تعداد بیماران مبتلا به كرونا در فارس به 8 نفر رسید
کد خبر: 3881901
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۲

تعداد بیماران مبتلا به كرونا در فارس به 8 نفر رسید

با مثبت بودن نتایج آزمایش اولیه 5 نمونه از 63 مورد مشكوك به بیماری كرونا، تعداد بیماران مبتلا به این ویروس در فارس به 8 نفر رسید.

به گزارش ایكنا از فارس، طی روزهای گذشته عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز اعلام كرده بود كه جواب آزمایشات 3 نمونه از 59 مورد مشكوك به ابتلای ویروس كرونا، در استان فارس مثبت بوده است.

همتی شامگاه پنج‌شنبه، 8 اسفندماه به خبرنگاران رسانه‌های استان فارس اعلام كرد كه نتایج اولیه 5 نمونه از 63 مورد مشكوك به كرونا در استان نیز مثبت بوده است و بدین حساب تعداد بیماران مبتلا به كرونا در فارس به 8 نفر رسید.

وی اظهار كرد: بر اساس غربالگری انجام شده، تست پنج بیمار مشکوک به ابتلا از ۶۳ مورد بستری در بیمارستان حضرت علی اصغر(ع)، در مرحله اولیه مثبت بوده است كه این تعداد افراد در بیمارستان بستری بوده و حال عمومی آنان بسیار خوب است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز با بیان اینكه در استان فارس، تهیه تست اولیه برای بیماران مشکوک که دارای نشانه‌های بالینی قوی ابتلا به این بیماری بودند، به‌صورت منظم در حال انجام است، گفت: این تست اولیه در استان انجام شده است و نتایج برای تایید نهایی به وزارت بهداشت ارسال می‌شود.

همتی تأكید كرد: پروتکل‌های درمانی برای افراد مشکوک بستری، هم‌اکنون در بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) در حال انجام است و این پروتکل‌ها برای موارد دارای نمونه مثبت، با جدیت بیشتری انجام می‌شود که امیدواریم به‌زودی شاهد تقویت روند بهبودی بیماران باشیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز همچنین گفت: یکی از سه مورد مثبت اعلام شده نیز با اقدامات درمانی دانشگاه، بهبودی قطعی یافته و ترخیص شده است و دو مورد در قرنطینه خانگی در حال دریافت خدمت مراقبت از منزل هستند.

وی در پایان، شماره تلفن ۱۸۱۹ و وبگاه https://corona.sums.ac.ir را به‌عنوان مراجع رسمی برای کسب اطلاعات و اخبار مربوط به این بیماری اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha