اطلاع‌رسانی شفاف از رواج شایعات جلوگیری می‌کند
کد خبر: 3881734
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹

اطلاع‌رسانی شفاف از رواج شایعات جلوگیری می‌کند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: مردم حق دارند واقعیت‌ها و آنچه اتفاق می‌افتد را بدانند؛ اطلاع رسانی شفاف و بیان حقایق، از رواج شایعات در سطح جامعه جلوگیری می‌کند؛ وجود این شایعات می‌تواند تبعات روحی و روانی سنگینی به دنبال داشته باشد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، سیدمهدی طباطبایی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان امروز، 8 اسفندماه در جمع خبرنگاران گفت: ویروس کرونا نسبت به بیماری‌هایی مانند آنفلوانزا میزان مرگ‌ و میر کمتری دارد، بطوری که تنها در دو تا سه درصد موارد منجر به مرگ می‌شود، اما سرعت انتشار آن بسیار بالاست و توجه جدی را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه این ویروس واکسن ندارد، اما به‌تازگی دستورالعمل‌های درمانی آن شناخته شده است، افزود: مهمترین شیوه مبارزه با این بیماری، قطع چرخه انتقال با رعایت اصول پیشگیری و در رأس آن، رعایت بهداشت دست و همچنین رعایت بهداشت عطسه و سرفه است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: نباید از این بیماری وحشت کرده و جامعه را دچار التهاب کرد، به هر حال بشر همواره با بیماری‌های نو پدید رو به رو بوده و بیماری کرونا هم مستثنی نیست.

وی با اشاره به اینکه مدیریت التهاب در سطح جامعه به تاب‌آوری و توانمند سازی مردم کمک می‌کند، ادامه داد: متاسفانه هجمه وسیعی از اطلاعات غلط در سطح فضای مجازی منتشر می‌شود و برخی از این محتواها و اخبار به دنبال تغییر باور و اعتماد مردم به فرزندانشان‌ در نظام سلامت است.

طباطبایی اظهار کرد: مردم حق دارند واقعیت‌ها و آنچه اتفاق می‌افتد را بدانند؛ اطلاع رسانی شفاف و بیان حقایق، از رواج شایعات در سطح جامعه جلوگیری می‌کند؛ وجود این شایعات می‌تواند تبعات روحی و روانی سنگینی به دنبال داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: براساس آخرین مقالات پروتکل‌های درمانی برای مقابله با این ویروس وجود دارد و جای نگرانی نیست اما التهاب جامعه باید مدیریت شود و مردم آگاه باشند تا بتوانیم مخاطرات را کم کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه وزارت بهداشت به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه ورود کند و توانمندسازی مردم در مقابله با این ویروس کمک کننده است، اضافه کرد: از رسانه‌ها می‌خواهیم تا با اطمینان کامل، اطلاعات آموزشی که از سوی نظام بهداشت و درمان رسمی کشور تایید و منتشر می‌شود را باز نشر دهند.

وی همچنین از رسانه‌های استان خواست تا رفتارهای زشت محتکران و سودجویانی که از نگرانی و نا آگاهی مردم سوء استفاده می‌کنند را تقبیح کنند.

طباطبایی مهمترین اقدام برای مقابله با کرونا را آموزش مردم جهت رعایت بهداشت فردی دانست و افزود: تمامی بیمارستان‌ها ۱۰ درصد ظرفیت خود را به موضوع مقابله و درمان کرونا اختصاص داده و تمامی مراکز جامع خدمات سلامت آمادگی کامل برای مقابله با این ویروس را دارند.

انتهای پیام
captcha