یادواره «عارف» در ایلام برگزار شد
کد خبر: 3879530
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۶

یادواره «عارف» در ایلام برگزار شد

یادواره عارف، با محوریت سردار شهید «عدنان سابوته» از شهدای هشت سال دفاع مقدس، به میزبانی بسیج اساتید دانشگاه پیام‌نور ایلام برگزار شد.

یادواره‌ عارف پابرهنه در ایلام برگزار شد

سید‌ماشاءالله رحیمی، از همرزمان شهید «عدنان سابوته» روز گذشته، 28 بهمن‌ماه در یادواره عارف که در دانشگاه پیام نور برگزار شد، گفت: ایشان یک کارگر بازاری بود که با خرید و فروش امرار معاش می‌کرد اما یک شم سیاسی و مذهبی داشت، چون خانواده عدنان از ریشه متدین بودند.

وی افزود: عدنان خط قرمزهایی داشت و به محض این‌که کشور یا انقلاب مورد تجاورز دشمن قرار گرفت سراسیمه به طرف مرزها و عشایر رفت و با امکانات ساده، گروه‌هایی را ساماندهی کرد که جلوی تجاوز دشمن گرفته شود، بسیار کار بزرگی بود.

این رزمنده دوران دفاع مقدس افزود: اگر عدنان و امثال عدنان نبودند تانک‌های زرهی عراق از چالاب زمین‌گیر نمی‌شدند، رشادت مردم و رزمندگان در آن زمان به‌گونه‌ای بود که دشمن فکر می‌کرد چنگوله پایگاه نظامی است در حالی که خمپاره 120 را با قاطر به منطقه می‌رساندیم و منطقه را برای دشمن ناامن می‌کردیم.

رحیمی تصریح کرد: در آنجا شب‌ها خوابی وجود نداشت، همان غذای موجود را بین راه می‌خوردیم، عدنان می‌گفت: اگر شهید شدم به معنای این است که قبول شده‌ام.

وی گفت: شهید عدنان به مشکلات مردم و همرزمان رسیدگی می‌کرد، کفش می‌گرفت اما به دیگران می‌داد و خودش پا‌برهنه بود. یک روز وقتی با پای برهنه در منطقه راه می‌رفت، گفت وقتی دلت با پابرهنگان کربلا باشد این خارها نرم هستند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس بیان کرد: بعد از عقب‌نشینی عراق در سال 1361‌، وقتی منطقه را بازرسی می‌کردیم کفش‌های من پاره شد، عدنان یک جفت کفش محلی (کلاش) به من داد و خودش در میان آن بیایان‌ها با پای پیاده راه می‌رفت.

وی گفت: یک روز عدنان رفت تا به پدر و مادر و فرزندش سر بزند، گفت، اگر شهید شدم و برایم صحبت کردی بگو که عدنان در جوانی لغزش‌هایی داشته، چون موقعی که آمدم مادرم حرف‌های تکان‌دهنده‌ای به من زد و می‌دانم که شهید می‌شوم.

عدنان پیشرو بود و همیشه می‌گفت: دنبالم بیایید و خودش همیشه آماده بود، مانند کبوتری همیشه در حال پرواز بود و جاهایی می‌رفتیم که واقعاً قابل تصور نبود و می‌توان گفت عدنان در آن شرایط برای خودش یک قاسم سلیمانی در منطقه بود.

عباس سهراب‌زاده، رئیس دانشگاه پیام‌نور ایلام نیز برگزاری چنین یادواره‌هایی را کمک به شناساندن نقش‌آفرینی جوانان استان ایلام در دوران دفاع مقدس عنوان و اظهار کرد: این برنامه‌ها با قوت بیشتری ادامه پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha