سیاست‌مدا‌ر است با خطبه‌های آتشین از دین دفاع می‌کند.

مشی سیاسی حضرت زهرا(س) مبتنی‌بر عقیده و ایمان است

پرویزپور با اشاره به این‌که مشی سیاسی حضرت زهرا(س) مبتنی‌بر عقیده و ایمان است، اضافه کرد: زنان مسلمان سیره علمی و عملی زهرا(س) را مشی زندگی خود قرار دهند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان با تأکید بر این‌که امروز زنان در عرصه‌های مختلف فعالیت داشته و در نهضت‌های مختلف نقش‌آفرین هستند، گفت: پس از انقلاب نیز بانوان با حفظ حجاب نقش پررنگی در اجتماع داشتند.

وی با ذکر این مطلب که در بیانیه گام دوم انقلاب، زنان زمینه‌ساز تمدن‌سازی هستند و می‌توانند سیاست‌های گام دوم انقلاب را عملیاتی کنند، بیان کرد: زنان نیمی از جامعه هستند و باید در بحث انتخابات به‌عنوان جلوه مشارکت با حضور آگاهانه و مطالبه‌گرانه از امنیت و اقتدار ملی دفاع کنند و به همراه فرزندان، جامعه‌پذیری سیاسی را به فرزندان آموزش دهند.

انتهای پیام
captcha