340 نامزد نمایندگی مجلس انصراف داده‌اند
کد خبر: 3880041
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶
در استان اصفهان؛

340 نامزد نمایندگی مجلس انصراف داده‌اند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان اصفهان گفت: 340 نامزد در مراحل مختلف برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان انصراف داده‌اند.

340 نامزد نمایندگی مجلس انصراف داده‌اند

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان از انصراف ۳۴۰ نفر نامزد در مراحل مختلف برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان از ابتدا تا امروز خبر داد.

حیدر قاسمی در جلسه ستاد انتخابات استان اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر، ۳۴۱ نفر رقابت دارند و پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده نیز بر تعداد انصرافی‌ها افزوده شود. امسال یک‌هزار و ۲۲۴ نفر برای شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان نام‌نویسی کرده بودند.

وی ادامه داد: حجم کار برگزاری انتخابات بر دوش حوزه‌های انتخابیه اصلی و فرعی است که فرمانداران در این زمینه تمهیدات لازم را پیش‌بینی کرده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان گفت: در ستاد انتخابات هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است و هر یک از فرمانداران حوزه‌های انتخابیه در یکی از جلسات این ستاد شرکت کردند و امروز هم در آخرین جلسه ستاد یکی از فرمانداران حضور یافت.

وی افزود: فرمانداران در این جلسات نظرات، کمبودها و مشکلات خود را در حوزه انتخابیه خود مطرح می‌کنند و هماهنگی لازم در این جلسات برای رفع این مشکلات انجام می‌شود.

قاسمی اضافه کرد: در حال حاضر تعرفه‌های انتخابات توزیع شده است، نیروهای دست‌اندرکار آموزش‌های لازم را دیده‌اند، اقلام و تجهیزات در اختیار حوزه‌ها قرار گرفته و امکانات تدارکاتی پیش‌بینی شده است تا در روز جمعه دوم اسفند به استقبال انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با مشارکت مردم فهیم استان برویم.

وی ادامه داد: البته کمیته‌های حقوقی، امنیتی و انتظامی، فناوری ارتباطات، پشتیبانی و سایر کمیته‌ها به‌صورت مرتب از طریق سامانه جامع انتخابات و طُرق دیگر با حوزه‌های انتخابیه در ارتباط هستند و تمام امور را رصد می‌کنند.

بر اساس این گزارش، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای تعیین۲۰ کرسی(به همراه نماینده ارامنه) روز جمعه دوم اسفند امسال همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان برگزار می‌شود.

نامزدهای این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۵ حوزه انتخابیه از جمله حوزه اقلیت‌های مذهبی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

نزدیک به ۶۰ هزار نفر در امر برگزاری انتخابات در استان اصفهان همکاری دارند.

تعداد ۲ هزار و ۸۳۶ شعبه اخذ رای در استان آرای شرکت‌کنندگان در انتخابات را اخذ می‌کنند.

حوزه انتخابیه اصفهان به مرکزیت اصفهان دارای پنج کرسی است و مردم این شهرستان باید از بین نامزدها پنج تَن را به نمایندگی خود برای حضور در مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند، به علاوه نماینده ارامنه اصفهان و جنوب ایران.

در این دوره از انتخابات، یک هزار و ۲۴۲ داوطلب در استان اصفهان ثبت‌نام کردند که سرانجام دست‌کم ۳۷۲ نامزد تایید صلاحیت شدند که با هم رقابت می‌کنند.

همچنین، دست‌کم سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در استان افزون بر پنج میلیون نفری اصفهان واجد شرایط رای دادن هستند.

انتهای پیام
captcha