تغییر زمان برگزاری نمایشگاه قرآن در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3879476
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹

تغییر زمان برگزاری نمایشگاه قرآن در صفحات معارفی رسانه‌ها

صفحات معارفی رسانه‌ها امروز 28 بهمن‌ماه از تغییر زمان برپایی بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خبر داده‌اند و در کنار آن به بازنشر برخی مطالب معارفی در مورد انتخابات نیز پرداخته‌اند.

تغییر زمان برگزاری نمایشگاه قرآن در صفحات معارفی رسانه‌ها

به گزارش ایکنا؛ صفحات معارفی رسانه‌ها امروز 28 بهمن‌ماه علاوه بر اعلام تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن، از برپایی محفل انس با قرآن ویژه بانوان، برگزاری همایش طرح امام محله نیز خبر داده‌اند و در کنار آن به بازنشر مطالبی معارفی در مورد انتخابات نیز پرداخته‌اند. در ادامه نگاهی گذرا به صفحات معارفی رسانه‌ها انداخته شده است.
فارس
خبرگزاری فارس در صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی از برگزاری محفل انس با قرآن کریم ویژه بانوان در آستان حضرت عبدالعظیم(ع) خبر داده است. در این محفل که روز 29 بهمن‌ماه برگزار می‌شود، حجت‌الاسلام «شهاب مرادی» به سخنرانی با موضوع «آنچه دختران فاطمی باید بدانند» می‌پردازد.
فارس در خبر دیگری از رونمایی از جدیدترین اثر گروه هم‌آوایی معراج قم با عنوان «سردار دل‌ها» همزمان با اربعین سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داده است. این خبرگزاری همچنین تلاوت ترتیل صفحه ۳۰۳ قرآن شامل آیات ۸۴ تا ۹۷ سوره مبارکه نحل باصدای مرحوم «مصطفی اسماعیل» را بارگذاری کرده است.
تسنیم
خبرگزاری تسنیم در صفحه دین، قرآن و اندیشه با «محمود شریفی» از مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) گفت‌وگویی درباره حال و هوای مراسم دیدار مداحان با مقام معظم رهبری و چالش‌های پیش‌روی عرصه‌ مداحی داشته و آن را با تیتر «اجرای برنامه در حضور رهبر انقلاب سخت است/ دشمن، افکار سکولار را به هیئت‌های مذهبی تزریق می‌کند» بر روی خروجی قرار داده است. شریفی در بخشی از صحبت‌های خود در مورد جلسه دیدار با مقام معظم رهبری گفته است: «فضای جلسه، فضای سنگینی است. از کل کشور، استوانه‌ها و بزرگان حوزه ستایشگری حضور دارند؛ از آنها بالاتر، حضور رهبر معظم انقلاب است که به شکوه جلسه می‌افزاید. واقعاً سخت است؛ چراکه نوع و انتخاب شعر با دقت بیشتری انجام می‌گیرد. رهبر معظم انقلاب، شعر شناسند و باید اشعاری وزین و خوب انتخاب کنید تا مورد توجه قرار گیرد».
این خبرگزاری در مطلب دیگری گفت‌وگویی با «محمود مدینه‌نگاه» مسئول قرارگاه فرهنگی گروه جهادی نورالرضا(ع) در مورد فعالیت‌ها و اهداف این گروه انجام داده است. مدینه‌نگاه در بخشی از صحبت‌های خود در این گفت‌وگو با اشاره به اهداف این گروه جهادی، گفته است: «هدف از برگزاری اردوهای جهادی، بر پایه سازندگی و کمک به محرومان استوار شده است. از زمانی که رهبر معظم انقلاب فرمودند که باید کارهای جهادی، عمیق و متمرکز باشد، به این نتیجه رسیدیم که به‌جای اینکه هر سال به یکی از استان‌های محروم کشور سفر کنیم و به‌صورت موقتی و گذرا در آن منطقه به ساخت و ساز بپردازیم، تمام تمرکز و تلاش خود را برای آبادانی یک منطقه محروم صرف می‌کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.گزارشی از اقدامات و برنامه‌های گروه جهادی نورالرضا (ع) منتشر کرده است».
ایسنا
خبرگزاری دانشجویان ایران در صفحه دین و اندیشه و تا زمان تهیه این گزارش دو مطلب خبری بر روی خروجی قرار داده که یکی از آنها به جشنواره قرآن و عترت دانشجویان اختصاص یافته است. در این خبر جزئیات برگزاری جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در مرحله دانشگاهی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اطلا‌ع‌رسانی شده است.
