ترور شخصیت‌های نظامی و سیاسی كشورها از طرف آمریكا، تبدیل به یك رویه شده است
کد خبر: 3879462
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱

ترور شخصیت‌های نظامی و سیاسی كشورها از طرف آمریكا، تبدیل به یك رویه شده است

دانشیار حقوق جزا و جرم‌شناسی دانشگاه شیراز با اشاره به نمونه‌های مختلفی از ترور شخصیت‌های نظامی و سیاسی کشورهای مختلف در سراسر دنیا توسط آمریکا گفت: این امر برای آمریکا تبدیل به یک رویه شده که مسئله‌ای نگران‌کننده است.

به گزارش ایكنا از فارس، همزمان با ایام اربعین شهادت سردار دل‌ها، نشست «بررسی ابعاد سیاسی، حقوقی  شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی» با همكاری مشترك حوزه هنری فارس و دانشكده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه شیراز امروز، 28 بهمن‌ماه برگزار شد.

 فضل‌الله فروغی، دانشیار حقوق جزا و جرم‌شناسی دانشگاه شیراز دیگر سخنران این نشست بود که گفت: آمریکا با ایران دشمنی دارد و ما برای دشمن دانستن آمریکا دلایل متعدد و روشنی داریم.

وی با اشاره به نمونه‌های مختلفی از ترور شخصیت‌های نظامی و سیاسی کشورهای مختلف در سراسر دنیا توسط آمریکا گفت: این امر برای آمریکا تبدیل به یک رویه شده که مسئله‌ای نگران‌کننده است.

فروغی ادامه داد: از نظر حقوقی اینکه رئیس جمهور کشوری مستقیماً دستور ترور مقام عالی‌رتبه کشور دیگری را آن هم در کشوری ثالث صادر کرده و سپس مسئولیت ان را نیز پذیرفته است برای جامعه جهانی امری غریب و بسیار خطرناک است

وی بیان كرد: پیگیری حقوقی این ترور ناجوانمردانه مستلزم همت و پیمودن راه‌های مختلف در مراجع و مجامع حقوق بین‌الملل است و مسئولان ما موظفند این راه‌ها را تا حد امکان بپیمایند.

ملت ایران حق دارد مرگ بر آمریكا بگوید

دانشیار حقوق جزا و جرم‌شناسی دانشگاه شیراز گفت: آمریکا دم از دفاع مشروع می‌زند در حالی که هیچیک از شرایط دفاع مشروع بر این اقدام مترتب نبوده است و مواردی از این دست اثبات می‌کند که ملت ما حق دارد مرگ بر آمریکا بگوید.

ابراهیم عباسی، رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه شیراز نیز در این نشست گفت: همکاری ژرف و عمیق دانشگاه و حوزه هنری زمینه‌ساز جریانی فاخر در اجرای برنامه‌های ارزشمند شده و امیدواریم این مهم استمرار داشته باشد.

وی گفت: قهرمان مفهومی قابل تامل است و کسانی که در تاریخ فرهنگ و سیاست ما تحت عنوان قهرمان شناخته می‌شوند ویژگی‌هایی دارند که با بررسی آن‌ها می‌توان به تعریفی قابل قبول برای مفهوم قهرمان در فرهنگ بومی  ما رسید.

خداباوری؛ یكی از شاخصه‌های قهرمانان ملی ایران

رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه شیراز ادامه داد: مفاهیمی همچون شجاعت رشادت و دفاع و پاسداری از مرزهای میهن از جمله این ویژگی‌ها هستند که در تمامی ملل و باورها مشترک است اما یکی از شاخصه‌های خاص قهرمانان ما خداباوری است.

وی افزود: ملت ما به‌صورت فطری در پی قهرمان با ایمان هستند و کسی را که فاقد ویژگی ایمانی باشد را در دایره قهرمان قرار نمی‌دهند لذا قهرمان مردم ما باید شجاع و رشید و خداباور باشد.

عباسی گفت: حضور کم‌نظیر مردم  در مراسم تشییع شهید سپهبد قاسم سلیمانی نشان‌دهنده این معنی است که مردم ما در سیمای سلیمانی قهرمان شجاع و حق باور خویش را یافته‌اند.

 ابراهیم متقی، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران نیز در این نشست گفت: تاریخ رابطه ایران و آمریکا تاریخی یک‌سویه است و در حال حاضر نیز سیاست فشار حداکثری از طریق تحریم در دستور کار آنان است.

وی گفت: در این شرایط درگیری‌های نظامی و سیاسی دور از انتظار نیست و محتمل است این شرایط در ادامه نیز استمرار داشته باشد لذا آگاهی ما بر این مسئله امری ضروری است.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران ادامه داد: نقاط قوت ایران در موضوعات سیاست منطقه‌ای و توان نظامی موضوعاتی است که باعث می‌شود این چالش‌ها تداوم یابد و آمریکا همچنان به سیاست‌های ظالمانه خویش ادامه دهد.

انتهای پیام
captcha