گزارش سالانه «عفو بین‌الملل» درباره سرکوب در بحرین
کد خبر: 3880057
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۷

گزارش سالانه «عفو بین‌الملل» درباره سرکوب در بحرین

سازمان عفو بین‌الملل در گزارش سالانه خود درباره وضعیت حقوق بشری بحرین در سال 2019 اعلام کرد که دادگاه‌های این کشور در محاکمه‌‌های دسته‌جمعی، ناعادلانه عمل کرده و حقوق بشر را به شکل گسترده‌ای نقض کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مراه البحرین، سازمان عفو بین‌الملل امروز، چهارشنبه ضمن ارائه گزارش سالانه خود درباره اوضاع حقوق بشری بحرین در سال گذشته میلادی اعلام کرد که دولت بحرین در سال 2019 آزادی بیان را به شکل گسترده نقض و اینترنت به عنوان ابزاری برای انتقاد از حکومت را به شدت محدود کرد.

عفو بین‌الملل در گزارش خود به محاکمه‌های دسته‌جمعی متهمان در سال گذشته میلادی اشاره کرد و افزود: دادگاه‌های بحرین در محاکمه دسته‌جمعی متهمان به انجام اقدامات تروریستی یا تظاهرات‌کنندگان ظالمانه عمل کرده و تابعیت برخی از آنها سلب کرده است.

در این گزارش همچنین از دولت بحرین به دلیل عدم رعایت قانون مساوات برای زنان و برابری آنها با مردان انتقاد شده است.

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که بحرین پس از توقف احکام اعدام در حق فعالان بحرینی در ژانویه 2017، مجدداً آن را در سال 2019 از سرگرفت. علاوه بر آن، شرایط زندان‌های بحرین بسیار نامطلوب گزارش شده و در بسیاری از موارد، با زندانیان به شکلی غیرانسانی برخورد شد.

سازمان حقوق بشری مزبور همچنین اوضاع زندانیان سیاسی در زندان‌های بحرین در سایه ممانعت مسئولان زندان از درمان بیماری آنها را نگران‌کننده خواند.

در ادامه گزارش عفو بین‌الملل به شرایط بد زندان مرکز «جو» بحرین اشاره شد و در آن آمده است که تعدادی از زندانیان زندان نامبرده که یکی از زندان‌های اصلی این کشور محسوب می‌شود، دچار مسمومیت غذایی شده و به بیمارهای پوستی مبتلا شده‌اند.

انتهای پیام
captcha