کرونا در جهان؛ ۵۷ کشور آلوده و ۲۸۰۰ نفر قربانی ویروس شدند
کد خبر: 3881962
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰

کرونا در جهان؛ ۵۷ کشور آلوده و ۲۸۰۰ نفر قربانی ویروس شدند

ویروس کرونا با عبور از مرز بلاروس، نیوزیلند، لیتوانی، جمهوری آذربایجان و هلند محدوده شیوع خود را به ۵۷ کشور افزایش داد و با ورود به نیجریه قاره آفریقا را نیز به طور جدی تهدید کرد.

کرونا در جهان؛ ۵۷ کشور آلوده و ۲۸۰۰ نفر قربانی ویروس شدند
به گزارش ایکنا به نقل از «euronews.com»، همزمان با افزایش شتابان شیوع ویروس کرونا در چین، کره جنوبی، ایران و ایتالیا شمار مبتلایان به این ویروس از سطح جهان از مرز ۸۳ هزار نفر گذشت.
 
در همین حال، تایید نمونه‌های ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در قاره اروپا سرعت گرفته، به طوری که تعداد بیماران در آلمان و فرانسه با جهش مواجه شده و تعداد کشورهای درگیر این شیوع ویروس کرونا در این قاره به ۲۲ کشور رسیده است.

توقف بازی‌های بوندس لیگا

دولت آلمان با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا به ۶۰ نفر، ستاد مقابله با بحران تشکیل داد.
 
این ستاد روز جمعه درباره دستورالعمل جدید برگزاری برنامه‌ها و رویدادهای پرجمعیت مانند کنسرت‌های بزرگ یا نمایشگاه‌های بزرگ تصمیم گیری خواهد کرد.

لیگ سراسری فوتبال آلمان نیز روز جمعه اعلام کرد، در این هفته از رقابت‌های بوندس‌لیگا هیچ مسابقه‌ای انجام نخواهد شد.

تعطیلی هیوندا و دیزنی لند

خودروسازی هیوندا پس از اعلام نتیجه مثبت آزمایش یکی از کارکنان این شرکت در کارخانه واقع اولسان کره جنوبی، فعالیت این کارخانه را به حالت تعلیق درآورد. همچنین در ژاپن نیز مجموعه تفریحی دیزنی لند را که در نزدیکی توکیو قرار دارد به مدت دو هفته تعطیل کرد.

ثبت نمونه کرونا در ولز

وزارت بهداشت ولز اعلام کرد که یک فرد بازگشته از سفر به ایتالیا به عنوان نخستین مورد کرونا در این کشور ثبت شد. بدین ترتیب مجموع شمار مبتلایان به ویروس کرونا در بریتانیا به ۱۹ مورد رسید.

ممنوعیت تجمع بالای ۱۰۰۰ نفر

دولت سوئیس روز جمعه با انتشار اطلاعیه‌ای هر گونه تجمع بیش از هزار نفر را در این کشور ممنوع کرد. این ممنوعیت با هدف پیشگیری از گسترش ویروس کرونا در سوئیس اعمال شده است. بر همین اساس، برگزاری نمایشگاه خودرو ژنو نیز لغو شد.

قرنطینه رئیس جمهوری مغولستان

خالتماگین باتولگا، رییس جمهوری مغولستان پنجشنبه شب پس از بازگشت از سفر به چین به طور احتیاطی وارد قرنطینه ۱۴ روزه شد.

باتولگا به همراه چند مقام دولتی دیگر از جمله وزیر خارجه مغولستان برای دیدار با رئیس جمهوری چین به پکن سفر کرده بود.

این هیأت دولتی بلافاصله پس از بازگشت از چین در قالب اقدامی احتیاطی وارد قرنطینه ۱۴ روزه شدند.

با وجود این که تاکنون موردی از شیوع ویروس کرونا در مغولستان گزارش نشده ولی برای پیشگیری از شیوع آن مدارس این کشور تا پایان ماه مارس تعطیل خواهند بود.

همچنین، وبگاه روزنامه اماراتی «البیان» اعلام کرد: سخنگوی وزارت بهداشت آلمان در پاسخ به سؤالی درباره آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این گفت: در حال حاضر 60 نفر در آلمان مبتلا به این ویروس هستند، اما این آمار دائما در حال تغییر است.
 
جمهوری آذربایجان
 
خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز اعلام کرد که مقامات جمهوری آذربایجان، امروز، نهم اسفندماه، از ثبت نخستین بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

براساس گزارش اسپوتنیک، یک شهروند روسی که تازه از طریق ایران وارد جمهوری آذربایجان شده، آلوده با ویروس کرونا بوده است.
 
ابتلای ۳ نفر به کرونا در سرزمین‌های اشغالی فلسطین

از سوی دیگر، وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی امروز از ثبت یک مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در سرزمین‌های اشغالی فلسطین خبر داد.

طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، وزارت بهداشت اسرائیل دیروز نیز از ابتلای یک فرد به ویروس کرونا خبر داد و افزود که این فرد به تازگی از ایتالیا بازگشته و اکنون در قرنطینه قرار دارد.

طبق این گزارش، وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را تاکنون سه نفر اعلام کرده و اجرای تحقیقات گسترده از این افراد برای مشخص شدن مکان‌های تردد آن‌ها و افرادی که با آن‌ها در تماس بوده‌اند، آغاز کرده تا این افراد را به مدت دو هفته قرنطینه کند.
 
کره جنوبی

با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کره جنوبی، آمار افراد آلوده به ویروس کرونا در این کشور به 2022 مورد رسید.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در سئول روز جمعه اعلام کرد، ۲۵۶ مورد جدید از ابتلا به بیماری «کووید-۱۹» در کره جنوبی گزارش شده و آمار کلی مبتلایان به ویروس جدید کرونا در این کشور به ۲۰۲۲ نفر رسیده است.

با این حال طبق این آمار، تعداد قربانیان ویروس کرونا در کره جنوبی نسبت به روز گذشته تغییری نداشته و بر روی عدد ۱۳ ثابت مانده است.
 
کویت

از سوی دیگر، یکی از مقامات وزارت بهداشت کویت اعلام کرد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۴۳ نفر رسیده است.

دولت کویت تدابیر جدیدی را برای مقابله با این بیماری اعلام کرده است. از جمله، مسافران تمامی پروازها باید رضایت‌نامه‌ای را امضا کنند که در صورت بروز علائم آلودگی به ویروس کرونا، قرنطینه آن‌ها به‌مدت دستکم دو هفته را میسر می‌کند.
 
نیجریه

همچنین، نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در صحرای آفریقا و در کشور نیجریه تایید شد.

براساس گزارش الجزیره، یک مرد ایتالیایی که در اوایل این هفته به منطقه پرجمعیت لاگوس رفته به ویروس مبتلا شده است. پیش از این نیز مواردی در مصر و الجزایر گزارش شده بود اما در منطقه  صحرای آفریقا کرونا گزارش نشده بود.

گفتنی است، در چین که مرکز ویروس کرونا است امروز جمعه حداقل ۴۴ مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است و تعداد تلفات آن در سراسر این کشور به ۲۷۸۸ نفر رسیده است.

بنابراین گزارش، ویروس کرونا در کل جهان تاکنون بیش از ۲۸۰۰ نفر را کشته و حدود ۸۳۰۰۰ نفر  آلوده کرده است.
انتهای پیام
captcha