پیشنهاد تعطیلی موقت نماز جمعه و اماکن زیارتی تهران
کد خبر: 3881823
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲

پیشنهاد تعطیلی موقت نماز جمعه و اماکن زیارتی تهران

فرمانده مقابله با کرونا در استان تهران، در رابطه با مصوبات ستاد فرماندهی عملیات مدیریت این بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: پیشنهاد برگزار نشدن موقت نماز جمعه تهران و اماکن زیارتی این استان ارائه شده است.

پیشنهاد تعطیلی موقت نماز جمعه و اماکن زیارتی تهرانبه گزارش ایکنا، علیرضا زالی، فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در استان تهران، در رابطه با مصوبات این ستاد که با حضور انوشیروان بندپی استاندارد تهران تشکیل شد، اظهار کرد: هم‌افزایی و انسجام و گسترش وحدت رویه راهبردی بین تمام دستگاه‌های اجرایی در مدیریت استان تهران مصوب شد.


وی بیان کرد: تمام مرخصی‌های مدیران ارشد استان تهران تا اطلاع ثانوی لغو شد. همچنین مصوب شد تمام دستگاه‌های اجرایی اقدامات به عمل آمده، پیشنهادات و اقدامات فراسو در روز‌های آتی را در اسرع وقت به ستاد اعلام کنند که در کنار بخش‌های راهبردی، تمام ظرفیت سازی فعالیت‌های اجرایی و آتی دستگاه‌های اجرایی تببین و شفاف سازی شود و از هر گونه تداخل جلوگیری شود.

وی تأکید کرد: پیشنهاد تعطیلی موقت نماز جمعه کلانشهر تهران و سایر شهرستان‌های تابعه استان تهران، پیشنهاد تعطیلی موقت اماکن زیارتی مشتمل بر بقاع متبرکه و امام زادگان در سطح استان تهران تا اطلاع ثانوی، پیشنهاد تعطیل موقت برگزاری نماز جماعت در مساجد سطح استان تهران، استمرار تعطیلی مدارس و مراکز آموزش عالی در سطح استان تهران با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعطیلی کنسرت‌ها، سینماها، تئاترها، تالارها، سالن‌های اجتماعات، مکان‌های برگزاری مراسم جشن و تشریفاتی در سطح استان تهران تا اطلاع ثانوی از دیگر مصوبات این ستاد است.

زالی یادآور شد: تمام دستگاه‌های اجرایی کارکنان در معرض خود را شناسایی کنند و با استفاده از آموزش‌های بهداشتی و درمانی به گونه‌ای عمل کنند که این افراد در معرض خطر، کاهش ساعت کاری و یا مرخصی اجباری برایشان تدارک دیده شود. به طور خاص برای جانبازان شیمیایی کارکنان مستقر در تهران نیز تمام دستگاه‌های اجرایی موظف شدند در قالب مرخصی‌های اجباری بدون احتساب سنواتی مرخصی‌شان، اقدام کنند؛ چراکه آسیب‌پذیر هستند.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های تمام دستگاه‌های اجرایی برای آموزش همگانی و افزایش ارتقای سلامت قرار شد تمام دستگاه‌ها در تهران که خود واجد مجموعه بهداشتی درمانی هستند مانند شهرداری، بانک‌ها، صنعت نفت و تامین اجتماعی مجموعه کلینیک‌ها و خدمات سرپایی خود و بعضا خدمات درمانی را با تصویب ستاد بحران در اختیار این ستاد قرار دهند تا در زمینه بیماریابی، آموزش همگانی، غربالگری و کاهش بار مراجعات درمانی عمل شود. استاندار تهران تاکید داشتند اقدامات کامل حفاظتی و حمایتی و تشویقی برای پزشکان و کارکنان و افراد دلسوزی که در خط مقدم عرصه بهداشت و درمان فعالیت می‌کنند به طور ویژه دیده شود.
وی گفت: بحث تامین اعتبارات مکفی و مورد لزوم استان تهران و استفاده از مبادی اعتباری مکفی برای مالی نوینی که متوجه استان تهران است نیز مورد توجه قرار گرفت.

زالی ادامه داد: پیشنهاد دیگر این ستاد آن بود که قوه قضاییه در مورد زندانیانی که در استان تهران هستند با غربالگری و طبقه‌بندی که در مورد جرم‌های کیفری انجام می‌دهند، به شرط صدور گواهی صحت توسط مبادی بهداشت و درمان درون زندان‌ها، اجازه مرخصی به زندانیان داده شود تا بار قابل توجهی از این تجمعات کم شود.

وی همچنین درباره پادگان‌ها گفت: خوشبختانه اقدامات خیلی خوبی توسط واحد‌های نظامی در سطح تهران انجام شده است. در مورد پادگان‌ها که محل تجمع است تاکید بر ارایه خدمات پیشگیرانه و بهداشتی و حفاظتی به خصوص در خصوص تنظیف پتو‌ها و ملحفه‌ها و به خصوص بهداشت فردی سربازان است که باید انجام شود.

انتهای پیام
captcha