بیست‌و‌سومین نشست كارگروه قرآنی و فرهنگی عتبات ایران + عکس
کد خبر: 3879719
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
28 بهمن‌ماه برگزار شد؛

بیست‌و‌سومین نشست كارگروه قرآنی و فرهنگی عتبات ایران + عکس

بیست‌و‌سومین نشست كارگروه قرآنی و فرهنگی عتبات ايران اسلامی در دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان تهران برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ بیست‌و‌سومین نشست كارگروه قرآنی و فرهنگی عتبات ايران اسلامی با حضور نمايندگان آستان قدس رضوی، آستان مقدس حضرت عبدالعظيم(ع)، مسجد مقدس جمكران، سازمان اوقاف و امور خیریه و بعثه مقام معظم رهبری، 28 بهمن‌ماه در دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان تهران برگزار شد.
پس از تلاوت آياتی از كلام‌الله مجيد توسط اسماعیل شادالویی، عباس سلیمی معاون فرهنگی و امور زائران و رئیس کارگروه قرآنی و فرهنگی اعتاب مقدسه ضمن گرامیداشت ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) با اشاره به حدیث «حُبِّبَ إلَىَّ من دُنياكُم ثَلاثٌ: تِلاوَةُ كِتابِ اللّه ِ و النَّظَرُ في وَجهِ رَسولِ اللّه ِ و الإنفاقُ في سَبيلِ اللّه ِ» از حضرت صدیقه طاهره(س)، بر ضرورت تعیین راهکارهایی جهت الگوسازی از این بانوی بی‌بدیل خلقت برای اقشار عمومی مردم توسط این کارگروه تأکید کرد.
در ادامه میریان، نماینده آستان قدس رضوی در این کارگروه به ارائه گزارشی از روند برگزاری مسابقه 12 تا 12 که به گفتمان‌سازی در مورد بیانیه گام دوم انقلاب می‌پردازد، پرداخت.
همچنین در این نشست زحمتکش، نماینده مسجد مقدس جمکران به تبیین برنامه‌های دهه مهدویت که در ماه شعبان (فروردین 99) برگزار خواهد شد‌، پرداخت و گفت: برنامه‌های هزاران ختم قرآن به نیت سلامتی حضرت ولیعصر(عج)، برگزاری 40 محفل قرآنی و کرسی تلاوت مهدوی، همایش‌ها و جلسات متعدد سخنرانی، تجلیل از پیرغلامان مهدوی و خادمه‌های مهدوی، احیای شب نیمه شعبان، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف از قبیل همدلی برای ظهور و مهدویت و تمدن نوین اسلامی و برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و کتاب‌خوانی، گزیده‌ای از ده‌ها برنامه مسجد مقدس جمکران در دهه مهدویت خواهد بود.
وی ادامه داد: اعتاب مقدسه نیز برنامه‌های پیشنهادی مسجد مقدس جمکران را در اعتاب مقدسه محل مأموریت خود بر اساس مقدورات، به اجرا در خواهند آورد.
زحمتکش اظهار کرد: البته طرح مسابقه عهد منتظران به‌عنوان یک طرح مشترک جهت برگزاری به‌صورت اینترنتی بین اعتاب مقدسه مطرح شد که فایل پی دی اف کتاب مورد نظر بارگذاری خواهد شد و موعد ثبت نام در پایگاه اطلاع‌رسانی اداره قرآن و نماز مسجد مقدس جمکران متعاقبا اعلام خواهد شد.
در پایان جلسه، مقرر شد کارگروه قرآنی و فرهنگی اعتاب مقدسه برای سال 1399 به ارائه هفت طرح فاخر قرآنی و فرهنگی بپردازد که با شاخصه‌هایی از قبیل: امکان مشارکت تمامی اعتاب مقدسه، قابل ارزیابی بودن، مشخص بودن اهداف، مشخص بودن سطح و وسعت جغرافیایی طرح و برآورد مالی و معنوی طرح همراه باشد.
یادآور می‌شود، بیست و چهارمین و آخرین نشست كارگروه قرآنی و فرهنگی عتبات ايران اسلامی در سال 98، سه‌شنبه، 20 اسفندماه سال جاری، به میزبانی آستان قدس رضوی در مشهد مقدس برگزار می‌شود.
مریم احمدی
انتهای پیام
captcha