دو میلیون نفر عضو اصلی کانون‌های مساجد در کشور هستند
کد خبر: 3881833
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲
علیزاده:

دو میلیون نفر عضو اصلی کانون‌های مساجد در کشور هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در کشور حدود دو میلیون نفر عضو اصلی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هستند که یک ظرفیت بزرگ است.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان امروز پنج‌شنبه، 8 اسفندماه در جلسه شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با بیان اینکه در آستانه روز 18 اسفند سالروز تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در کشور هستیم گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از سال حدود 72 در کشور تشکیل شدند و در آستانه 27‌امین سالگرد تشکیل این کانون‌ها قرار داریم.

وی با عنوان اینکه در سال 95 بنابه پیشنهاد وزیر ارشاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی اساسنامه این کانون‌ها به تصویب شورا رسید افزود: بر اساس این اساسنامه نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان مسئول شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان معرفی شده است.

مدیرکل ارشاد استان کرمان با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یک نهاد غیردولتی برخاسته از مساجد هستند تا استعدادهای نیروهای داخل مسجد را کشف و معرفی کند گفت: در کشور حدود دو میلیون نفر عضو اصلی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هستند که یک ظرفیت بزرگ است.

وی ادامه داد: از سال گذشته طرح «فهما» در کانون‌ها اجرایی شده که بر اساس آن کانون‌ها برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را در سامانه وارد می‌کنند و بودجه آنها نیز با توجه به عملکردشان اختصاص داده شده و بر همین اساس درجه‌بندی می‌شوند.

حجت‌الاسلام مصطفی گرجی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان نیز در این جلسه گفت: شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در شهرستان‌ها نیز به ریاست ائمه جمعه و نائب رئیسی فرمانداران تشکیل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف شورا مدیریت منابع مالی و تلاش برای تقسیم کار در اجرای برنامه‌های کانون‌های مساجد است افزود: انجام فعالیت‌های هنری، فعالیت‌های کتاب و کتابخوانی، قرآنی، کارآفرینی در عرصه فرهنگ و هنر و فعالیت‌های در راستای نشاط اجتماعی از وظایف کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تعیین شده است.

انتهای پیام
captcha