پیشنهاد زمانی ثابت برای برپایی هرساله مسابقات بین‌المللی قرآن ایران / رویداد مهم خردادماه
کد خبر: 3882811
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
مصطفی صدرزاده مطرح کرد؛

پیشنهاد زمانی ثابت برای برپایی هرساله مسابقات بین‌المللی قرآن ایران / رویداد مهم خردادماه

مصطفی صدرزاده، پیشکسوت قرآنی، دلایل انتخاب زمانی ثابت در خردادماه را برای برپایی هرساله مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران بیان کرد.

پیشنهاد زمانی ثابت برای برپایی هرساله مسابقات بین‌المللی قرآن ایران / رویداد مهم خردادماهبه گزارش ایکنا، مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران از مهمترین رویدادهای قرآنی ایران و جهان است که هر ساله شاهد برپایی آن براساس تقویم قمری هستیم و بسیاری از ادوار در هفته وحدت برگزار و هر چند سال در ماه و فصلی متفاوت برپا شد. پیشنهاد انتخاب زمانی براساس تقویم هجری شمسی، برای اینکه این رویداد از ثبات زمانی برخوردار شود، بارها مطرح شده است، اما این‌بار یکی از چهره‌های نام‌آشنای قرآنی و از پیشکسوتان این عرصه، پیشنهاد برپایی مسابقات را در خردادماه مطرح و دلایل خود را نیز بیان کرده است که در ادامه می‌خوانید؛

«این انقلاب بی‌نام خمینی(ره) در هیچ جای جهان شناخته شده نیست.» امام خامنه‌ای (مدظله العالی)

با احترام و آرزوی سلامتی و بهروزی برای شما دوست فرهیخته و عزیز و بزرگوارم.

به عرض می‌ر‌ساند، نظر به شیوع ویروس منحوس کرونا و پیشگیری از سرایت آن جهت سلامتی آحاد ملت فهیم و سربلند ایران اسلامی به ویژه جامعه قرآنیان کشور، اکنون که بنا به اضطرار مقرر است مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با تعویق و تغییر زمانی و مکانی برگزار شود. پیشنهاد می‌شود، از آنجا که نام ایران شناخته شده و عجین با نام مبارک حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) است، بسیار شایسته و بجاست که این مسابقات از سال آینده و به طور ثابت به مناسبت ایام رحلت حضرت امام خمینی(ره) در ماه شمسی از دهم تا پانزدهم خردادماه هر سال برگزار شود.

این پیشنهاد قبلاً نیز با رؤسای پیشین سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که اینجانب از همان ابتدای انقلاب تاکنون از نزدیک شاهد زحمات خالصانه و دلسوزانه و بی‌دریغ آنان در امر برگزاری مسابقات کشوری و بین‌المللی قرآن کریم بوده‌ام در میان گذاشته شد که ظاهراً پسندیدند و از آن استقبال کردند، لیکن پیگیری نشد و جرئت و انگیزه تغییر و تحول در این زمینه به وجود نیامد.

متأسفانه در این سال‌های اخیر ما تابع تغییرات و مقررات مسابقات بین‌المللی دیگر کشورها شده‌ایم! که این نیز ضعف و بی‌تدبیری ما را در صحنه بین‌المللی می‌رساند. برگزاری مسابقات در این ایام، علاوه بر اثرات مثبت آن و آمادگی روحی و عاطفی که در جامعه حاکم خواهد شد از نظر اقتصادی نیز می‌تواند مقرون به صرفه بوده باشکوه و جلال بیشتری از جهت کمی و کیفی برگزار شود.

زیرا همچنان که می‌دانید در این ایام به خاطر گرامیداشت رحلت حضرت امام(ره) حدود هزار نفر از شخصیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی که علاقه‌مند به امام و انقلاب اسلامی ایران هستند از سراسر جهان میهمان ما هستند که می‌تواند حدود صد نفر از این میهمانان، متسابقین باشند.

حضور این میهمانان روزانه در محل برگزاری مسابقات علاوه بر اینکه نقصان و کمبود جمعیت در سالن مسابقات را کم می‌کند، برای میهمانان خاطره‌انگیز و جالب بوده، باعث شور و هیجان و موجب اعتبار بیشتر مسابقات ایران و معرف و پیام‌رسان مؤثر و خوبی از ایران اسلامی و امام راحل عظیم‌الشأنمان در آن سوی مرزها خواهد شد.

لذا با این فرض که این یک هفته ۱۰ تا ۱۵ خردادماه هر سال برای این منظور لحاظ شود، به دلیل شرایط مطلوب‌تر آب و هوایی، می‌توان با مسئولان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن نیز هماهنگی شود تا توأمان و همزمان با مسابقات، نمایشگاه نیز دائر و این یک هفته در تقویم‌ها به نام هفته قرآن نامیده و ثبت شود که بسیار بجا و خداپسندانه خواهد بود، ان‌شاءالله.

مکان‌هایی که در تهران برای برگزاری این مراسم می‌تواند در اولویت باشند بدین ترتیب پیشنهاد می‌شوند. حسینیه ارشاد، حسینیه امام خمینی(ره)، مصلی امام خمینی(ره)، حرم امام خمینی(ره)، تالار وحدت، سالن وزارت کشور و سالن اجلاس سران.»

باتشکر
ارادتمند
برادرتان؛ صدرزاده

انتهای پیام
captcha