تمدید مهلت ثبت‌نام جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان در همدان
کد خبر: 3880862
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷

تمدید مهلت ثبت‌نام جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان در همدان

دبیر کانون قرآن و عترت دانشگاه بوعلی سینا همدان از به تعویق افتادن زمان برگزاری بخش شفاهی سی‌و پنجمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان خبر داد و گفت: ثبت‌نام در این دور از جشنواره که تا امروز 4 اسفندماه فرصت داشت همچنان ادامه دارد و زمان قطعی برگزاری این مسابقه متعاقبا از سوی وزارت علوم اعلام می‌شود.

تمدید مهلت ثبت‌نام جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان در همدانحسین مختاری، دبیر کانون قرآن و عترت دانشگاه بوعلی سینا همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان اظهار کرد: با توجه به تعطیلی برخی دانشگاه‌های کشور و تعطیلی این دانشگاه تا پایان هفته زمان برگزاری مسابقات قرآن و عترت دانشجویان به زمان دیگری موکول شد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه این مسابقات قرار بود تا در بخش برادران، ۶ اسفند و خواهران ۷ اسفند ماه سال جاری برگزار شود به دلیل تعطیلی دانشگاه برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا به زمان دیگری که بر اساس اعلام قبلی وزارت علوم خواهد بود انتقال داده می‌شود.
مختاری تاکید کرد: ثبت‎‌نام همچنان ادامه دارد و علاقمندان می‌توانند نسبت به ثبت‌نام خود تا قبل از اعلام زمان مسابقات، با مراجعه به سایت etratbasu.ir و دریافت آئین‌نامه جشنواره اقدام کنند.
دبیر کانون قرآن و عترت دانشگاه بوعلی سینا همدان اظهار کرد: بخش شفاهی سی‌و پنجمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان در ۹ رشته برگزار می‌شود.
وی افزود: قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل، اذان، تواشیح و دعا و مناجات خوانی، رشته‌های این دور از جشنواره قرآن و عترت دانشجویان است.
مختاری با اشاره به اینکه بخش شفاهی مسابقات با همکاری دانشجویان دانشگاه‌های همدان و حوزه‌های علمیه خواهران و برادران برگزار خواهد شد، گفت: بخش شفاهی این دور از مسابقات با حضور دانشجویان و طلاب در دانشگاه بوعلی سینا برگزار خواهد شد که تا کنون مجموعا 125 نفر، 60 دانشجو و 65 نفر از طلاب حوزه علمیه همدان در بخش شفاهی مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند.

دبیر کانون قرآن و عترت دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به اینکه بخش کتبی سی و پنجمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان در قالب «مسابقات کتابخوانی» برگزار خواهد شد گفت: بخش کتبی در ۹ رشته برگزار می‌شود.
وی گفت: «آشنایی با احادیث اهل بیت(ع)»، «آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه»، «آشنایی با صحیفه سجادیه»«آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن»، «آشنایی با سیره معصومین(ع)»، «حفظ موضوعی قرآن کریم»، «احکام»، «پرسمان معارفی»و « سبک زندگی ایرانی و اسلامی» رشته‌های بخش کتبی این دور از مسابقات است.
مختاری با اشاره به اینکه ثبت نام این بخش نیز همچنان ادامه دارد، گفت: علاقمندان می‌توانند جهت ثبت نام و دریافت منابع بخش کتبی و شفاهی آزمون به سایت، etratbasu.ir مراجعه کنند.
وی با اشاره به اینکه ثبت نام در این جشنواره با استقبال بالایی روبرو بوده است، گفت: 620 دانشجو در این بخش تا کنون ثبت‌نام کرده‌اند.
دبیر کانون قرآن و عترت دانشگاه بوعلی با اشاره به اینکه هر کدام از دانشجویان می‌توانند در یکی از ۹ رشته ثبت نام کنند، گفت: به برگزیدگان جوایز نفیسی اعطا خواهد شد ۹ جایزه ۳۰۰ هزار تومانی برای نفرات اول، ۹ جایزه ۲۵۰ هزار تومانی برای نفرات دوم و ۹ جایزه ۲۰۰ هزار تومانی برای نفرات سوم در پایان مسابقات اعطا خواهد شد.
وی با بیان اینکه دانشجویانی که در جشنواره‌های ملی دانشجویی در سال‌های گذشته، حائز رتبه اول تا سوم شده‌اند، حق شرکت در همان رشته در جشنواره را نخواهند داشت، گفت: آیدی @mokhtarii_h در تلگرام پاسخگوی سوالات شما در خصوص این مسابقات است.

انتهای پیام
captcha