مضامین عرفانی در هنر اسلامی فارس زائیده فضای معنوی حرم شاهچراغ(ع) است
کد خبر: 3880035
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰

مضامین عرفانی در هنر اسلامی فارس زائیده فضای معنوی حرم شاهچراغ(ع) است

مسئول امور موزه‌های میراث فرهنگی فارس با اشاره به تاثیر حرم شاهچراغ(ع) در شکل‌گیری مکاتب و آثار شاخص هنری این استان، گفت: مضامین عرفانی خلق شده در هنر اسلامی فارس به‌نوعی زائیده فضای معنوی و محیط بی‌آلایش این بارگاه منور بوده است.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، نشست هم‌اندیشی مسئول امور موزه‌ها و جمعی از رؤسای موزه‌های استان فارس امروز، 30 بهمن‌ماه به میزبانی آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

در این جلسه، پیرامون موارد هم‌افزائی از جمله تبلیغات موثر، معرفی مجموعه‌ها و آثار شاخص و همچنین گسترش تعاملات فی‌مابین و راه‌های همکاری، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در این نشست ضمن معرفی شخصیت والای حضرت احمدبن موسی الکاظم(ع)، به جایگاه ویژه آستان مقدس و محوریت مذهبی و فرهنگی این بارگاه منور به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: تعداد قابل توجه زائرین این امامزاده عظیم‌الشان فضای مناسبی جهت معرفی هرچه بهتر و جامع‌تر هنر معماری ایرانی – اسلامی و شاخصه‌های مذهبی، تاریخی و هنری این بارگاه منور و موزه آن را فراهم كرده است.

نجفی، مسئول امور موزه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس نیز در این نشست با اشاره به تاثیر این بارگاه منور در شکل‌گیری مکاتب و آثار شاخص هنری خطه فارس، گفت: مضامین عرفانی خلق شده در هنر اسلامی فارس به‌نوعی زائیده فضای معنوی و محیط بی‌آلایش این بارگاه منور بوده است.

شجاعی، مدیر گردشگری حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) هم در این نشست، ضمن معرفی نفایس موزه حرم مطهر و تاکید بر  اهمیت فضای کلی آستان مقدس که به مصابه یک اِکو موزه قلمداد می‌شود به تبیین مفاد اساسنامه مشترک موزه‌های استان پرداخت.

وی افزود: در این اساسنامه که به‌همت مدیریت گردشگری حرم مطهر و اداره‌کل موزه‌های استان فارس تدوین شده است بر استفاده موثر از فضای همکاری و ارئه سند چشم‌انداز مشترک تأكید شده است.

شجاعی همچنین با معرفی شاخص فعالیت‌های بخش زائرین غیر ایرانی و پتانسیل‌های موجود، بر همکاری هر چه بیشتر جهت معرفی مجموعه‌های ذیربط در فضای بین‌الملل تأكید کرد.

در این نشست علاوه بر ارائه اساسنامه مشترک موزه‌های فارس، بر معرفی مجموعه‌ها با ارائه بروشور مشترک، فضاهای نمایشگاهی اقماری و همچنین تولید تیزرهای تبلیغاتی جهت معرفی هر چه بهتر آثار و مجموعه‌های ذیربط تأكید شد.

انتهای پیام
captcha