بهبود فضای كسب و كار، نقطه اشتراك فعالیت‌های توسعه‌ای فارس باشد
کد خبر: 3881816
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳

بهبود فضای كسب و كار، نقطه اشتراك فعالیت‌های توسعه‌ای فارس باشد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی فارس با تأكید بر اینكه اهمیت بهبود فضای كسب و كار به‌منظور ایجاد اشتغال و رونق تولید گفت: بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع آن نقطه اشتراک فعالیت‌های توسعه‌ای و اقتصادی استان باشد.

به گزارش ایكنا از فارس، جمال رازقی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس شب گذشته، 7 اسفندماه در نشست صمیمی با رئیس و معاونان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با تأکید بر لزوم همکاری‌های مشترک اتاق بازرگانی فارس و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت: یکی از موضوع‌های اصلی ما در استان بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع آن است که این مهم می‌تواند نقطه اشتراکی برای ایجاد هم‌افزایی و تعامل در استان باشد.

وی افزود: باور داریم مسائل مربوط به بخش اقتصاد استان به‌صورت کارشناسی و تخصصی دنبال شود که انجام کار کارشناسی برای تسهیل و بهبود فضای کسب و کار استان نیاز به شفافیت اطلاعات و در دسترس بودن اطلاعات دارد که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در این زمینه نقش مهمی دارد.

رازقی بیان كرد: بسیاری از سیاست‌گزاری‌ها و آمارها در بخش‌های اقتصادی ما مانند اشتغال، مالیات ستانی و نظام بانکی با مشکلاتی روبه‌رو است که تأثیر آن مستقیم بر منافع ملی و بخش اقتصاد و تولید کشور است که این مسائل باید به‌صورت ریشه‌ای کارشناسی و عارضه‌یابی شود.

رئیس اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: همچنین جلوگیری از موازی‌کاری فعالیت‌ها به ویژه در حوزه‌های پژوهشی در حوزه توسعه‌ای و اقتصادی استان از دیگر زمینه‌های همکاری بین اتاق بازرگانی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان است که آثار این فعالیت‌ها می‌تواند در بخش اقتصاد کشور گره گشا باشد.

وی با بیان اینکه با هم‌افزایی و همکاری بین‌بخشی می‌توان در پیشبرد اهداف موفق‌تر عمل کرد، اضافه کرد: همکاری‌های مشترک اتاق بازرگانی فارس و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان می‌تواند در پیشبرد اهداف توسعه‌ای اقتصادی استان بسیار موثر باشد.

رئیس اتاق بازرگانی فارس در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: اتاق بازرگانی علاوه بر وظائف ذاتی و قانونی خود، اقداماتی در حوزه‌های پژوهشی، حقوقی و قضایی و تشکل‌های صادراتی را انجام می‌دهد که رویکرد ما در فعالیت‌ها کاهش مشکلات فعالان بخش خصوصی استان و رفع موانع و تسهیل فضای کسب و کار است.

رازقی با تشریح فعالیت‌های بخش‌های مختلف اتاق بازرگانی فارس گفت: در چند سال اخیر فعالیت‌های پژوهشی کاربردی در دستور کار اتاق بازرگانی فارس قرار گرفته و در این زمینه دبیرخانه شورای پژوهشی متشکل از 9 هسته پژوهشی با همکاری بیش از 120 استاد دانشگاه استان، فعالان بخش خصوصی و نمایندگان بخش دولتی در اتاق بازرگانی فعال است.

وی بیان كرد: همچنین دبیرخانه کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی نیز به‌صورت تخصصی بخش‌های مختلف اقتصادی و مطالبات فعالان اقتصادی استان را دنبال می‌کند که فعالیت‌های تخصصی در کمیسیون‌های اتاق به عمدتاً حاصل انتظارات بخش خصوصی و رفع مشکلات آن‌هاست، ورودی شورای پژوهش و یا شورای گفت‌گو هستند.

رازقی با اشاره به اینکه بیان حرف کارشناسی و کاربردی مورد انتظار ماست، افزود: اقدامات تخصصی در 29 تشکل صادراتی زیر مجموعه اتاق، دبیرخانه شورای گفت‌وگو، دفتر مطالعات اقتصادی و اجتماعی، استانداردسازی، پایش فضای کسب و کار و مرکز آموزش این اتاق در حال انجام و ارائه به بخش خصوصی و دولتی استان است که تلاش می‌کنیم نقش خود را در استان ایفا کنیم.

وی اظهار كرد: رفع مشکل واحدهای تولیدی به‌صورت موقت گره‌ای از مشکل آن‌ها رفع نمی‌کند بلکه باید تلاش کنیم فضایی در استان فراهم شود که واحدها و بنگاه‌ها بتوانند با کمترین مشکل در آن فعالیت کنند و اشتغال پایدار داشته باشند.

انتهای پیام
captcha