عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از ترور رهبران حماس
کد خبر: 3879715
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸

عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از ترور رهبران حماس

منابع مصری و فلسطینی از عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از تصمیم ترور دو تن از رهبران حماس با مداخله مصر خبر دادند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه «الحدث»، این منابع اعلام کردند: رایزنی قاهره، عقب‌نشینی رژیم اسرائیل از  تصمیم خود برای ترور مروان عیسی، رئیس ستاد مشترک گردان‌های قسام و یحیی السنوار، مسئول حماس در نوار غزه و عضو دفتر سیاسی این جنبش را در پی داشته است.

هفته گذشته هیئتی از مسئولان امنیتی مصر در دیداری سرزده وارد نوار غزه شدند تا اطلاعاتی درباره طرح ترور این دو شخصیت بارز حماس که از مخالفان روند آتش‌بس با اسرائیل (توافقنامه آتش‌بس بلندمدت اسرائیل با حماس) هستند، به دست آورند.

هیئت مصری پیش از ترک نوار غزه در دهم فوریه (21 بهمن ماه) و دیداری چند ساعته با گروه‌های فلسطینی با تثبیت توافقنامه آتش بس موافقت کرد و با حضور در سرزمین‌های اشغالی با مسئولان امنیتی اسرائیل دیدار و درباره پیامدهای ترور این دو رهبر حماس به آن‌ها هشدار داد.

این هیئت همچنین اعلام کرد که مقامات امنیتی اسرائیل از شدت پیامدهای ترور مروان عیسی و یحیی السنوار هراس دارند و می‌ترسند این ترور پیامدهایی مانند پیامدهای ترور «بهاء ابوالعطاء»، از رهبران گردان‌های قدس را در پی داشته باشد.

یادآور می‌شود، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد 21 آبان‌ماه منزل «بهاء ابوالعطا»، از فرماندهان ارشد گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در منطقه «الشجاعیه» غزه را هدف گرفتند.

در این حمله، ابوالعطا و همسرش به شهادت رسیدند و دو فرزند او به شدت زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.

انتهای پیام
captcha