ایسنا در ادامه خبرهای امروز خود از برگزاری همایش طرح امام محله که با حضور رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های ۱۷ استان برگزار شده خبر داده است. حجت‌الاسلام «سیدناصر میرمحمدیان»، قائم مقام معاونت فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در این همایش با اشاره به سابقه مفصل مساجد، امامان شیعه و علما که زیرساخت مطمئنی برای مرجعیت اجتماعی داشته‌اند گفته است: «خروجی اینکه حل تمام مشکلاتمان را گردن حاکمیت انداخته‌ایم این می‌شود که وقتی دولت کم توان شود، کارها می‌خوابد بنابراین باید کار را دست مردم سپرد. وقتی مدیری یا روحانی مردم را ناظر بر خود دید، تلاش می‌کند تا کیفیت کار را بالا ببرد و پاسخگو باشد؛ چنانچه از آن سو مردم هم روحانی را حمایت می‌کنند».
مهر
خبرگزاری مهر در صفحه قرآن و متون دینی از تغییر زمان برپایی نمایشگاه قرآن خبر داده است. در این خبر که معاون اجرایی نمایشگاه قرآن آن را اعلام کرده، آمده است: «پیش از این تاریخ برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۹۹ مصادف با یازده رمضان المبارک الی ۳۰ اردیبهشت ماه اعلام شده بود که با تغییرات صورت گرفته بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی ۱۳ الی ۲۷ اردیبهشت ۹۹ همزمان با ۸ لغایت ۲۲ ماه مبارک رمضان خواهد بود».
این خبرگزاری در خبر دیگری از اعلام فراخوان جشنواره فرازهای آسمانی برای برگزاری مرحله استانی دوره چهارم این جشنواره در استان‌های کشور در سال آتی خبر داده است. این مسابقات به صورت تقلیدی ویژه سنین زیر ۱۶ (متولدین ۸۳ و به بالا) برای دوره چهارم و به همت مسجد جامع حضرت ابوالفضل‌(ع) استان البرز و به صورت مردمی برگزار می‌شود.
مهر همچنین در مطلب دیگری از هجدهمین نشست تخصصی حلقه مطالعاتی حدیث شناسی مقارن با موضوع «شناخت ظرفیت جامعه هدف؛ پاشنه فهم سنت» گزارشی منتشر کرده و صحبت‌های مطرح شده حجت‌الاسلام والمسلمین «مصطفی اسکندری»، مدرس حوزه علمیه مشهد، عضو شورای علمی فقه و اجتهاد دفتر تبلیغات اسلامی را بازنشر داده است. این مدرس حوزه علمیه مشهد اظهار کرده است: «در انتقال حدیث باید به ظرفیت افراد توجه شود. این ظرفیت‌ها عبارت است از ظرفیت ذهنی، ظرفیت علمی، ظرفیت اجتماعی و ظرفیت دینی است».
خبرگزاری مهر در گزارش دیگری که به مناسبت نزدیک شدن به ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی منتشر کرده است، به بررسی پاسخ‌های قرآن کریم در خصوص برخی سوالات انتخاباتی پرداخته است. در بخشی از این مطلب آمده است:‌ «چرا رأی بدهیم؟ جواب: «ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم»(رعد ۱۱)، خدا سرنوشت قومی را تغییر نمی‌دهد مگر زمانی که خودشان تصمیم بگیرند که سرنوشتشان را تغییر دهند».
میزان
خبرگزاری میزان در صفحه دین و اندیشه از برگزاری محفل انس با قرآن ویژه بانوان در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی‌(ع) خبر داده و در مطلب دیگری از اهدای ۳۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های کم‌برخوردار مشهدی پرداخته است.
این خبرگزاری همچنین از برگزاری همایش طرح امام محله گزارشی منتشر کرده است. حجت‌الاسلام «میرمحمدیان» در این همایش که با حضور ۴۳۰ نفر از رؤسا و معاونان تبلیغات اسلامی سراسر کشور آغاز شده گفته است: «استقرار امام محله، استقرار یک تمدن کوچک در محله است».
ایرنا
خبرگزاری جمهوری اسلامی تنها مطلب منتشر شده در صفحه قرآن و معارف را تا زمان تهیه این گزارش به گفت‌وگو با حجت‌الاسلام «سیدناصر میرمحمدیان»، معاون سازمان تبلیغات اسلامی اختصاص داده است. وی در این گفت‌وگو درباره فعالیت و عملکرد انجمن‌های اسلامی در کارخانجات، ادارات و نهادهای دولتی گفته است: «بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یک دوره تطور در نهادها و سازمان‌ها داشتیم. به عبارت دیگر قبل از پیروزی انقلاب مفهوم انجمن اسلامی به عنوان یک نهاد جدی مطرح بود ولی پس از انقلاب ایجاد مجموعه‌های دیگری مانند بسیج، شورای امر به معروف یا شورای صیانت، باعث شد تا سلیقه‌های متنوعی در سازمان‌ها برای ارتقاء مطرح شود، ولی از سوی دیگر انرژی یکدیگر را از بین بردند».
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان امروز 28 بهمن‌ماه با انتشار حدیثی از پیامبر‌(ص) درباره محبوب‌ترین عمل نزد پروردگار به روزرسانی شده است. در این حدیث آمده است: «در پیشگاه خداوند تعالى، نشستن مرد در کنار همسر خود، از اعتکاف در مسجد من محبوب‌تر است».

انتهای پیام
captcha