وقتی وقف باعث آزادی زندانیان یزدی می‌شود
کد خبر: 3880039
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸

وقتی وقف باعث آزادی زندانیان یزدی می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد از آزادی ۴ مددجوی محکوم مالی جرائم غیر عمد با اختصاص دادن مبلغ ۹۴۰ میلیون ریال به کمک وقف در این استان خبر داد.

وقتی وقف باعث آزادی ۴ زندانی جرائم غیرعمد در یزد می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با پرداخت مبلغ ۹۴۰ میلیون ریال زمینه آزادی ۴ مددجو محکوم مالی را از زندان‌های استان فراهم آورد .

حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در این زمینه به ایکنا گفت: یکی از خدمات اجتماعی که مراکز افق وابسته به بقاع متبرکه و امامزاده‌های استان انجام دادند آزادی زندانیان جرائم غیر عمد است .

وی ادامه داد: در همین راستا و با هدف آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مبلغ 940 میلیون ریال به این اقدام اختصاص داده‌ شد.

زارع‌زاده با اشاره به اینکه در روز عید غدیر امسال نیز ۱۲ زندانی با کمک اداره اوقاف و امور خیریه استان آزاد شدند گفت: افرادی که در بین زندانیان انتخاب شدند، کسانی بودند که به دلیل مشکلات مالی و جرائم غیرعمد، زندانی شده و به دلیل مبلغی جزئی خانواده‌های آنها نان آور نداشت و با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد با بیان اینکه حضور نداشتن سرپرست خانوار سبب بروز آسیب‌هایی می‌شود افزود: یکی از فعالیت‌ها در استان شناسایی آسیب‌های اجتماعی است و در همین راستا با رصد این موضوع ، نبودن سرپرست خانوار را یکی از اصلی ترین دلایل آسیب‌های اجتماعی دیده و دریافتیم با کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد می‌توان قدم مثبتی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی برداشت .

وی بیان کرد: نمایندگان اوقاف، جلساتی را با اداره کل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان و ستاد دیه استان برای شناسایی زندانیان و در نظر گرفتن اولویت‌ها برگزار کرده اند و همچنین فعالیت دیگر در این زمینه برگزاری جلسات و هماهنگی با خیران و واقفان و مردم برای مشارکت در این امر خداپسندانه است.

انتهای پیام
captcha